Pagina 4 van 16

BerichtGeplaatst: 22 maart 2007, 20:21
door Edzo
De 205 CT moet morgen voor de APK...... adviespuntje van vorig jaar aangepakt: gat in de balk door een ooit foutief geplaatste krik vermoed ik. Netjes gelast, en alle rubberdoppen uit de balken getrokken, deur- en zij- bekleding los, en alles lekker volgespoten met Owatrol.

De balken zijn nog compleet gaaf, helemaal glad in de grondverf vanbinnen, met een laag Tectyl ML, ofzo. de rest van de bodem ook. Onder de tectyl komt overal strakke grondlak tevoorschijn.
Deuren vanbinnen ook poepstrak, achterzijpanelen ook, onder de matten ook.
Knetterharde auto!! :mrgreen: jaha! bijna 21 jaar oud slechts......
Mocht ik ooit geaarzeld hebben of een nieuw dak de moeite waard is, nu ben ik wel overtuigd.

BerichtGeplaatst: 23 maart 2007, 18:00
door Edzo
okee dan...APK zit er weer op. De CT is zonder op of aanmerkingen door de keuring. Behalve bovengenoemd gaatje lassen niks aan hoeven doen. :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 26 maart 2007, 22:24
door Brownie
De 505 GTI kwam er ook weer met glans doorheen. Ik was bang voor de uitlaat, maar dat viel alles mee. :D

BerichtGeplaatst: 02 apr 2007, 22:39
door Gilletti
Vandaag de groene 404 door de APK gekregen.
Het was nog even friemelen afgelopen zondag, want de claxon en het linker knipperlicht voor weigerden dienst. Toch nog op tijd klaar gekregen. :D

Ook weer gelukt

BerichtGeplaatst: 11 apr 2007, 19:25
door peugeot-304
De 504 mag en kan weer een jaar de weg op. Eerst even een kleine beurt met olie, filter, doorsmeren, bougies en contactpunten.
Dan na controle afgemeld en ja hoor steekproef
Alles was goed :lol: maar toen begon de man van de RDW, echt een Pietje Precies, te zeuren over een handremkabel wat op het uiteinde een beetje rafelig was. AFKEUR :evil:

Het euvel werd snel verholpen en gelukkig toch nog goedgekeurd.

Dieter

BerichtGeplaatst: 11 apr 2007, 22:01
door Gilletti
De 304 Break mag en kan weer een jaar de weg op. Eerst even een kleine beurt met olie, filter, doorsmeren, bougies en contactpunten.
Dan na controle afgemeld en ja hoor steekproef.
Alles was goed.

Henk :-)

BerichtGeplaatst: 11 apr 2007, 22:16
door pEus
De 505 is ook weer voorzien van APK. Er waren geen bijzonderheden :D

BerichtGeplaatst: 11 apr 2007, 22:26
door Edzo
:shock: twee steekproeven op 1 dag van forumauto's ! Zouden ze dit topic in 't snotje hebben ?? :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 11 apr 2007, 22:43
door M. van der Meulen
Voitures van onze forumleden worden natuurlijk ook met bovengemiddelde aandacht verwend, toch? :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 11 apr 2007, 23:24
door Joliet Jake Blues
Edzo schreef::shock: twee steekproeven op 1 dag van forumauto's ! Zouden ze dit topic in 't snotje hebben ?? :mrgreen:


Dan zal ik dinsdag de proef op de som nemen dan moet de SR er aan geloven, alleen eerst ff op andere bandjes zetten want voor zijn ze niet zo denderend meer.

BerichtGeplaatst: 12 apr 2007, 00:14
door Mockenrue
Misschien heb ik 't al een keer gezegd, maar ik heb ooit gehoord dat de kans op een steekproef het laagst is op een vrijdag.

BerichtGeplaatst: 12 apr 2007, 00:17
door Edzo
alleen eerst ff op andere bandjes zetten want voor zijn ze niet zo denderend meer.


:mrgreen: Die keurmeester van mij heeft al 3 keer dezelfde banden gekeurd de afgelopen maanden......ik stiekum lachen als hij weer druk met z'n profielmetertje in de weer was. 8)

BerichtGeplaatst: 12 apr 2007, 13:13
door Idranor
Edzo schreef::shock: twee steekproeven op 1 dag van forumauto's ! Zouden ze dit topic in 't snotje hebben ?? :mrgreen:


Ze kicken gewoon op die oude Peugeots! "He een 304 break, da's leuk! Effe kijken hoor..." 8)

BerichtGeplaatst: 14 apr 2007, 21:43
door zozolala
Binnenkort is een apk 2 jaar geldig. Alleen de dieseltjes moeten nog jaarlijks voor het blok.
Vraag me af hoe dan het gaat met de klassiekers. Aan de ene kant wordt er maar weinig mee gereden (maar rust roest)aan de andere kant gaat er natuurlijk regelmatig wat stuk bij een oude auto.

BerichtGeplaatst: 15 apr 2007, 23:00
door Joliet Jake Blues
zozolala schreef:Binnenkort is een apk 2 jaar geldig. Vraag me af hoe dan het gaat met de klassiekers. Aan de ene kant wordt er maar weinig mee gereden (maar rust roest)aan de andere kant gaat er natuurlijk regelmatig wat stuk bij een oude auto.


Is dat bij nieuwe auto's dan niet zo?
Ik denk dat die moderne computers op wielen minder betouwbaar zijn als de beproefde oude techniek in onze klassiekers (uitzonderingen daargelaten).
Vooral bij de diesels, uit heelveel tests en ook van verschillende monteurs hoor ik dat bv. de 307 HDI een van de minst betrouwbare auto's op de markt is.
Als je dat vergelijkt met de oude diesels in de 404 en 504 maar ook de wat modernere 205 305 405 505 die blijven maar lopen.

Dus ik vind dat de keuringsfrequentie van moderne auto's hoger zou moeten zijn als die van klassiekers, ook omdat deze auto's vaak veel beter onderhouden worden door de eigenaaren omdat het niet alleen iets is om mee van A naar B te komen maar een echte hobby/liefhebberij.

BerichtGeplaatst: 16 apr 2007, 01:30
door Evert G.D
Met bovenstaande kan ik het alleen maar hartgrondig eens zijn... Ik zou zelfs verder willen gaan: klassiekers vrijstelling van APK of eens in de vijf jaar. Wel moet de auto dan aantoonbaar als klassieker zijn verzekerd tegen een beperkt kilometrage. Met deze auto's wordt veel minder gereden dan met gewone, dagelijkse auto's, plus dat ze stukken beter onderhouden worden.

BerichtGeplaatst: 16 apr 2007, 20:42
door roelof
De partner is zonder problemen weer door de keuring (geen adviezen), nu volgende maand de 204 nog. Ik zie de keuring met vertrouwen tegemoed.

BerichtGeplaatst: 16 apr 2007, 23:30
door Joliet Jake Blues
Morgen is het zo ver en moet de SR voor de bijl.
Ik heb er goede moed voor en denk dat alleen de voorbandjes slecht zijn.
Morgen meer nieuws.

BerichtGeplaatst: 18 apr 2007, 22:07
door BRAM
Maandagavond de 309 bij de garage neergezet voor een APK keuring.
Gisterenmiddag belde de garage, dat ze nog niet kon worden opgehaald.
Waren er pas 's middags aan begonnen.
Kregen de remcilinder links achter niet los en de nieuwe remcilinder was nog niet binnen.
Vanmorgen om ca. 11.30 uur het verlossende telefoontje: de auto was klaar en goedgekeurd.

Bij het opruimen van de rekening zag ik, dat in het afgelopen jaar ik heel weinig onkosten heb gehad; alleen een tubetje lijm om de metalen houder van de binnenspiegel terug te plaatsen (€ 13,51).
Maar ja, de auto heeft in een jaar tijd maar liefst 1722 km gereden.
Vorig jaar koste de APK mij € 234,= ( = incl. reparatie aan spoorstang en stuurkogel met hoes), dit jaar kostte het € 208,= (=incl. remcilinder, remslang, beetje remolie).
Kosten per km niet uitrekenen, want dat is het een hoop geld.

Weer een jaartjes veilig sturen dus. Binnenkort poetsen, om weer spik en span te verschijnen op 20 mei as bij de toerrit van het 205/309 register.

groet, Bram.

BerichtGeplaatst: 18 apr 2007, 22:41
door Peu204
De 504 is weer door de keuring.

Mijn garagist loopt hem dan even voor de APK na en lost wat dingen op die voor de APK van belang kunnen zijn. Wel wat duurder dan zelf langs em Kwikfitter gaan.......maar ik hecht waarde aan zijn oordeel. Een APK keuring zegt ook niet alles. Echter er was geen enkel probleem.
Oordeel prima harde auto zonder gebreken. Loopt mooi.

Dacht ik niet meer zoveel met de 504 te rijden, blijken dat toch nog een kleine 10.000 km geweest te zijn.

Zelf heb ik nog wel verbeteringen op het oog....maar dat komt wel.
Even sparen.

Gr.

Henri.

BerichtGeplaatst: 18 apr 2007, 22:53
door 307204XSI
Helemaal vergeten vorige week de 204, voor de keuring gegooid, was helemaal kat in het bakkie; of te wel twee vingers in de neus en wegwezen, veni vidi vici. Geen steekproef en geen adviezen, ojawel 1,
hij zweet een heel licht druppeltje olie door echt minimaal.

Ik vind het wel best for the time beeing... :D

AJ

BerichtGeplaatst: 18 apr 2007, 23:53
door Joliet Jake Blues
:( De SR is afgekeurd, Allemaal kleine dingetjes:
2 Bandjes> FF omwisselen met de wielen van de Select en dan rustig op zoek naar goedkope banden.

1 kentekenplaat lampje

de einddemper> haal ik ook van de select af

1 Fuseekogel hoes

1 gatje in de aandrijfas hoes.

Op de banden na lekker voordelig dus, ff op mijn gemak fixen en dan weer een jaar door.

BerichtGeplaatst: 19 apr 2007, 19:30
door 403B-1963
Vandaag de 305 door de APK gekregen.

Goedgekeurd :!:

Moest ook wel want er is meteen een grote beurt gedaan en de distributiereim en spanrol zijn vernieuwd.

APK puntje was Stofhoes linker vooras maar was al meteen met de grote beurt vervangen.
Achteruitrijlampen doen het niet. Voor auto's van voor 1995 geen afkeurpunt APK. Monteur adviseerde niet repareren, want de schakelaar zit op de versnellingsbak en reparatie kost veel tijd en dus geld.

Al met al een prijzige aangelegenheid (door de distributieriem en spanrol en vooral het daarbij behorende werkloon).

Rijdt nu weer als een zonnetje.

Groeten Bevaros

BerichtGeplaatst: 19 apr 2007, 22:25
door Idranor
Gefeliciteerd! Ben je (nu) een trotse 305-eigenaar? Dan moet je even de tekst onder je berichten aanpassen naar 305 en 403 ipv alleen 403! :wink:

BerichtGeplaatst: 26 apr 2007, 23:41
door Joliet Jake Blues
Ja de SR mag weer een jaartje.

Uitlaat wielen en lampjes zelf gefixt met onderdelen van de Select.
Alleen de aandrijfashoes (zat echt maat een speldenprikje in dus gewoon dicht gekit) en de Fuseehoes laten maken.
Totale kosten nog geen €100,-. :twisted: