Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.
Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
door Walter1992 » 15 jan 2017, 01:14
Na enige tijd ben ik weer terug meet een vraag.
Ik ben Walter 24 jaar oud
Ik rijd een 206 xs
O.a met spaghetti spruitstuk
En nog meer aanpassingen
De auto is een non turbo!!
Is het beter voor de auto om deze na een sportieve rit de auto stationair te laten draaien?
Vind alles over voor turbo motoren
Geldt dit dan ook voor de non turbo?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Walter1992
-
- Berichten: 25
- Geregistreerd: 19 nov 2015, 21:28
door Walter1992 » 15 jan 2017, 01:19
Walter1992 schreef:Na enige tijd ben ik weer terug meet een vraag.
Ik ben Walter 24 jaar oud
Ik rijd een 206 xs
O.a met spaghetti spruitstuk
En nog meer aanpassingen
De auto is een non turbo!!
Is het beter voor de auto om deze na een sportieve rit de auto stationair te laten draaien?
Vind alles over voor turbo motoren
Geldt dit dan ook voor de non turbo?
Weet niet of dit in de goede catogorie geplaatst is
Exuse me if im wrong
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Walter1992
-
- Berichten: 25
- Geregistreerd: 19 nov 2015, 21:28
door Maarten Deen » 16 jan 2017, 08:19
Nergens voor nodig. Voor oude turbo's was het nodig om de turbo nog een beetje te laten afkoelen en hem niet zonder smering door te laten draaien. Maar dat is ook alleen maar van toepassing als je ergens volgas aan komt rijden en dan de motor uit wil zetten.
Maar voor non-turbomotoren is nadraaien nergens voor nodig.
-
Maarten Deen
- Moderator
-
- Berichten: 568
- Geregistreerd: 06 apr 2004, 17:59
- Woonplaats: Helden
-
door EJH405 » 04 jun 2017, 19:45
En waarom vinden sommige koelsysteem-controllers (zoals in mijn 405 2.0 met airco) het nodig om de ventilator te laten nadraaien als men de motor uitgezet heeft terwijl die lekker warm was? Lijkt me zo zinloos zonder rijwind..
--
Peugeot 405 break 'Vendome' 2.0 BVA 1995 Vert Sorento
Eerdere auto's: Lancia Delta 2009 1.4t-jet, Citroën C4 coupé VTR+ 1.6hdi 2005, Peugeot 405 GRX 1.6 1992
-
EJH405
-
- Berichten: 388
- Geregistreerd: 09 mei 2017, 00:10
- Woonplaats: Eindhoven
door Frank.04 » 04 jun 2017, 20:42
Het nadraaien kan overbodig lijken maar heeft beslist een reden.
Het gaat om de koelwatertemperatuur die niet te hoog mag worden, omdat dit koken tot gevolg kan hebben.
De in het metaal van de motor opgeslagen warmte kan na het afzetten van de motor de koelvloeistoftemperatuur doen oplopen, zodat extra koeling nodig is.
Een elektrische ventilator kan dit uitstekend, ook bij stilstand (dus zonder rijwindkoeling).
Meer plezier met Peugeot's 04!
-
Frank.04
-
- Berichten: 1202
- Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43
Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten