Liefhebbers voor een 505 Turbo uit 1984?

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti, Brownie

Liefhebbers voor een 505 Turbo uit 1984?

Berichtdoor tout est beau avec une... » 07 feb 2011, 13:48

Afbeelding

Ik zit erover te denken om mijn 505 Turbo te verkopen.
In basis een nette auto, maar er moeten wel een aantal zaken aan gebeuren:

De motor loopt niet helemaal goed, loopt rauw.
Of dit mechanisch is of iets anders kan ik niet achter komen.

Klein roestgaatje in het linksachterbinnenscherm.
Voor ook een beetje roest bij de aansluiting van de keienvanger op de voorste langsbalken.
Roestgaten onderin de achterschermen achter de wielen.
Lichte roestvorming achter op het dak bij het ruitrubber.

Feitelijk moeten het dak en de achterklep incl. spoiler gespoten worden.

Verder wat kleinere problemen zoals tellerkabel sinds deze week defect, 1 achterruit die niet werkt, dak loopt wat zwaar en roestige wielmoeren.

Maar er is ook goed nieuws:

Slechts 130.000 km gelopen. (Nee komt niet door de defecte tellerkabel)
Veerpoten voor en draagarmen achter nieuw (dus niet goed gebruikt maar nieuw)
Velgen zijn gepoedercoat en van nieuwe Michelin HX banden voorzien.
Dynamo is gereviseerd.
Waterpomp is nieuw.
Er is een nieuwe achterruit (in doos) bij, de huidige ruitverwarming mist een aantal draden.

In het verleden is er door mij zeker niet bezuinigt op deze auto, maar doordat hij niet goed loopt heeft hij de laatste 1,5 jaar weinig gereden, daar wordt hij niet beter van, moet dus even weer in de benen geholpen worden.
Prijs is 1950 euro.

Met vriendelijke groeten , Marco.
202 BH '48
504 coupe '71
104 GL '78
505 Turbo injection '84
605 2.0 SRi '92
RG-01 '13
tout est beau avec une...
 
Berichten: 878
Geregistreerd: 27 maart 2009, 23:24
Woonplaats: Hasselt (ov.)

Berichtdoor tout est beau avec une... » 12 feb 2011, 12:12

Hij mag blijven!

Zoals gezegd loopt de motor wat rauw, vorige,- en deze week tijd vrij gemaakt om er eens serieus naar te kijken.
Alle afstellingen en sensoren enz. gecontroleerd en doorgemeten zonder ook maar het minste resultaat.
Brandstofdruk; werking brandstofregelaar; injectoren laten testen.
Afstelling ontsteking; werking vervroeging; werking verlating ontstekingstijdstip (heeft hij ook!)
Compressiemeting; distributietiming; klepspeling.
Om dit lange verhaal kort te maken, waarschijnlijk toch (weer) een mechanisch probleem in de motor.
Gevolg -> Relatieproblemen tussen mij en mijn vriendje 505 Turbo.

Als je relatieproblemen hebt moet je op zoek naar een relatietherapeut:
Via een medeforumlid in contact gekomen met iemand die in het bezit is van 2 sloop 505 turbo's. 1 Sloper was een amerikaanse uitvoering, deze hebben een lagere compressie dus dat werd hem niet.
De andere is een nederlandse auto, en dit wordt de donor van het nieuwe hart van mijn 505!
We gaan het dus met een ander blok proberen!

Hij is dus niet meer te koop, had ook niemand belang bij, en hij mag dus blijven!

Ik houd jullie op de hoogte van de transplantatie.

M.Vr.Gr. Marco.
202 BH '48
504 coupe '71
104 GL '78
505 Turbo injection '84
605 2.0 SRi '92
RG-01 '13
tout est beau avec une...
 
Berichten: 878
Geregistreerd: 27 maart 2009, 23:24
Woonplaats: Hasselt (ov.)

Berichtdoor jan-03 » 12 feb 2011, 13:44

Ook hier kan dus een vet Hangslot op.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum


Keer terug naar 505

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten