Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers
Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
door Droogkloot » 05 dec 2014, 20:44
Hallo, ik heb een 205 uit 91. Deze heeft al aardig wat afstand afgelegd. Al 266457 ongeveer...
Nu is het onderstel lawaaierig.
Over hobbelt bonkerige geluiden.
Zodra ik rem pedaal in druk maakt ie een soort krakend geluid en ook weer als ik de rem weer los laat.
Tijdens in en uitstappen een soort van kreunend geluid.
Laatst bijgewerkt door
Droogkloot op 06 dec 2014, 18:56, in totaal 1 keer bewerkt.
-
Droogkloot
-
- Berichten: 22
- Geregistreerd: 05 dec 2014, 20:26
door MarcoPeus » 05 dec 2014, 21:10
Fuseekogels, draagarm rubbers, veerpoten, schokbrekers maar eens checken zou ik zeggen.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
-
MarcoPeus
-
- Berichten: 7886
- Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
- Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php
door Droogkloot » 05 dec 2014, 21:16
Schokbrekers heb ik oa optisch gechecked. Zijn droog. Ook werken die wel. Wat mij aan de linkerkant opviel is dat de veer met zijn uiteinde er een beetje naast de plaat zit. Zou dit ook lawaai kunnen geven?
-
Droogkloot
-
- Berichten: 22
- Geregistreerd: 05 dec 2014, 20:26
door willem_jacobs » 05 dec 2014, 21:45
Ligt hij echt naast de schotel? Dan zou ik niet verder rijden en eerst nog eens naar de toplagers kijken (veerpoot demonteren)
-
willem_jacobs
-
- Berichten: 220
- Geregistreerd: 14 nov 2014, 01:32
door joospeugeot » 05 dec 2014, 23:21
Laatst bijgewerkt door
joospeugeot op 14 feb 2016, 23:16, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
-
![Avatar gebruiker](./download/file.php?avatar=3315_1409362826.png)
joospeugeot
-
- Berichten: 7190
- Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
- Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg
door MarcoPeus » 05 dec 2014, 23:23
Een andere poot er onder zetten van de sloop en je weet t.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
-
MarcoPeus
-
- Berichten: 7886
- Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
- Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php
door Droogkloot » 06 dec 2014, 18:55
Jammer dat ik zn moeite moet doen om een afbeelding te plaatsen hier. Anders zou ik even een foto plaatsen hier.
Btw.. Ik zag net een typ fout in mijn eerste post. De auto heeft 266k gereden. Vandaag weer 170 erbij...
-
Droogkloot
-
- Berichten: 22
- Geregistreerd: 05 dec 2014, 20:26
door Droogkloot » 11 dec 2014, 20:49
Het zal wel aan het weer liggen ofzo maar de laaste paar dagen alleen nog dat bonken over hobbels.
Geen gekraak meer...
-
Droogkloot
-
- Berichten: 22
- Geregistreerd: 05 dec 2014, 20:26
door MarcoPeus » 11 dec 2014, 21:36
Zal wel je fusees zijn. Als t vochtig weer is zijn die vaak stiller dan bij droog weer. Slijtage is er echter niet minder om en vervangen blijft de enigste oplossing. Een keer op de brug zetten maar en met t wringijzer aan de gang.
Misschien is een 4 kolommer handiger omdat bij een 2 kolommer de wielen vrij hangen en en misschien te veel spanning op de fusees staan kan.
Als je echter zo veel gekraak en gebonk hebt zul je t wel snel merken denk ik.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
-
MarcoPeus
-
- Berichten: 7886
- Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
- Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php
door Droogkloot » 12 dec 2014, 21:06
Dit kan ook gecontrolleerd worden met een krik onder de auto toch?
-
Droogkloot
-
- Berichten: 22
- Geregistreerd: 05 dec 2014, 20:26
door MarcoPeus » 12 dec 2014, 23:53
Kan ook maar dan komen de wielen ook helemaal vrij te hangen en zou theoretisch de fusee/stabi op spanning minder geluid kunnen maken. Het is echter te proberen. Let je wel op dat je veilig werkt en ook as-steunen of een dikke blok hout plaatst als je onder de auto zit/ligt/je benen legt? Je zou de eerste niet zijn die gewond raakt of erger na een ongeluk met een krik onder een auto.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
-
MarcoPeus
-
- Berichten: 7886
- Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
- Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php
door Droogkloot » 13 dec 2014, 07:11
Lijkt mij wel logisch om veilig te werken..
-
Droogkloot
-
- Berichten: 22
- Geregistreerd: 05 dec 2014, 20:26
door Droogkloot » 02 feb 2015, 12:59
Toch nog een andere vraag. Tijd terug viel het mij op dat met wiel los van de grond er speling in zit in de draai richting.
Na een beetje navragen zit dat in het diffrentieel. Slijtage?
Bij rijden over drempels geen rare geluiden. Bij rijden over ongelijke hobbels waarbij links en rechts ongelijk hobbelen dan heb ik herrie.
Zou dat allemaal van mijn versnellingsbak komen dan? Schakelen gaat verder wel goed en soepel.
-
Droogkloot
-
- Berichten: 22
- Geregistreerd: 05 dec 2014, 20:26
door Cor Rosie » 02 feb 2015, 16:04
GEgeven het soort auto, de kilometerstand en dat je klaarblijkelijk nergens speling kunt vinden, denk ik aan eerder genoemde toplagers van je veerschotel.
Dat kun je pas controleren als je de veerpoot hebt uitgebouwd. Dan kun je voelen of het bovenste stukje met de draadeinden speling heeft.
-
![Avatar gebruiker](./download/file.php?avatar=1397_1355998134.jpg)
Cor Rosie
-
- Berichten: 798
- Geregistreerd: 27 jun 2006, 11:58
- Woonplaats: Dichter bij dan je denkt
Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten