Voortgang in restauraties, klussen en wat dies meer zij....

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor leffe 404 » 23 feb 2008, 08:31

Jeetje schreef:Ga je die vierkante reflectortjes aan de achterkant ook nog vervangen door ronde?


die ronde waren danig verrot dat ze niet meer terug konden. ben op zoek geweest naar nieuwe exemplaren en vierkante was het enige wat ik kan vinden. Als je ronde nieuw weet te vinden wissel ik ze direct om.
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor eri©on » 23 feb 2008, 09:56

Eigenlijk wil ik de windkap van mijn dak halen, heb al gekeken of er beschadigingen onder zitten maar dit is niet zo.
Vind dat ding nogal herrie maken, ik zie ook veel berlines zonder :-| .
Wat denken jullie.....eraf?
www.terredeshommes.nl
Avatar gebruiker
eri©on
 
Berichten: 1163
Geregistreerd: 13 jan 2008, 16:45
Woonplaats: @ home

Berichtdoor pEus » 23 feb 2008, 20:32

Vandaag de motor en de automaat gangbaar gemaakt.

En begonnen met e.e.a. te demonteren :-)

Afbeelding
Avatar gebruiker
pEus
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: 22 jun 2005, 18:24
Woonplaats: Waalwijk

Berichtdoor leffe 404 » 24 feb 2008, 14:39

ericon schreef:Eigenlijk wil ik de windkap van mijn dak halen, heb al gekeken of er beschadigingen onder zitten maar dit is niet zo.
Vind dat ding nogal herrie maken, ik zie ook veel berlines zonder :-| .
Wat denken jullie.....eraf?


ALS JE EM ER AF HAALT, GEEF ME EVEN DE AFMETINGEN DOOR, HEB EVT INTERESSE
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor leffe 404 » 24 feb 2008, 14:41

pEus schreef:Vandaag de motor en de automaat gangbaar gemaakt.

En begonnen met e.e.a. te demonteren :-)



tsja....


weer wat te doen he :mrgreen:

berg je de onderdelen systematisch op of per deel in dozen, dat vergemakkelijkt straks met de opbouw weer. ben in totaal in een jaar toch zeker 10 uur bezig geweest met dingen bij elkaar zoeken, op zo'n project vind ik dat zonde tijd. (heb er van geleerd ja)
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor Dick » 24 feb 2008, 15:42

Nieuwe achterlichtglazen op de 504 gezet. Vers gespoten velg teruggezet en begonnen aan nummer 2. Ook het leer gerestaureerd, moet zeggen dat ik zeer onder de indruk ben van het resultaat. Ik zal binnenkort en foto plaatsen.
Laatst bijgewerkt door Dick op 01 maart 2008, 23:00, in totaal 1 keer bewerkt.
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor GoodOldDiesel » 01 maart 2008, 20:15

Goed hoofdstuk 205 GTI 1600cc '86

Mening een heeft mij al voor gek verklaart dat ik dat wagentje nieuw leven inblaas nadat ik een koppaking wegblies.

Eerst dacht ik nog aan een kop revisie, maar dat was het niet alleen:

Afbeelding

Eerst wou de kop niet los aan een bout, daar waar de pakking ook geknapt was... 2,5 meterbuis, aan uiteinde staande heel voorzichtig knak, knak, knak.. zo heb ik hem eruit gekregen.

De oorzaak was ook duidelijk. door een koelwater lekage was de pakking weggerot en de bout met het aluminium van het blok gaan oxideren.

Afbeelding

Dus ook maar ander onderblok gezocht. Door een vreemde koe handel van 2 partijen die beiden al iets 2 jaar lang hadden liggen ben ik eraan gekomen. Het betrof een zwart schaap. Blok was niks mis mee, maar was eigenlijk al aardig kaal geroofd omdat die 2 jaar lag. Niet dat, dat mij wat deerde, want ik had immers nog wel een donor.

De oude kop is ook weer terug en kan op het nieuwe onderblok.

Afbeelding

Gelukkig maar, want toen we de kop van het donorblok afhaalde, lekte deze ook op deze plaats :roll:

Na een straf dagje sleutellen is blok en kop weer samen. Nieuwe spanrol, D-riem en waterpomp erop. Alles moet wel goed. Carterpan eraf, alles onder schoom ed

Deze ondergewaardeerde klassieker zal straks weer heerlijk grommen.

Gewoon orgineel niks geen sneller blok erin ed ed.
Dan straks nog de binnenkant. ooit van een forumlid een partij kunstof overgenomen.

Waar vind je dat nog kunstof dash delen van een type 1 gti?
GoodOldDiesel
 
Berichten: 1778
Geregistreerd: 13 jul 2005, 16:17
Woonplaats: WestGrungCity

Berichtdoor pEus » 01 maart 2008, 22:18

Vandaag weer effe een paar uurtjes e.e.a. gedemonteerd :-)

Afbeelding
Avatar gebruiker
pEus
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: 22 jun 2005, 18:24
Woonplaats: Waalwijk

Berichtdoor leffe 404 » 03 maart 2008, 12:11

zaterdag ff de sima weer lopend gemaakt ( 7 mnd stilstand)

het nieuwe bladverenpakket klaargemaakt voor montage

heel veel uitzoekwerk mbt het nieuw te bouwen koelsysteem
(slangen, klemmen, verbindingen etc)

inlaatspruitstuk klaar maken voor montage


voor ;

Afbeelding

na ;

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor Gilletti » 08 maart 2008, 00:37

Vandaag is de cabrio technisch af gekomen! :D
Ze draait heerlijk snorrend z'n toeren en zondag mag ze weer terug naar de mijn garage om verder afgebouwd te worden.

Al met al nog best in de papieren gelopen (o.a. kop laten reviseren) maar het is voor een goed doel. :wink:
De radiateur moet ik nog even aanzien want ik merk dat ie wat warm loopt bij langer staionair draaien (Harrie, heb je ze nog nieuw liggen?).
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor chr. » 08 maart 2008, 22:39

Gilletti schreef:Vandaag is de cabrio technisch af gekomen! :D
Ze draait heerlijk snorrend z'n toeren en zondag mag ze weer terug naar de mijn garage om verder afgebouwd te worden.



kijk,

dat zijn weer berichten.mooi Henk.
komt het einde nu in zicht.

goed bezig :wink:
Peugeot 304 S cabriolet
Afbeelding

Afbeelding
Peugeot; Conçue pour coller à la route.
Avatar gebruiker
chr.
 
Berichten: 2262
Geregistreerd: 14 aug 2004, 23:32
Woonplaats: iets onder het NAP.

Berichtdoor JT » 09 maart 2008, 11:35

Ook hier kriebelt het weer de goede richting in....
Na maanden stilstand door andere zaken en lange werkweken heb ik weer 3 dagen geklust de afgelopen twee weekenden.
Motor compleet, lampen gemonteerd, achterklep sluit perfect, ruitenwissermotor + sproeiers, ... Je wilt trouwens niet weten bij welke pietluttige onderdelen je af en toe de meeste tijd kwijt bent.... :roll:

Ik zie op tegen het overplaatsen van het binnenwerk van de deuren. Geleidestrips die vastgerot zitten, electrische bediening en kabelspanrollen, en dan überhaupt die kabel....
Als iemand ervaring heeft met deze materie, dan wordt alle info hierover van harte gewaardeerd. Sterker nog, als iemand me (tegen betaling) zou kunnen helpen, dan hoor ik het graag!
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor AMPlas » 15 maart 2008, 12:14

pEus schreef:Vandaag weer effe een paar uurtjes e.e.a. gedemonteerd :-)

Afbeelding


:shock: :? ik krijg toch een vreemd gevoel als ik dit zo zie. Ben geloof ik erg blij dat ik net klaar ben met de C (eind van de maand voor de APK). Doet me erg denken aan toen ik aan mn 504 coupe begon...en wat een werk daarin is gaan zitten :?
Als ik zo kijk zat bij mij het werk op dezelfde plekken als waar bij jou de roest zit. Linkerscherm onderaan, dorpels, onder luchthapper.
Is het rechterscherm zo slecht of lijkt dat zo op de foto?

Maar wel een goed gevoel als je eenmaal klaar bent, wat een prachtige wagens zijn het! Dus; succes en gewoon stug volhouden...
Peugeot 504 Coupé V6 Automaat 1975
AMPlas
 
Berichten: 710
Geregistreerd: 01 dec 2004, 13:08
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor leffe 404 » 15 maart 2008, 18:26

404=klaar

vandaag cardan, bak en motorolie ververst en de laatste dingen afgemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor leffe 404 » 15 maart 2008, 18:28

Afbeelding
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor leffe 404 » 15 maart 2008, 18:31

eindelijk klaar ...
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor pEus » 15 maart 2008, 19:14

leffe 404 schreef:eindelijk klaar ...



Mooi man :!:

Heeeeel veel plezier ermee :!: 8)
Avatar gebruiker
pEus
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: 22 jun 2005, 18:24
Woonplaats: Waalwijk

Berichtdoor pEus » 15 maart 2008, 19:19

AMPlas schreef:shock: :? ik krijg toch een vreemd gevoel als ik dit zo zie. Ben geloof ik erg blij dat ik net klaar ben met de C (eind van de maand voor de APK). Doet me erg denken aan toen ik aan mn 504 coupe begon...en wat een werk daarin is gaan zitten :?
Als ik zo kijk zat bij mij het werk op dezelfde plekken als waar bij jou de roest zit. Linkerscherm onderaan, dorpels, onder luchthapper.
Is het rechterscherm zo slecht of lijkt dat zo op de foto?

Maar wel een goed gevoel als je eenmaal klaar bent, wat een prachtige wagens zijn het! Dus; succes en gewoon stug volhouden...


Bedankt, en inderdaad e.e.a. is niet al te best maar erger dan bij onze vorige restauratie kan haast niet :mrgreen:

Vandaag weer e.e.a. gedemonteerd :

Afbeelding
Avatar gebruiker
pEus
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: 22 jun 2005, 18:24
Woonplaats: Waalwijk

Berichtdoor Harrie » 16 maart 2008, 01:15

pEus schreef:[Vandaag weer e.e.a. gedemonteerd :

wat is dat gele onder de achterruit e.d. ? lijkt op primer?
is er al eerder aan geklust, oftwel preventieve maatregelen genomen? ( door vorige eig. )
En, hoe zijn de hoeken boven de achterste wielkasten? ( bekend plekje )
Het ziet er nog niet slecht uit, vooral rondom achterruitje links nog strak en gaaf.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Mockenrue » 16 maart 2008, 02:30

leffe 404 schreef:Afbeelding


Helemaal "Hochzeit-fähig" 8)
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2745
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Berichtdoor pEus » 16 maart 2008, 13:54

LION604V6SL schreef:wat is dat gele onder de achterruit e.d. ? lijkt op primer?


Dat lijkt wel hammerite of iets dergelijks :!: :?:

LION604V6SL schreef:is er al eerder aan geklust, oftwel preventieve maatregelen genomen? ( door vorige eig. )


Vermoedelijk van beide een beetje want er is gelukkig weinig aan gerotzooid :-)

LION604V6SL schreef:En, hoe zijn de hoeken boven de achterste wielkasten? ( bekend plekje )


Roggebrood :mrgreen:

LION604V6SL schreef:Het ziet er nog niet slecht uit, vooral rondom achterruitje links nog strak en gaaf.


Volgens ons een goede basis :-|......... :-)
Avatar gebruiker
pEus
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: 22 jun 2005, 18:24
Woonplaats: Waalwijk

Berichtdoor JT » 24 maart 2008, 20:24

Het lange weekend heerlijk gehobbiet...
Afgelopen 2 weken ook weer 's avonds tijd gehad.

Deuren zijn compleet op de binnenafwerking na. Viel mee. Kofferdeksel, lampen, klein werk, grille, ruitenwissermotor, bekabeling, ruitesproeiers allemaal afgewerkt afgelopen week.
Kleur gecombineerd met het chroom is een droom, ben blij met de gekozen kleur...
Afbeelding
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor 504ronnie » 24 maart 2008, 21:25

Ziet er erg goed uit Jan. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
205 CTi 1.6 105 PK 29-04-1986 nr 993
Groeten
Ron
504ronnie
 
Berichten: 990
Geregistreerd: 25 maart 2006, 15:36

Berichtdoor eri©on » 12 apr 2008, 21:18

Vandaag, na wat uitstel (heb een 0km blok gekocht voor mijn 5 alpine turbo) met de remmen bezig geweest van de 504.
Raar systeem :? , staat er in het handboek dat je de zuiger 1/8 deel moet draaien maar dat is meer 1/4 :-|
Reden van de reparatie waren vastzittende remmen, na wat geemmer met de cilinder toch maar even de complete klauw verwijderd en geheel uit elkaar gepakt.
Toch een uur of 3 mee bezig geweest, dinsdag de andere kant.
Dit zal wat sneller gaan nu ik weet hoe de klauw in elkaar steekt/werkt.

regards :-)
www.terredeshommes.nl
Avatar gebruiker
eri©on
 
Berichten: 1163
Geregistreerd: 13 jan 2008, 16:45
Woonplaats: @ home

Berichtdoor Harrie » 13 apr 2008, 00:14

ericon schreef:Vandaag, na wat uitstel (heb een 0km blok gekocht voor mijn 5 alpine turbo) met de remmen bezig geweest van de 504.
Raar systeem :? , staat er in het handboek dat je de zuiger 1/8 deel moet draaien maar dat is meer 1/4 :-|
Reden van de reparatie waren vastzittende remmen, na wat geemmer met de cilinder toch maar even de complete klauw verwijderd en geheel uit elkaar gepakt.
Toch een uur of 3 mee bezig geweest, dinsdag de andere kant.
Dit zal wat sneller gaan nu ik weet hoe de klauw in elkaar steekt/werkt.

regards :-)

Klopt, zuiger 1/4 slag verdraaien, dan kun je de zuiger terugduwen.
Als je het geheel uit elkaar hebt gehaald weet je nu waarom ( centrale "as" met fijne vertanding zelfstellend handrem-mechanisme )
Nadien de sleuf in de zuiger exact parallel zetten met de remblokgeleidingen.
Succes!! grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten