505 met regensensor

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti, Brownie

505 met regensensor

Berichtdoor Koffiemolen » 14 sep 2006, 21:19

Je zou zeggen dat mijn 505 een regensensor heeft, maar dan wel een die in de war is. Heel vreemd: vanmorgen gingen zonder dat ik ook maar 1 handeltje heb aangeraakt ineens spontaan de ruitenwissers een paar keer heen en weer, stopte vanzelf weer. Na tien minuten nog eens. Op de terugweg vanmiddag helemaal niet meer. Daarna heb ik nog een uur rondgereden zonder dat het nog gebeurde. Ik heb veel vreemde zaken met auto's meegemaakt, maar deze was nieuw voor mij. Iemand een briljante ingeving hoe dit kan komen?
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Brownie » 14 sep 2006, 22:06

Hee, dat komt me bekend voor. Toen we vanaf Lyon naar het noorden reden in de brandende zon, ging hij ook drie keer op en neer. Later nooit weer gehad. Niet echt een regensensor dus. Iemand vertelde mij dat de sleepcontactjes in de schakelaar wat ver uitgesleten zouden kunnen zijn. Dat hij daardoor te makkelijk contact maakt. Nieuwe schakelaar is de enige oplossing dacht hij.
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor Koffiemolen » 15 sep 2006, 15:14

Zolang het niet storend is is het goed zo. Anders een nieuwe handel. Waar haal ik die denk je?

Zonet de 505 bij KwikFit gehaald.
Belasngrijke vraag aan jou: trilde het stuur al bij 90 km/u of niet? Ik bedoel dus met de oorspronkeleijke banden, niet met de reserveband. Hij doet jhet n unog steeds terwijl de nieuwe banden zijn gebalanceerd. Dit lijkt 504-achtig. Balanceren op de auto doet men NERGENS meer, klote dus. Dit betekent proefondervindelijk de beide wielen een voor een steeds 90 graden verzetten op d enaaf net zolang tot de trilling minimaal is. Dat kost heel veel tijd als je pech hebt.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Brownie » 15 sep 2006, 15:48

Nieuwe hendel bij Jonkhart misschien. Dat trillen deed hij bij mij een beetje bij ruim 100km/u. Maar niet erg storend, even doorduwen naar 110 en het was over. Maar nu heb je dus gebalanceerde wielen. Misschien heeft die trilling toch iets te maken met de accouplement de direction en mauvais etat? Er zijn vast nog wel specialisten die kunnen balanceren op de auto.
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor Koffiemolen » 15 sep 2006, 17:14

Brownie schreef:Nieuwe hendel bij Jonkhart misschien. Dat trillen deed hij bij mij een beetje bij ruim 100km/u. Maar niet erg storend, even doorduwen naar 110 en het was over. Maar nu heb je dus gebalanceerde wielen. Misschien heeft die trilling toch iets te maken met de accouplement de direction en mauvais etat? Er zijn vast nog wel specialisten die kunnen balanceren op de auto.


Accouplement de direction is volgens het woordenboek de bevestighing van het stuurhuis en dat kan er niet mee te maken hebben. De auto is een keer ergens overhee geschoven, zo aan het carter te zien, maar dat kan geen trilling veroorzaken. Wat ook zou kunnen is dat het de spoorstangkogels of bevestiging is (zijn er hier nog frans-kenners?). Daardoor zou het wel kunnen ontstaan, hoewel, als een wiel goed gebalanceerd is dan trilt hij zelfs niet met versleten spoorstangkogels weet ik uit ervaring. Ga het uitvogelen.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP


Keer terug naar 505

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron