505's bij Jonkhart

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti, Brownie

505's bij Jonkhart

Berichtdoor wowo » 23 okt 2006, 13:47

Op marktplaats adverteert Jonkhart met 7 505's, verder geen info.
Heeft iemand die al eens bekeken? Is het wat?
Wouter
--
Peugeotloos
wowo
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 18 mei 2004, 11:03
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Brownie » 23 okt 2006, 17:18

Ja, ik heb ze bekekenen. Tenminste de drie turbodiesels. Vooral de roest viel me tegen. Bij twee stuks bleef het berperkt tot spatborden en schuifdak, maar 1 exemplaar was er nog veel erger aan toe met grote plekken roest op verschillende deuren en rondom het schuifdak. Het viel me nogal tegen. Hij heeft ook wat benzines, die leken wel wat beter, maar ik heb ze niet goed bekenen.
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor wowo » 24 okt 2006, 08:37

Brownie schreef:Ja, ik heb ze bekekenen. Tenminste de drie turbodiesels. Vooral de roest viel me tegen. Bij twee stuks bleef het berperkt tot spatborden en schuifdak, maar 1 exemplaar was er nog veel erger aan toe met grote plekken roest op verschillende deuren en rondom het schuifdak. Het viel me nogal tegen. Hij heeft ook wat benzines, die leken wel wat beter, maar ik heb ze niet goed bekenen.


Dankje, ik ga binnenkort 's langs.
Hoe vordert het eigenlijk met je speurtocht naar een TurboD?
Wouter
--
Peugeotloos
wowo
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 18 mei 2004, 11:03
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Brownie » 24 okt 2006, 09:39

Is erg lastig tegen een fatsoenlijke prijs een goede turbodiesel in Nederland te vinden. En een uit Frankrijk halen, kost weer een bult BPM. Maar ik heb wel een gewone diesel gevonden. Nu maar afwachten of ik nog eens een turbo diesel Break tegenkom. Die staat wel bovenaan mijn lijstje.
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor Koffiemolen » 24 okt 2006, 11:30

Brownie schreef:Is erg lastig tegen een fatsoenlijke prijs een goede turbodiesel in Nederland te vinden. En een uit Frankrijk halen, kost weer een bult BPM. Maar ik heb wel een gewone diesel gevonden. Nu maar afwachten of ik nog eens een turbo diesel Break tegenkom. Die staat wel bovenaan mijn lijstje.


Pfff...geef mij maar een (ongeblazen) GLD!

Trouwens: ik hoor kenners roepen dat de XD2 (2.3) robuuster is dan de XD3 (2.5). Weet er iemand hier meer van?
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Robuust.

Berichtdoor Wim 505 » 24 okt 2006, 20:44

Euh ik weet niet hoe dat zou komen.De beide motoren hebben dezelfde boring 94mm maar de slag is verschillend.83 op XD2 en 90 op XD3.Wat er ook nog bijkomt is dat bij de XD2 motoren meestal nog de 4 bak hoorde en dat die op snelweg hoger in toeren draaide.Ik denk gewoon dat alle motoren uitstekend zijn.Ik ken er met XD 3 die 648000km deden en met turbo motoren 500.000 zelfs iemand gesproken die zen pa had een 505 met de intercooler gereden tot 750.000 zonder revisie.
Avatar gebruiker
Wim 505
 
Berichten: 87
Geregistreerd: 13 aug 2004, 18:23
Woonplaats: Scherpenheuvel(Belgiê)

Berichtdoor Edzo » 24 okt 2006, 21:19

het enige dat ik zou kunnen verzinnen is dat de zuigersnelheid van de XD3 hoger is als bij de XD2 bij hetzelfde toerental, (beduidend langere slag bij de XD3) maar ik weet niet of ze allebei bedoeld zijn om in hetzelfde toerengebied te rijden.
Dit zou eventueel kunnen zorgen voor een wat hogere slijtagegevoeligheid. (hangt ook weer af van eventuele andere verschillen die ik niet uit mn hoofd ken bij die motoren, zoals oliepompcapaciteit, koelcapaciteit, extra zuigerkoeling)

gr. Edzo
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor jan eend + » 24 okt 2006, 23:26

Brownie schreef:Is erg lastig tegen een fatsoenlijke prijs een goede turbodiesel in Nederland te vinden. Maar ik heb wel een gewone diesel gevonden. En nu maar wachten tot ik een turbo diesel Break tegenkom. Die staat wel bovenaan mijn lijstje.


Moio. Wat vind je van het plan om een gewone Break-D te kopen en rustig op zoek te gaan naar een XD3-T(E) :?: Of zijn de versnellingsbakoverbrengingsverhoudingen (galgje?) verschillend dan wel het (ombouw-)werk teveel :wink: Groetz, Vanjan.
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

Berichtdoor Brownie » 25 okt 2006, 01:30

jan eend schreef:
Brownie schreef:Is erg lastig tegen een fatsoenlijke prijs een goede turbodiesel in Nederland te vinden. Maar ik heb wel een gewone diesel gevonden. En nu maar wachten tot ik een turbo diesel Break tegenkom. Die staat wel bovenaan mijn lijstje.


Moio. Wat vind je van het plan om een gewone Break-D te kopen en rustig op zoek te gaan naar een XD3-T(E) :?: Of zijn de versnellingsbakoverbrengingsverhoudingen (galgje?) verschillend dan wel het (ombouw-)werk teveel :wink: Groetz, Vanjan.


Zou ook kunnen inderdaad. Maar dan wel een 5-bak. Zal voorlopig geen vaart achterzitten want ik heb nog een 305 Break.
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor Koffiemolen » 25 okt 2006, 13:07

Edzo schreef:het enige dat ik zou kunnen verzinnen is dat de zuigersnelheid van de XD3 hoger is als bij de XD2 bij hetzelfde toerental, (beduidend langere slag bij de XD3) maar ik weet niet of ze allebei bedoeld zijn om in hetzelfde toerengebied te rijden.
Dit zou eventueel kunnen zorgen voor een wat hogere slijtagegevoeligheid. (hangt ook weer af van eventuele andere verschillen die ik niet uit mn hoofd ken bij die motoren, zoals oliepompcapaciteit, koelcapaciteit, extra zuigerkoeling)

gr. Edzo


Klinkt wel aanemelijk!
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: 505's bij Jonkhart

Berichtdoor chr. » 30 okt 2006, 21:57

wowo schreef:Op marktplaats adverteert Jonkhart met 7 505's, verder geen info.
Heeft iemand die al eens bekeken? Is het wat?


ben vanavond met Evert op pad geweest met 1 van de zoveel 505 's.
niet dat ik geintresseert ben in een andere auto maar we moesten onderdelen halen maarrrrrrrrr........ deze 505 v6 rijdt echt perfect.
mooie auto en een automaat. :D
Avatar gebruiker
chr.
 
Berichten: 2262
Geregistreerd: 14 aug 2004, 23:32
Woonplaats: iets onder het NAP.


Keer terug naar 505

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten