Dynamo 504 Cab 4cyl

Spannende onderwerpen als ontsteking, dynamo, bobine, bougies en andere onderdelen van het elektr(on)ische systeem.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Dynamo 504 Cab 4cyl

Berichtdoor HJeroenB » 16 okt 2020, 10:46

Hallo allemaal,
Mijn dynamo laadt 15V (15.3 max). Dat is te veel. De spanning van de accu is 12,8v, contact op spannings regelaar is 12,4V bij stilstaande motor en contact aan. Ik heb inmiddels 4 verschillende spanningsregelaars geprobeerd, zonder succes. Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Om in de toekomst van deze problematiek af te geraken overweeg ik een dynamo met ingebouwde spanningsregelaar in te bouwen. Kan ik gewoon een 40/50 a dynamo kopen bij een onderdelenboer? Of heeft iemand een dynamo liggen met ingebouwde spanningsregelaar? Eventueel heb ik 2 dynamo's liggen zònder.

Groeten Jeroen
HJeroenB
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 11 apr 2015, 17:49

Re: Dynamo 504 Cab 4cyl

Berichtdoor johnssons » 17 okt 2020, 20:40

... ik weet niet wat je allemaal gecheckt en vernieuwd hebt enz ... maar simpel gezegd lijkt het een defecte spanningsregelaar of een defecte dynamo ..... lastig om een goed advies te geven .
Tja .. wat te doen .....simpel meer info nodig .... ombouwen naar dynamo met geintregeerde spannigsregelaar kan natuurlijk .. als je weet hoe de dynamo werkt, is het een eenvoudige klus ..

John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 726
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: Dynamo 504 Cab 4cyl

Berichtdoor Maarten Deen » 19 okt 2020, 08:22

Ik heb een jaar of twee geleden een dynamo met ingebouwde regelaar ingebouwd, ging vrij pijnloos. Er zijn dynamo's die geschikt zijn voor de 504. Het enige "probleem" wat ik had was dat op de oude dynamo 3 draadjes aangesloten was en ik er daar eentje van niet moest aansluiten want de motor bleef lopen met het contact uit.
Avatar gebruiker
Maarten Deen
Moderator
 
Berichten: 568
Geregistreerd: 06 apr 2004, 17:59
Woonplaats: Helden

Re: Dynamo 504 Cab 4cyl

Berichtdoor HJeroenB » 19 okt 2020, 12:55

Bedankt voor de reacties. Dus een te hoge stroom kan ook het gevolg zijn van een kapotte/versleten dynamo? Dan ligt het wrs daar aan, omdat ik inmiddels een aantal nieuwe spanningsregelaars heb uitgeprobeerd. Vooropgesteld (en daar ga ik wel van uit) dat er verder geen issues zijn:)

Ik denk dat het wel gaat lukken om een dynamo met ingbouwde regalaar in te bouwen..

Groeten Jeroen
HJeroenB
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 11 apr 2015, 17:49

Re: Dynamo 504 Cab 4cyl

Berichtdoor Pininfarina504 » 21 okt 2020, 23:17

HJeroenB schreef:Hallo allemaal,
Mijn dynamo laadt 15V (15.3 max). Dat is te veel. De spanning van de accu is 12,8v, contact op spannings regelaar is 12,4V bij stilstaande motor en contact aan. Ik heb inmiddels 4 verschillende spanningsregelaars geprobeerd, zonder succes. Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Om in de toekomst van deze problematiek af te geraken overweeg ik een dynamo met ingebouwde spanningsregelaar in te bouwen. Kan ik gewoon een 40/50 a dynamo kopen bij een onderdelenboer? Of heeft iemand een dynamo liggen met ingebouwde spanningsregelaar? Eventueel heb ik 2 dynamo's liggen zònder.

Groeten Jeroen


Dat ligt toch heus aan de spanningsregelaar en niet aan de dynamo.
Komt nogal eens vaker voor. Spanning wordt niet genoeg omlaag getransformeerd en/of gestabiliseerd.
Heb vandaag voor je gekeken, heb ze helaas alleen vermoedelijk nog van een diesel
205 1.4,97.
Peus 504Ti,78,gris fum, Paris.
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nwst, Elzas
Peug 504GL,vert mét,Ned auto.
Peus 404,aut,71,blue, Elzas.
Peus 404, groen, 69, Z-Fr
Peus 404, Fam zwart,70,ex-prefect Paris.
Pininfarina504
 
Berichten: 2497
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Re: Dynamo 504 Cab 4cyl

Berichtdoor HJeroenB » 31 okt 2020, 12:16

Kleine update, nieuwe dynamo met ingebouwde spanningsregelaar zit er in. Voor geinteresseerden - ik heb de RNL3279 besteld. Niet al te duur en met wat kleine aanpassingen passend gemaakt. Ik heb het laadlampje tegen schutboord geplaatst, voor de toekomst nog een klusje om dat in het dashboard te monteren, en gebruik gemaakt van de bestaande bedrading. En, oh ja, hij laadt nu 14,5v. Op naar de volgende klus.
HJeroenB
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 11 apr 2015, 17:49


Keer terug naar Elektrische en elektronische systemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten