Pagina 12 van 16

Slangen/Addertjes onder het gras . . . .

BerichtGeplaatst: 03 aug 2008, 01:22
door jan eend +
GoodOldDiesel schreef: De enige slang die die af mag keuren is een remslang.

Hamoiouwedieselaar :mrgreen: Ter aanvulling. 8) Ook afkeurenswaardige slangen :
Benzineslang ; ( indien aanwezig ) diverse slangen van de gas-installatie ; vulslang/dampretourleiding van de brandstoftank ; bij oudere type's ( o.a. J7 ) : slangetje tussen vloeistofreservoir & HRP ; mss nog meer :?
Ik hecht aan volledige/komplete informatie :lol: :wink:
Groetz, Vanjan.
-

BerichtGeplaatst: 03 aug 2008, 10:31
door GoodOldDiesel
Ik doelde op een P205.

Ja gas slangen zou kunnen, maar die ben ik nog nooit in een 205 tegengekomen.

Benzine slangen, ja dat zou nog mogelijk kunnen zijn, ook nooit tegengekomen. Alle andere slangen zijn van die aard dat ze niet meetellen voor de APK al spuit het KoelVloeiStof tegen de motorkap aan..

BerichtGeplaatst: 03 aug 2008, 11:31
door Leeuwtje
@ GoodOldDiesel en jan eend.

De auto is ook niet APK afgekeurd afgemeld dus ik heb nog naar mijn monteur kunen rijden voor de APK afliep. Inmiddels is de APK wel afgelopen (30-7) en wordt de auto nog gerepareerd. Volgens de (oud Peugeot) monteur is dat geen probleem als de auto op korte termijn maar herkeurd wordt. Een aantal geconstateerde punten bleek niet heel schokkend te zijn maar begreep van mijn monteur dat garages meteen complete onderdelen vervangen en niet gaan zitten klooien met bussen vervangen oid terwijl dat heel goedkoop is maar tijd kost dus dan weer duur wordt.

Ik ben geen APK keurmeester dus weet niet wel wel of niet bij de APK hoort maar de CT stond bij de garage voor een beurt + APK. De slangen moetsen vervangen worden omdat ze uitgedroogd/ poreus waren (oa benzineslang). De lijst van reparaties was inderdaad lang maar zou de garage niets opgeleverd hebben aangezien hun advies was 205 afvoeren :evil:

BerichtGeplaatst: 05 aug 2008, 12:01
door Bart-Peugeot
Nu even een successtory! :mrgreen:

Vorig jaar kocht ik de 205 junior van 'figlio del commesso' voor 100 euro.

Er waren bij aanschaf een paar apk afkeurpuntjes. (Wist ik vantevoren)

Ik heb vervangen:
- Hoofdremcilinder
- 1 remleiding naar achter
- wat lampjes
- hier en daar wat vastgezet
- olie, alle filters en bougies

En daarna was de auto in één keer apk goedgekeurd. Zelfs een steekproef gehad.

Kortom, na investering van een kleine 200 euro extra, een prima auto in bezit.

In ongeveer 4 weken heb ik er ruim 1000 km mee gereden! :mrgreen: (de 207 stond in die periode wat meer stil)
Dat rijdt toch zo lekker een 205je!

Goed, deze 205 aan een oud-collega verkocht voor 350 euro.
Auto was bedoeld om van huis mee naar de trein te rijden.

Plannen wijzigden echter en nu is er in 10 maanden 22.000 km mee afgelegd. :lol:

Van de week is hij ermee naar de apk geweest! Bij één of ander bandencentrum in Almere, waar ze enkel op vrijdag apk keuren, had hij een kortingsbon: 14,95 complete apk.

Uiteindelijk vond de keurmeerster de komplampjes niet goed, kosten 2 x 75 cent.
Koplampen afstellen rekende men 10 euro voor.

Kortom, voor 26 euro en 45 cent is deze 205 weer goed voor 14 maanden apk!

BerichtGeplaatst: 05 aug 2008, 14:44
door arnie_human304
Ja mijn nieuwe 304 heeft eindelijk APK

Hij is vandaag goed gekeurd en afgemeld. Nadat ik nog even de remmen er weer op heb gezet en stukje in wielkuip gelast had op het werk.


Ik kan eindelijk rijden. Wat ben ik blij !!!

gr Arnoud

BerichtGeplaatst: 16 aug 2008, 12:23
door Leeuwtje
Yes! de CT heeft weer APK en heeft zelfs de steekproef met glans doorstaan. Toeval die steekproef? Auto was niet APK afkeur afgemeld maar APK was wel verlopen sinds 30-07. Enige wat nu jammer is (ja ben een zeikerd) dat de APK datum niet meer gelijk is aan de datum 1e tenaamstelling. De 1e eigenaar heeft de APK blijkbaar altijd netjes op tijd gedaan en dat heb ik ook altijd gedaan. Is dit nog weer op 30-7 te krijgen? :mrgreen:

PEUGEOT 205 CABRIOLET CT S6
Kleur(en) GRIJS
Datum eerste toelating 30-07-1986
Datum aanvang laatste tenaamstelling 30-07-1999
Datum eerste afgifte Nederland 30-07-1986
Vervaldatum APK 15-08-2009
Wacht op keuren Nee

Zondagochtend ga ik de CT weer uit het Twentse land halen en hoop op mooi weer dan kan ik met het kapje open terug naar het mooie Arnhem.

De CT krijgt komende week nog een schoonheidsbehandeling. Aangezien ik met verf op de 206 en de Volvo zit en deze auto's daarvoor de komende tijd bij het schadebedrijf staan een leuke deal kunnen maken voor het overspuiten van delen van de 205. Ik had al tijden een GTI frontspoiler liggen en deze wordt nu in kleur gespoten en en ook het schild van de achterbumper wordt meegenomen. Verder spuit men het achterklepje (krassen) en de motorkap en grille (steenslag). Maandag vrijgenomen om de meeste delen zelf te monteren. Scheelde weer kosten :mrgreen: Het ziet er weer zonnig uit voor de CT. Ze kan na volgende week weer goed voor de dag komen!

BerichtGeplaatst: 16 aug 2008, 14:37
door ruudxs
Kijk dat zijn mooie berichten, het was kantje boord maar ze heeft het weer gered. Gefeliciteerd en veel plezier, ik hoop dat de zon ons nog even blijft verblijden met haar aanwezigheid.

BerichtGeplaatst: 16 aug 2008, 21:11
door Evert G.D
Gefeliciteerd! Leuk dat je alles weer voor elkaaar hebt. Zou inderdaad mooi zijn, die keuringsdatum weer op de 'oude' datum, maar volgens mij kan dat niet. Maarja, 't belangrijkste is dat 'ie weer goedgekeurd is! :D

Veel plezierige kilometers! :D

BerichtGeplaatst: 16 aug 2008, 22:27
door arnie_human304
Jawel het is wel mogelijk de datum weer op 30-07 te krijgen. Dan moet je de auto nu binnen 10 maand weer laten keuren. Want dan krijgt hij dus een datum die voor 30-07 is. En jaar daarna de apk weer later laten doen. En dan dus op 30-07 de auto laten afmelden !!!!

gr Arnoud

BerichtGeplaatst: 16 aug 2008, 22:39
door Harrie
Leeuwtje schreef:Yes! de CT heeft weer APK {knip}
(spuitwerk) Het ziet er weer zonnig uit voor de CT. Ze kan na volgende week weer goed voor de dag komen!

Gefeliciteerd! is het toch allemaal gelukt.
En na het spuitwerk staat ze er weer glanzend bij :mrgreen:
Laat het mooie weer maar blijven 8)
grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 20 aug 2008, 17:41
door corjan
zow de 505 is er weer doorheen en kan er weer een jaartje tegen aan. Ben naar van bemmelen geweest in delft....
reviseren achterremmen was nodig en nieuwe achterdemper erop....en nog wat dingetjes....al met al wel een dagje werk voor ze geweest...en de kosten voor mij dus navenand...maarja zoals ik zei ik kan weer een jaartje toeren :-D

groeten!

BerichtGeplaatst: 20 aug 2008, 22:59
door jospop
Pak van mijn hart, de 504 mag van de rdw tot 2010 rijden! De enige (verwachte) aantekening was het profiel op de achterbanden (minder dan 2,5 mm). Nog twee jaar de tijd om er slicks van te maken dus :mrgreen:.
Josse

BerichtGeplaatst: 21 aug 2008, 06:20
door Marinus
jospop schreef:Pak van mijn hart, de 504 mag van de rdw tot 2010 rijden! De enige (verwachte) aantekening was het profiel op de achterbanden (minder dan 2,5 mm). Nog twee jaar de tijd om er slicks van te maken dus :mrgreen:.
Josse


Gefeliciteerd :!:
Dan wel oppassen omstreeks 2010 bij regen hoor, zodat ze niet in de goot of greppel belandt :wink:

BerichtGeplaatst: 21 aug 2008, 10:30
door figlio del commesso
Bart-Peugeot schreef:Nu even een successtory! :mrgreen:

Vorig jaar kocht ik de 205 junior van 'figlio del commesso' voor 100 euro.

Er waren bij aanschaf een paar apk afkeurpuntjes. (Wist ik vantevoren)
[..]

Kortom, na investering van een kleine 200 euro extra, een prima auto in bezit.

[..]

Kortom, voor 26 euro en 45 cent is deze 205 weer goed voor 14 maanden apk!


Bart,

Geweldig dat ie nog rijd en dat jullie er nog plezier van hebben. Mijn vrouw denkt nog met weemoed aan hem terug. Mocht je collega hem ooit weer kwijt willen, eerst mij laten weten voordat je hem op marktplaats afschiet....

Wij hebben inmiddels de schade-XS gefixed (ook voor een appel en een ei aangeschaft, volgens mij eenzelfde bedrag waar we de junior aan jou overdeden), beetje aan de remmerij vernieuwd, beurtje gedaan en die crossed ook weer vrolijk rond. Is een waardige vervangen van de junior. Ook wat de kosten betreft, want die liggen ook onder de 100 euro per jaar aan onderhoud en reparaties :D

Wie zegt dat autorijden duur is .... :wink:

Adios, JR

BerichtGeplaatst: 25 aug 2008, 12:05
door vreugden
Vanochtend naar Peugeotspecialist Nouws in Rucphen gereden voor de APK. Er zat slechts een beugeltje aan de uitlaat los dus ik mag weer twee jaar rijden!

(Als je daar in de buurt bent, er staan 4 oldtimers in de showroom: 201, 203, 403 en 204.)

BerichtGeplaatst: 25 aug 2008, 19:18
door 504ronnie
Heel mooi Teun :-) , kun je er weer even tegenaan, zie je op de volgende meeting wel weer :-)

BerichtGeplaatst: 25 aug 2008, 19:27
door vreugden
504ronnie schreef:Heel mooi Teun :-) , kun je er weer even tegenaan, zie je op de volgende meeting wel weer :-)


Wordt in oktober Ron (rendez vous a Scherpenzeel). Komende rit in september gaan we net naar Frankrijk toe!

BerichtGeplaatst: 25 aug 2008, 19:59
door JD
Vandaag is de 304 voor de APK gegaan. Enige "probleem" was dat hij iets te rijk stond, dat hebben ze gelijk maar afgesteld en natuurlijk goedgekeurd. Ik kan er weer 2 jaartjes tegen. :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 26 aug 2008, 12:04
door JT
De 504 coupé '69 is er ook weer door. Voortaan wel de accu vastzetten :oops:
De ruitensproeier hoeft voor deze auto niet te werken, leuk klusje voor een zaterdag bij goed weer buiten....

BerichtGeplaatst: 09 sep 2008, 17:22
door Maarten Deen
Mijn 404 heeft twee jaar APK gekregen... met aanmerkingen.

Ten eerste: de wielflens zat verkeerdom gemonteerd. Ik zei tegen de monteur "dat moet dan een van je collega's gedaan hebben", maar het kan natuurlijk ook zijn dat dit al was zo lang dat ik de auto heb (9 jaar nu alweer).
Ten tweede: AC4 Stuurkoppeling gescheurd. Blijkbaar mag dat ding (ondanks dat het de verbinding tussen stuur en stuurstang is) tot 50% ingescheurd zijn. En ik mag er legaal nog 2 jaar mee rijden.

Is dat ding een beetje makkelijk te vervangen door een redelijke amateur?

BerichtGeplaatst: 09 sep 2008, 21:21
door Kees
Ja hoor, fluitje van een cent, ze zijn bij het magazijn te koop of even zoeken op het internet. Vier boutjes, ik heb bij de mijne nylock moeren gebruikt, weet je zeker dat ze niet los komen. Als je blok veel olie lekt wordt het rubber zacht en gaat de hardy schijf (zo heet de flexibele koppeling) eerder stuk. (motorsteunen ook).

BerichtGeplaatst: 10 sep 2008, 09:43
door Maarten Deen
Is die hardyschijf het enige dat dan vervangen moet worden? Ik zit even bij franzose.de te kijken: dit ding dus?

BerichtGeplaatst: 10 sep 2008, 11:11
door Kees
Ja hoor dat is hem, en niet duur ook nog! Verder heb je niks nodig. Het is misschien tien minuten werk (als je een brug hebt). Op je rug onder de auto gaat ook maar is wat lastiger natuurlijk. Even goed kijken hoe de oude zat voor je de boel los haalt, eventueel een foto maken, maar eigenlijk wijst het zichzelf.
groeten van Kees

BerichtGeplaatst: 17 sep 2008, 22:37
door jospop
Dat is zeker een mooie prijs! Ik heb ze recent ook bij de 104s vervangen. Bij de 104 zaten ze alleen wel nog origineel geklonken (ipv met de geshowde boutjes in de set) en moest ik eerst de metalen gedeelten eraf boren/slijpen. Als de boel geklonken zit is het dan dus iets meer dan tien minuten, afhankelijk van je gereedschap en handigheid :wink:
In ieder geval succes,
Josse

AppieK

BerichtGeplaatst: 09 okt 2008, 01:49
door jan eend +
Hamoidan. Afgelopen maandag de Camper ter keuring aangeboden bij Franse Auto ?
Probleem was wat ik al gevonden had :cry: : LV rem blijft hangen/sleept, RV mogelijk ook :? Werkzaamheden : LV remklauw vervangen & gangbaar gemaakt, RV rem gangbaar gemaakt. Klinkt simpel, maar = een bult werk. Op een klamme betonvloer, half voorovergebogen :?
Maar . . . : Vanmiddag om een paar minuten voor 5 goedgekeurd & afgemeld :!: :lol: De Camper mag weer ! ! !
Het eerste gedeelte van de " Groooote Klus " :wink: is afgerond
Groetz, Vanjan.
:wink: