Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti, Brownie
Paull schreef:Beste Bram,
Wat ik weet van de turbodiesel 604, was overdruk in het oliekarter en daarom: pijlstok eruit, slang erop gedrukt, zodat de olie in een extra vaatje terecht kwam, afgescheurde uitlaatspruitstukken en regelmatig defecte vacuumpompjes. Verder onverwoestbaar als ze regulier onderhoud kregen. Zelf heb ik geen ervaring met diesels.
Een exemplaar met een kapotte turbo, kan geen kwaad voor je motor of andere onderdelen als je ermee rijdt, je hebt alleen heel veel minder vermogen en koppel.
Fijne avond,
Paull
Brownie schreef:Paull schreef:. Helaas een verotte draagarm, dus ik heb hem maar laten staan.
:
Martijn schreef:Rotte draagarm is geen groot probleem. In Frankrijk vind ik nog regelmatig goede draagarmen op de sloop voor 505 en 604! Een beetje garage zet die er zo onder....
Brownie schreef: Overigens is er misschien wel meer mis. Het ene achterwiel stond er een beetje scheef onder en het plaatwerk in de wielkas was ook al aardig aan het rotten.
Mathieu schreef:Ik heb gehoord dat de 505 GTDT (met XD3TE motor) in staat is de klinkers in de straat erg efficiënt te verplaatsen.
Brownie schreef:Bedankt. De auto staat al een poos in stalling en er moeten veel auto's aan de kant. Maar het is dus te zeerste aan te raden hem wel even 'uit te pakken'.
wowo schreef:Is het die in Nijmegen die op marktplaats staat?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten