JD schreef:Vandaag de 304 laten keuren:
Naast een kleine beurt was CO afregelen, voorremmen gangbaar maken en verlichting afstellen voldoende om hem er door te krijgen. Ik kan weer een jaartje :mrgreen:
Hoi JD,
Welk bouwjaar is je 304 cabrio?
Aan de "oudere" hoeven ze geen CO te meten , dus niks afstellen..
Bij mijn 304 S cabrio is de hele carburateur elk jaar weer ontregeld
omdat ze i.v.m. CO aan de schroefjes zitten te draaien...
Terwijl dat voor een 1973 'er helemaal niet hoeft voor APK !
Nu doen ze het gelukkig al een aantal jaren niet meer...
2 jaar geleden nog zo'n APK geintje: gordel RV is beschadigd..
Hebben ze die gordel gedemonteerd want er hoeft toch geen gordel in...
Afgelopen jaar: AFGEKEURD: GEEN GORDEL RV aanwezig!
Dan val je toch van je stoel! Tja, blijkt toch te moeten (1973)
Probleem: gordel beschadigd. Ik in de middagpauze naar de garage,
zit er een heel klein gaatje in het uitloopeinde van de gordel,
net voor de plastic eindstukje. Dit deel van de gordel komt nooit voorbij
de verstel-gesp, wordt dus nooit gebruikt! Niks mis mee dus in mij opinie.
Ik heb toen het plastic kapje losgeboord, het uiteinde van de
gordel 1 cm ingekort, en het eindkapje er weer aangezet. APK OK !
WAT EEN WAANZIN ! Ik hekel de APK, is vaak een aanfluiting.
Op veel gebieden zoals veiligheid, remmen, stuur- en fuseekogels,
moet het goed zijn en is APK een goed instrument voor veilige auto's
op onze wegen. Dat scheelt veel mensenlevens en gewonden!
Maar op sommige vlakken zijn ze volledig doorgeslagen!
Onze 406 Break heeft vóór NIEUWE lampjes van mij gekregen ( mrt 2006)
Nu APK: lampje clingoteur moest worden vernieuwd, APK afkeur ! Er scheen een heeeeeel
klein stipje wit licht door het oranje.,..... Daar zakt toch je broek van
op je enkels! Wat een kolder!
APK voorzichtig, groetjes Harrie
( volledig gediplomeerd 1e monteur )