Goed hoofdstuk 205 GTI 1600cc '86
Mening een heeft mij al voor gek verklaart dat ik dat wagentje nieuw leven inblaas nadat ik een koppaking wegblies.
Eerst dacht ik nog aan een kop revisie, maar dat was het niet alleen:
Eerst wou de kop niet los aan een bout, daar waar de pakking ook geknapt was... 2,5 meterbuis, aan uiteinde staande heel voorzichtig knak, knak, knak.. zo heb ik hem eruit gekregen.
De oorzaak was ook duidelijk. door een koelwater lekage was de pakking weggerot en de bout met het aluminium van het blok gaan oxideren.
Dus ook maar ander onderblok gezocht. Door een vreemde koe handel van 2 partijen die beiden al iets 2 jaar lang hadden liggen ben ik eraan gekomen. Het betrof een zwart schaap. Blok was niks mis mee, maar was eigenlijk al aardig kaal geroofd omdat die 2 jaar lag. Niet dat, dat mij wat deerde, want ik had immers nog wel een donor.
De oude kop is ook weer terug en kan op het nieuwe onderblok.
Gelukkig maar, want toen we de kop van het donorblok afhaalde, lekte deze ook op deze plaats
Na een straf dagje sleutellen is blok en kop weer samen. Nieuwe spanrol, D-riem en waterpomp erop. Alles moet wel goed. Carterpan eraf, alles onder schoom ed
Deze ondergewaardeerde klassieker zal straks weer heerlijk grommen.
Gewoon orgineel niks geen sneller blok erin ed ed.
Dan straks nog de binnenkant. ooit van een forumlid een partij kunstof overgenomen.
Waar vind je dat nog kunstof dash delen van een type 1 gti?