veren en dempen.

Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

veren en dempen.

Berichtdoor 404noir » 15 jan 2015, 12:46

hoe hoort een 404 sedan achter te veren/dempen?
Ik kan me van vroeger herinneren dat een 404 nu juist bijzonder goeie vering en demping had, ik heb het idee dat mijn auto niet het juiste veergedrag vertoont. Als ik van een verkeers drempel af rij voelt het alsof de achteras vrijwel ongedempt inveert maar vervolgens moeite heeft om weer uit te veren...
Ik denk:
- demper compressie te weinig
- demper rebound te veel.

De dempers die er nu onder zitten zijn denk ik geen originele van peugeot maar e.o.a. vervangingsmerk (Monroe? grijs gelakt, ik moet nog even iets beter kijken wat het precies is)

Ik wil ook LPG in mijn auto gaan bouwen. Ik verwacht dat het inveren dan nog ongecontroleerder gaat worden met die zware tank achterin.
Wat is de beste oplossing om de auto toch goed en comfortabel te laten veren/dempen?
Bestaan er 'overload- ' of hulpveren voor de 404?
Welke dempers zijn in dat geval aan te raden? bestaan ze ook met luchtondersteuning? (oppompbaar)
Hoe hebben andere 404-LPG rijders dit opgelost?
404noir
 
Berichten: 602
Geregistreerd: 22 mei 2014, 15:30

Re: veren en dempen.

Berichtdoor Kees » 15 jan 2015, 20:32

Ik rij ook op LPG in mijn 404. Had tot voor kort dempers van Monroe die je met lucht kon oppompen (load adjusters) Was er wel tevreden mee maar kon het juiste type niet meer terugvinden (stickers vergaan). Van de zomer in Frankrijk gingen ze lekken, moest ze steeds met een compressortje oppompen. Had ze geloof ik een jaar of tien geleden bij Karel Verhoeven gekocht dus ze zijn best lang meegegaan. Zonder extra vering zakt de auto behoorlijk door. Ik heb nu dempers met een extra hulpveer er omheen, vorig jaar op Ebay gekocht voor weinig. Heb er wel stofhoezen van een enduro motorfiets omheen gedaan anders gaat het denk ik snel roesten. Zeker omdat ik er ook in de winter mee rij.
Groeten van Kees
Avatar gebruiker
Kees
 
Berichten: 612
Geregistreerd: 05 aug 2004, 22:28
Woonplaats: Amsterdam

Re: veren en dempen.

Berichtdoor Ivovanduijn » 18 jan 2015, 10:10

Op mijn sedan heb ik deze http://www.mad-tooling.com/nl/veersyste ... rode-balg/ . Bij andere auto s heb ik voorvering achter gezet of een veer met een kleinere diameter in de oude veer geplaatst.
Ivovanduijn
 
Berichten: 305
Geregistreerd: 17 aug 2010, 07:00
Woonplaats: Utrecht


Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten