Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.
Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
door PatrickDMC » 26 jul 2026, 11:30
Mijn PRV V6 motor heeft lang niet gelopen. Op toeren loopt hij wel weer redelijk, maar vooral stationair loopt hij niet lekker. Ik verdenk diverse mechanische en elektrische systemen rond het K-jetronic systeem. Is er een kenner die deze motor nog goed kent en weet waarop gelet en waar gemeten moet worden ?
-
PatrickDMC
-
door PatrickDMC » 26 jul 2026, 14:45
Beste Drexciya,
Dank voor het snelle antwoord. Herkenbaar hoor wat je aangeeft en die punten heb ik reeds heel serieus genomen, tot het nooit meer tanken van E10 aan toe. De opbrengst van de injectoren is dan ook mooi gelijk nu. Daarom ben ik hard toe aan juist iemand die vetrouwd is met het K-jetronic systeem voor de fijnafstelling (en de elektrohnische regeling). Maar wie is dat nog !??
-
PatrickDMC
-
door Frank.04 » 27 jul 2026, 07:59
Geen probleem om eens met jou te sparren, ik ken de PRV TI redelijk goed....
Meer plezier met Peugeot's 04!
-
Frank.04
-
door PatrickDMC » 27 jul 2026, 11:35
Altijd fijn te horen dat iemand hem nog redelijk kent. Eerst even 2 weken er tussenuit en dan de solenoids in de automaatbak vernieuwen om beter te kunnen testrijden. Ook zo iets vreemds; hij schakelt niet naar zijn 3, omdat 1 solenoid bekrachtigd blijft!? Er lijken verschillen te zitten in de regelunit tussen de verschillende auto's waar die 4141 bak is ingebouwd..
-
PatrickDMC
-
door Frank.04 » 27 jul 2026, 17:37
Uit de beschrijving van de bak en uit je naam maak ik op dat je een Delorean hebt waar de PRV in zit. Leuk!
Meer plezier met Peugeot's 04!
-
Frank.04
-
door PatrickDMC » 27 jul 2026, 21:14
Wooow, klopt, jij zit echt goed in deze materie ! Mijn DMC hangt echter wel sterker naar de Peugeot/Renault uitvoering door een paar vervangingen hier in NL. De standaard Governor controller reageert niet goed (schakelt alleen door naar zijn 3 door hem helemaal spanningsvrij te maken) en het membraan in dit injectiesysteem is van rubber i.p.v. een heel dun RVS blik, zoals standaard bij een Delorean. Daarom zag ik dat DMC mensen deze auto niet helemaal meer vatten.
-
PatrickDMC
-
Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem