Koelvloeistof Peugeot 206CC 2002 1.6L automaat

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Koelvloeistof Peugeot 206CC 2002 1.6L automaat

Berichtdoor ducohummelink » 19 apr 2024, 12:11

Goedemiddag,

Ik heb een peugeot 206CC uit 2002 1.6L automaat en heb de distributieriem vervangen met waterpomp.
Dus heb ik op dit moment gewoon water in mijn koelsysteem zitten en wil daar weer nieuw koelvloeistof in gaan doen. Overal waar ik kijk op internet en mensen die ik vraag krijg ik steeds verschillende antwoorden.

Vandaar nu de vraag op dit forum: WELK KOELVLOEISTOF HEB IK NU ECHT NODIG!!!???

ik hoop dat jullie echt een duidelijk antwoord kunnen geven.

Groetjes! :D
ducohummelink
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 18 apr 2024, 16:47

Re: Koelvloeistof Peugeot 206CC 2002 1.6L automaat

Berichtdoor Nanno » 19 apr 2024, 16:16

Ook hier zal je vast allerlei verschillende antwoorden krijgen. Ik denk dat deze auto niet erg kritisch is wat koelvloeistof betreft. Maar dat (kraan)water moet er uit, dat richt zeker schade aan. Kroonoil adviseert Coolant SP 14. Dat is dus zeer geschikt, maar er zijn veel andere merken. Succes met de beslissing!
Peugeot 203C 1960
Lopende familie-projecten: Peugeot 403U8 bachee 1956, Peugeot 202 BH 1949, Peugeot 302 1937.
Peugeot-verleden: 3 x 304, 5 x 504, 1 x 505, 1 x 405, 1 x 205, 4 X 406
Nanno
 
Berichten: 467
Geregistreerd: 09 dec 2004, 12:49
Woonplaats: Halsteren

Re: Koelvloeistof Peugeot 206CC 2002 1.6L automaat

Berichtdoor Peter Hanot » 20 apr 2024, 18:02

De kleur van de koelvloeistof is zeker belangrijk en heeft niets met kwaliteit te maken.
oldtimers ouder dan 1980 hebben meestal blauw nodig, tenzij de motor of radiator uit aluminium bestaat
Andere kleuren koelvloeistof zijn dan weer schadelijk voor pakkingen van oldtimers (ouder dan 1980)
Kraantjeswater is uit den boze vanwege de kalk die erinzit. Mengen van verschillendesoorten is ook niet ok.
volgend artikel geeft wat meer duidelijkheid.
https://www.winparts.nl/blog/welke-koel ... mijn-auto#
Peter Hanot
 
Berichten: 44
Geregistreerd: 23 apr 2022, 19:03

Re: Koelvloeistof Peugeot 206CC 2002 1.6L automaat

Berichtdoor ducohummelink » 22 apr 2024, 08:19

Dan heb ik een volgend probleem. Ik krijg het systeem zo slecht ontlucht.
Er zit een ontluchtingsnippel bij de slangen die naar de verwarming naar binnen gaan maar verder kan ik er geen vinden.
Ik kreeg de tip om de dop van het expansievat los te draaien en heb em dan even laten lopen.
Hij blijft echt de hele tijd schommelen en weet niet zo goed wat nu de beste manier is om em te ontluchten....

Ik hoop dat iemand mij kan helpen om dit probleem te verhelpen.
ducohummelink
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 18 apr 2024, 16:47

Harmony of intimacy, uninhibitedness through mutual consent

Berichtdoor Doser » 24 mei 2024, 19:23

Connect casually with like-minded individuals on the ultimate dating platform.
Spontaneous adult encounters
Live Women
Optimal casual Dating
https://t.me/pump_upp
Doser
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 12 jan 2018, 20:46
Woonplaats: Usa

Re: Koelvloeistof Peugeot 206CC 2002 1.6L automaat

Berichtdoor Keezx » 25 mei 2024, 11:55

ducohummelink schreef:Dan heb ik een volgend probleem. Ik krijg het systeem zo slecht ontlucht.
Er zit een ontluchtingsnippel bij de slangen die naar de verwarming naar binnen gaan maar verder kan ik er geen vinden.
Ik kreeg de tip om de dop van het expansievat los te draaien en heb em dan even laten lopen.
Hij blijft echt de hele tijd schommelen en weet niet zo goed wat nu de beste manier is om em te ontluchten....

Ik hoop dat iemand mij kan helpen om dit probleem te verhelpen.


De 306 had bij de TU motoren ook last van slecht te ontluchten en meestal gaf men als advies de radiateurvulopening op te hogen met een PET fles (bodem eraf en vastklemmen in de vulpijp)
Gewoon laten lopen en steeds bijvullen....
Keezx
 
Berichten: 368
Geregistreerd: 04 feb 2012, 22:04

Re: Koelvloeistof Peugeot 206CC 2002 1.6L automaat

Berichtdoor RobinHoed » 04 jun 2024, 22:26

Ben geen expert, maar denk dat alles beter is dan water (kalk). In principe kun je alles gebruiken zolang je de kleuren niet mengt.

In je handleiding van de auto staat denk ik gewoon de "aanbevolen" koelvloeistof benoemd.

Meeste moderne autos (sinds eind jaren 90) gebruiken rode koelvloeistof (SP of G 12/13).

Peugeot en citroen gebruiken volgens mij SP14 (groen). Klop je kenteken in op een site zoals winparts en je krijgt opties duw je kunt kopen
203 Fourgonnette - 1953 "Jean-Marie"
203 Berline - 1959 "Marie Louise"
404 - 1961 "Marie Antoinette"
Avatar gebruiker
RobinHoed
 
Berichten: 749
Geregistreerd: 12 jul 2017, 20:50
Woonplaats: Leidschendam


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron