Kan niet meer schakelen

Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Kan niet meer schakelen

Berichtdoor Boeli » 02 maart 2015, 22:02

Ik heb hulp nodig om het probleem bij het schakelen te kunnen oplossen.

Nu kan ik niet meer schakelen, omdat de hefboom die de versnellingspook naar voren en achteren gaat werkt niet meer.
Afbeelding
Het gaat om het hefboom waarop de stang 2444.41 zit, deze kan ik los bewegen van de hefboom eronder die verbonden is met de schakelstang.
Afbeelding
Gaat om het hefboom 2435.33

Hoe kan ik deze maken en wat moet ik ervoor verwijderen?
Handwashonly.nl = Car Cleaning + Protecting
Boeli
 
Berichten: 37
Geregistreerd: 29 nov 2014, 18:56
Woonplaats: Lochem

Re: Kan niet meer schakelen

Berichtdoor 404noir » 03 maart 2015, 21:29

jammer dat de plaatjes onleesbaar zijn. Mij is nu niet duidelijk welke stang je bedoelt.
Ik weet van vroeger nog dat mijn vader in zijn 304 (stuurschakeling) ook ooit zo'n probleem had.
Toen was de oorzaak een versleten/gescheurd kogelgewricht cup aan een van die stangetjes. Er weer op duwen hielp dan even maar het stangetje sprong ook snel weer los. Vervangen door nieuw was toen de oplossing.
404noir
 
Berichten: 602
Geregistreerd: 22 mei 2014, 15:30

Re: Kan niet meer schakelen

Berichtdoor Boeli » 05 maart 2015, 21:44

404noir schreef:jammer dat de plaatjes onleesbaar zijn. Mij is nu niet duidelijk welke stang je bedoelt.
Ik weet van vroeger nog dat mijn vader in zijn 304 (stuurschakeling) ook ooit zo'n probleem had.
Toen was de oorzaak een versleten/gescheurd kogelgewricht cup aan een van die stangetjes. Er weer op duwen hielp dan even maar het stangetje sprong ook snel weer los. Vervangen door nieuw was toen de oplossing.

Bedankt voor het advies.

Heb ondertussen het schakelmechanisme uit de auto gehaald om beter bij het onderdeel te kunnen.
Afbeelding
Het probleem is dat de tandjes die in elkaar moeten grijpen versleten zijn.
Afbeelding
Afbeelding

Weet iemand bij wie ik deze onderdelen kan kopen.
Handwashonly.nl = Car Cleaning + Protecting
Boeli
 
Berichten: 37
Geregistreerd: 29 nov 2014, 18:56
Woonplaats: Lochem

Re: Kan niet meer schakelen

Berichtdoor Frank.04 » 06 maart 2015, 11:00

Wat dacht je van vastlassen? Vervangen kan dan altijd nog en dan kun je vanmiddag weer rijden!
Meer plezier met Peugeot's 04!
Frank.04
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43


Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast