verwijderen lijm en kit resten

Plaatwerk, lassen, lakken, kleurnummers, spuiten, bekleding etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

verwijderen lijm en kit resten

Berichtdoor corjan » 23 jun 2006, 09:08

Hallo,

Weet iemand hoe ik het best lijmresten van de lak kan verwijderen? Bijvoorbeeld op mijn gootjes heb ik eens nieuwe "chrome" plakstrips geplakt, die dingen bleven echter maar matig op de juiste plek zitten en toen heb ik ze er weer vanaf gehaald, maar nog steeds zitten er wat lijmresten.
En ook: ik zit er over te denken om de stootstrips op de deuren te verwijderen, bij mijn donor V6 heb ik gezien dat de strips er opgeplakt zitten met 2 stroken plakstrips, als ik die eraf haal zullen ook weer resten blijven zitten.

Groeten Corjan
corjan
 
Berichten: 131
Geregistreerd: 15 aug 2004, 21:05

Berichtdoor Jeetje » 23 jun 2006, 12:19

Lijm en kit zijn over het algemeen 'veilig' met terpentine te verwijderen.

Probeer het wel even op een onzichtbare plek, want als er een onverlaat de auto ooit met cellulose-lak heeft gespoten (wordt vaak in Amerika gebruikt) beschadig je de lak met terpentine. De bij ons gebruikte lakken kunnen hier wel tegen.

Gebruik in ieder geval geen stickerverwijderaar of kitverwijderaar (van bijvoorbeeld de Praxis). Dat lijkt aanvankelijk heel goed te gaan, maar vervolgens blijf je met lelijke doffe plekken in je lak zitten (en ik spreek uit ervaring :oops: )...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor corjan » 23 jun 2006, 12:49

Allright hartstikke bedankt !!!!
corjan
 
Berichten: 131
Geregistreerd: 15 aug 2004, 21:05

Berichtdoor Edzo » 23 jun 2006, 17:50

As je nog echt dikke resten hebt zitten kan je het ergste er al afhalen met een haardroger, beetje verhitten en dan met een doek of je dikke wijsvinger wegwrijven. Dit helpt ook erg goed om er stickers af te krijgen.
gr. Edzo
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor Dick » 23 jun 2006, 20:37

eventueel voorzichtig met n beetje cleaner poetsen doet ook wonderen.
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor corjan » 24 jun 2006, 16:52

Owkee bedankt, heb gisteren de lijmresten van het gootje er zonder problemen afgekregen met terpentine. Alleen die dikke kitresten van de beschermstrips op de deuren zijn een ander verhaal, dat ging niet met terpentine alleen. Ik zal de truuk met de fohn eens gaan uitproberen.
corjan
 
Berichten: 131
Geregistreerd: 15 aug 2004, 21:05


Keer terug naar Carrosserie en interieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron