Pagina 2 van 2

Re: Wie heeft er een alternatief voor 505 remschijven.

BerichtGeplaatst: 22 jan 2014, 21:09
door Ngurumo
403diesel schreef:Hier wel eens achteraan geweest maar de schijven lijken nog gewoon te koop. Kost wat, maar beter duur dan niet verkrijgbaar.
Voor de 10 auto's (heel veel meer zullen het niet zijn) die nog in Nederland rondrijden is het denk ik niet heel zinvol zoiets op touw te zetten.


Waar kun je ze dan bestellen? Dat is mij nog niet gelukt om te vinden;)

Ik denk dat je de schijven ook wel kwijt kunt in het buitenland. oa. Frankrijk, Amerika, Duitsland

Re: Wie heeft er een alternatief voor 505 remschijven.

BerichtGeplaatst: 23 jan 2014, 02:39
door 403diesel
Bart-Peugeot schreef:
403diesel schreef:Voor mijn Boxer uit '99 was ik bij de dealer ook meer dan €400,- kwijt voor een set schijven.

Schijven tbv een boxer zijn niet zo heel duur hoor. Maar bij de dealer wel.

Voorbeeld:
http://www.mister-auto.nl/fl/remschijve ... 00007.html


Wilde de auto toen ik hem net had helemaal klaar hebben en originele onderdelen gebruiken dus heb naar de dealer gebracht. Ook voor distributie o.a.
Als ik geweten had hoe het allemaal zou lopen had ik alles zelf gedaan. Niet de spanrol vernieuwd terwijl ik daarom gevraagd had en 4 keer terug geweest om de nieuwe remschijven te slijpen met tussenpozen van 1500 km ongeveer. Nee meneer er zit echt geen gietfout in de schijven. :twisted: Zal eens een setje bestellen voor die 4 tientjes. Probleem is dan hopelijk verholpen.

Ngurumo schreef:
403diesel schreef:Hier wel eens achteraan geweest maar de schijven lijken nog gewoon te koop. Kost wat, maar beter duur dan niet verkrijgbaar.
Voor de 10 auto's (heel veel meer zullen het niet zijn) die nog in Nederland rondrijden is het denk ik niet heel zinvol zoiets op touw te zetten.


Waar kun je ze dan bestellen? Dat is mij nog niet gelukt om te vinden;)

Ik denk dat je de schijven ook wel kwijt kunt in het buitenland. oa. Frankrijk, Amerika, Duitsland


Komt volgens mij uit je eigen post:

Ngurumo schreef:
403diesel schreef:
Ngurumo schreef:[Op de 505 met een ABS remsysteem zitten speciale remschijven aan de voorkant.
Dit is een geventileerde schijf met een diameter van 283 mm en 20 mm dik niet de normale diameter van 273 mm.
Omdat de originelen schijven 4246H4 niet meer verkrijgbaar zijn ben ik benieuwd of er forumleden zijn die een alternatief gevonden hebben.


Als je googled kom je dit tegen:

http://www.autopartsonline.nl/PEUGEOT/5 ... erdelen/r/


Ik zie hier geen 283 mm schijven staan.


Verkeerd gelezen.

Nog iets gevonden:
http://www.peugeot505.fr/disque_ABR.htm[/quote]

En Frank 04 had ook nog een set?

Re: Wie heeft er een alternatief voor 505 remschijven.

BerichtGeplaatst: 26 jan 2014, 18:48
door Ngurumo
403diesel schreef:
Ik denk dat je de schijven ook wel kwijt kunt in het buitenland. oa. Frankrijk, Amerika, Duitsland


Komt volgens mij uit je eigen post:

Ngurumo schreef:
403diesel schreef:
Ngurumo schreef:[Op de 505 met een ABS remsysteem zitten speciale remschijven aan de voorkant.
Dit is een geventileerde schijf met een diameter van 283 mm en 20 mm dik niet de normale diameter van 273 mm.
Omdat de originelen schijven 4246H4 niet meer verkrijgbaar zijn ben ik benieuwd of er forumleden zijn die een alternatief gevonden hebben.


Als je googled kom je dit tegen:

http://www.autopartsonline.nl/PEUGEOT/5 ... erdelen/r/


Ik zie hier geen 283 mm schijven staan.


Verkeerd gelezen.

Nog iets gevonden:
http://www.peugeot505.fr/disque_ABR.htm[/quote]

En Frank 04 had ook nog een set?[/quote]

Dat zijn niet de goede, ik heb nog geen site of iets dergelijks gevonden waar ik ze eventueel zou kunnen bestellen. Van Frank04 heb ik geen idee.

Re: Wie heeft er een alternatief voor 505 remschijven.

BerichtGeplaatst: 17 maart 2014, 19:58
door zeger
Hallo, ik heb voor zover ik weet nog nooit iets ingebracht op dit forum. Sommige namen komen me bekend voor (Peukje vooral, omdat mijn auto bij hem vandaan komt).
In het midden des lands rijdt inmiddels mijn V6 al twee weken (>1.0000 km) rond met de genoemde Porsche schijven. Met wat aanpassingen gaat dat prima. M'n monteur heeft de details, dus die moet ik jullie schuldig blijven. Het lijkt echt een oplossing waarmee we weer een heel poosje kunnen blijven rijden!

Vr.gr.
Zeger

Re: Wie heeft er een alternatief voor 505 remschijven.

BerichtGeplaatst: 18 maart 2014, 12:52
door CXpeu
Het is leuk dat je dit zo verteld, want daar worden de beziters van de snelle uitvoering alleen maar :D blij van....
Maar de meeste willen graag weten wat het totale kostenplaatje wordt........

  • Dus misschien kan je bij je monteur/garage te rade gaan wat de kosten zijn, incl. de aanpassingen?
  • Vergeet niet te vragen wat de prijs kan worden indien er meerdere schijven in 1x aangepast kunnen worden.

Ik neem aan dat die monteur ook niet elke keer apart een set wil aanpassen.
Misschien :roll: zou er dat een intekenlijst moeten komen?

Re: Wie heeft er een alternatief voor 505 remschijven.

BerichtGeplaatst: 10 jun 2014, 15:58
door 404noir
is een schijf van een Ford Sierra Cosworth misschien ook bruikbaar? Ford Sierra steek is 4x108,
Sierra is ook een RWD, heeft ook Mc Pherson ophanging en ik verwacht ook een lage ET. En de Cosworth gebruikt geventileerde schijven.

Afbeelding

Re: Wie heeft er een alternatief voor 505 remschijven.

BerichtGeplaatst: 10 jun 2014, 20:39
door pauldevries
De sierra Cosworth van 1990 tot 1992 heeft orgineel een ET van 41
Naafgaf bij ford is 63,4

Re: Wie heeft er een alternatief voor 505 remschijven.

BerichtGeplaatst: 11 jun 2014, 01:23
door Peukje 1
Hallo,
volgens mij gaat dat niet .
De hoogte van een v6 schijf is 28 mm en die van een Ford is 55,1 mm omdat de remschijf tegen de binnenkant van de naaf komt loopt deze aan tegen de voorpoot.In dit geval is de steek van 108 mm niet belangrijk de montage is met 6 8mm inbusbouten.
Bij de Porsche schijf is de hoogte 35 mm en ben ik heel benieuwd hoe het hoogte verschil van 7mm is opgelost .

Re: Wie heeft er een alternatief voor 505 remschijven.

BerichtGeplaatst: 15 jun 2014, 09:15
door MarcoPeus
De Cosworth schijven zijn 273 in doorsnee, gaat niet werken op een V6 met ABS.
De Porsche 944 schijven zijn 283, de vraag is alleen of de dikte,het naafgat en de montagegaten overeenkomen. Is wellicht wel aan te passen of iets voor te draaien.
Afbeelding

Re: Wie heeft er een alternatief voor 505 remschijven.

BerichtGeplaatst: 15 jun 2014, 20:21
door MarcoPeus
Er schijnt een oplossing te zijn in de VS met 944 schijven die d.m.v. wat draaiwerk of freeswerk passend gemaakt zijn. Daarnaast heeft men een verbreder gemaakt die het hoogteverschil aanpakt.
Zodra ik foto's heb zal ik ze plaatsen. Ik ben lid geworden van een 505 forum in de VS waar de beschrijving op staat.
Overigens had men in eerste instantie chinese schijven gebruikt die na enkele honderden KMs al scheef waren. Na aanschaf van originele (Zimmermans $$$) ging t beter.

Re: Wie heeft er een alternatief voor 505 remschijven.

BerichtGeplaatst: 15 jun 2014, 22:17
door MarcoPeus
Ik heb 3 foto's gekregen uit de VS. Ze zijn niet geweldig maar wellicht dat V6 eigenaren er iets mee kunnen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Het gaat er dus om dat er een ring op de naaf gezet is geworden van 7,5 mm dik waardoor de Porsche schijf wel past. Natuurlijk moet er 'teenen'tander worden aangepast aan de schijven maar deze V6 eigenaar heeft werkende nieuwe schijven op zijn V6, én de ABS werkend blijkbaar.

Re: Wie heeft er een alternatief voor 505 remschijven.

BerichtGeplaatst: 16 jun 2014, 04:55
door Peukje 1
Marco bedankt voor je informatie.
Ja daar kunnen de v6 mensen wel wat mee .
De eerste foto is de achterkant van de naaf met 4 gaten voor de wielbouten en de 8 kleine zijn voor het vastzetten van de schijf.
Foto twee laat zien dat er maar weinig ruimte is tussen de remschijf en de bevestiging van de remklauw (+/- 2mm).
Foto drie is de bus die over de naaf is gezet anders zou de wat hogere Porsche remschijf tegen de bevestiging van de remklauw aanlopen.
Door het plaatsen van de bus van 7,5 mm gaat de moer er 7,5 mm minder ver op de naaf er kunnen misschien enkele mm gewone worden door het weglaten van de ring tussen het lager en de moer.
De moer gaat er nu niet helemaal op volgens mij dat ga ik deze week uitmeten of het voor mij wel veilig genoeg is.