Originele cruise control inbouwen 206

Spannende onderwerpen als ontsteking, dynamo, bobine, bougies en andere onderdelen van het elektr(on)ische systeem.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Originele cruise control inbouwen 206

Berichtdoor nique88 » 06 maart 2016, 09:29

Goedemorgen forumleden,

Ik heb een 206 2.0 Hdi Roland Garros uitvoering. Nu vond ik mijn uitvoering niet compleet zonder originele cruise control.
Ik heb het internet afgestruind maar kom niet aan de info die ik nog nodig heb.

- Ik heb de hendel voor de CC
- koppelingsschakelaar
- electrisch gaspedaal
- Iemand die het voor me wil inleren
- 1 remschakelaar (!)

Er moet dus nog een 2e remschakelaar bij. Er is al wel een oog om een 2e bij te drukken. Ik kan uiteraard ook aan de schakelaar komen maar mijn resterende vraag is waar ik de draden op aan moet sluiten in de BSI en ECU?

http://www.307forum.nl/viewtopic.php?t=2737 hier zegt IlgrandeLeone307 onderaan de pagina iets over de aansluiting. klopt dit? Kan ik dit overnemen?

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties. Ik ga volgende week naar Frankrijk en zou dan graag op de CC daar naar toe willen tuffen ;)

Groetes,

Nique
nique88
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 06 maart 2016, 09:20

Re: Originele cruise control inbouwen 206

Berichtdoor kameel » 10 maart 2016, 14:36

Kijk hier eens, het is voor een 406 HDI 110 maar voor jouw model en uitvoering zou het hetzelfde moeten zijn:

http://www.406oc.co.uk/viewtopic.php?f=10&t=20756

Als je wilt kan ik je wel helpen om het in te leren, PB me dan even. Ik heb PP2000 en een Lexia kabel.
kameel
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 29 nov 2015, 11:15

Re: Originele cruise control inbouwen 206

Berichtdoor elsje » 14 maart 2016, 20:25

Is het gelukt? Ik wil ook heel graag cruise control inbouwen. Ik heb een 1.4 HDI van 2007. Ik heb een elektronisch gaspendaal, koppelingsschakelaar en 1 rempedaalschakelaar met met 4 draden dus ik denk dat dit een dubbele schakelaar is. Hendel heb ik op het oog.
elsje
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 12 maart 2016, 09:01

Re: Originele cruise control inbouwen 206

Berichtdoor elsje » 17 maart 2016, 09:15

elsje schreef:Is het gelukt? Ik wil ook heel graag cruise control inbouwen. Ik heb een 1.4 HDI van 2007. Ik heb een elektronisch gaspendaal, koppelingsschakelaar en 1 rempedaalschakelaar met met 4 draden dus ik denk dat dit een dubbele schakelaar is. Hendel heb ik op het oog.


Intussen een CC hendel in mijn bezit zonder limiter. Ik wil hem zaterdag installeren. Wie zou mij kunnen helpen met het inleren van de hendel? Ik heb op het 206 en 307 forum gelezen dat forumleden er meer verstand van hebben dan de dealers..... Dus ik hoop dat iemand mij zou willen helpen. :-)
elsje
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 12 maart 2016, 09:01

Re: Originele cruise control inbouwen 206

Berichtdoor elsje » 18 maart 2016, 16:32

elsje schreef:
elsje schreef:Is het gelukt? Ik wil ook heel graag cruise control inbouwen. Ik heb een 1.4 HDI van 2007. Ik heb een elektronisch gaspendaal, koppelingsschakelaar en 1 rempedaalschakelaar met met 4 draden dus ik denk dat dit een dubbele schakelaar is. Hendel heb ik op het oog.


Intussen een CC hendel in mijn bezit zonder limiter. Ik wil hem zaterdag installeren. Wie zou mij kunnen helpen met het inleren van de hendel? Ik heb op het 206 en 307 forum gelezen dat forumleden er meer verstand van hebben dan de dealers..... Dus ik hoop dat iemand mij zou willen helpen. :-)


Half uurtje geleden de hendel gemonteerd en even gekeken of hij werkte zonder inleren. Helaas :wink: Wie o wie zou hem voor mij willen inleren. Uiteraard tegen een vergoeding.

Bij voorkeur in de buurt van Utrecht-Woerden-Rotterdam
elsje
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 12 maart 2016, 09:01

Re: Originele cruise control inbouwen 206

Berichtdoor pepynf@live.nl » 26 feb 2022, 11:07

Hallo Kameel,
Kunt u mij helpen met het activeren van de cruise control in een 308 uit 2008?
Ik probeer u een pb te sturen maar dit lukt niet, kunt u er mij misschien een sturen?
Cruise en limiter komt al wel op het schermpje in de tellerbak, alleen moet volgens mij het tweede deel van de BSI geactiveerd worden oid...
Mvg Pepyn



kameel schreef:Kijk hier eens, het is voor een 406 HDI 110 maar voor jouw model en uitvoering zou het hetzelfde moeten zijn:

http://www.406oc.co.uk/viewtopic.php?f=10&t=20756

Als je wilt kan ik je wel helpen om het in te leren, PB me dan even. Ik heb PP2000 en een Lexia kabel.
pepynf@live.nl
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 26 feb 2022, 10:54


Keer terug naar Elektrische en elektronische systemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten