Peugeot 206 contactslot transponder....

Spannende onderwerpen als ontsteking, dynamo, bobine, bougies en andere onderdelen van het elektr(on)ische systeem.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Peugeot 206 contactslot transponder....

Berichtdoor Fase1XS1616V » 18 dec 2021, 16:23

Hallo Iedereen,

Stel bij een Peugeot 206 wordt per ongeluk de contactslot transponder los getrokken uit de contactring, dan start de auto niet meer, maar als je de auto dan uit laat lezen door een garage, welke code zou er dan op het beeld te zien zijn?
Zou dit de P1612 code kunnen zijn?
Mijn auto een Peugeot 206 1.4i-8v uit 2003 staat momenteel bij de garage, en ik kreeg een foto van de garage eigenaar dat het om code P1612 ging.
De reden dat mijn auto bij de garage staat is de volgende: ik heb de originele radio eruit gehaald, en wilde er een andere radio inzetten, zover ben ik niet gekomen.
Ik wilde de auto verplaatsen, maar toen sloeg de motor niet meer aan, startmotor draaide wel, maar dat was het dan.

Misschien iemand die het kan bevestigen dat als de transponder los uit de plastic behuizing is, dat je als je de auto aan een kast uitleest, je dan ook code P1612 krijgt.

Met vriendelijke groet,

Ron
Fase1XS1616V
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 05 mei 2019, 10:57

Re: Peugeot 206 contactslot transponder....

Berichtdoor jerilo » 19 dec 2021, 15:33

Dat zou heel goed kunnen.

Dit is wat er bij mij uit de documentatie komt op deze foutcode:

P1612 Brandstoffilterverwarming circuit/open Service bay diagnostisch systeem (SBDS), interactieve codes ECU : EEPROM internal fault (Coded immobiliser) Fault internal to the engine ECU : Internal fault
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
jerilo
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 14 jul 2011, 13:36
Woonplaats: Hoeksche-Waard

Re: Peugeot 206 contactslot transponder....

Berichtdoor Fase1XS1616V » 19 dec 2021, 17:23

jerilo schreef:Dat zou heel goed kunnen.

Dit is wat er bij mij uit de documentatie komt op deze foutcode:

P1612 Brandstoffilterverwarming circuit/open Service bay diagnostisch systeem (SBDS), interactieve codes ECU : EEPROM internal fault (Coded immobiliser) Fault internal to the engine ECU : Internal fault


Hoi Jerilo,

Bedankt voor uw reactie, morgen direct contact opnemen met de garage.

Ik zal hier later een reactie achterlaten, als blijkt dat dit het probleem is.

Met vriendelijke groet,

Ron
Fase1XS1616V
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 05 mei 2019, 10:57

Re: Peugeot 206 contactslot transponder....

Berichtdoor Fase1XS1616V » 20 dec 2021, 21:04

Jerilo bedankt, het was zoals jij zei.

Ik heb de stekkers weer netjes aan de draadboom [draden met juiste kleur en dikte] gesoldeerd, en het zit netjes verpakt in de krimpkous.

De 206 ze rijdt weer....

Als er mensen zijn die een andere radio in een Peugeot willen inbouwen, laat de stekkers gewoon zitten, en duw voorzichtig de stekkers uit de weg, eventueel kan je ze nog intapen.

Met vriendelijke groet,

Ron
Fase1XS1616V
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 05 mei 2019, 10:57


Keer terug naar Elektrische en elektronische systemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten