Pagina 2 van 16

BerichtGeplaatst: 15 jul 2006, 08:47
door Remon309
Aan maandag moet mijn 309 GTI-16 voor de APK, ik ben benieuwd. Hij is er al 2 jaar achtereen probleemloos doorheen gekomen........ik vrees het ergste. :roll:

BerichtGeplaatst: 15 jul 2006, 13:49
door Idranor
Mijn Ritmo cabrio moest gisteren voor de APK. helaas, afgekeurd op een twijfelachtige bladveer... :cry:

Vanmiddag even knutselen en na het weekend weer proberen!

BerichtGeplaatst: 17 jul 2006, 11:24
door Remon309
De GTI-16 is weer gekeurd en gelijk afgesteld, mankementen: rechter handremkabel en een set nieuwe ruitenwissers. 8)

BerichtGeplaatst: 17 jul 2006, 13:42
door Brownie
Remon309 schreef:De GTI-16 is weer gekeurd en gelijk afgesteld, mankementen: rechter handremkabel en een set nieuwe ruitenwissers. 8)


Bij mijn 306 was die kabel ook gebroken bij de APK twee week geleden. Verder nog een lekke remcilinder, maar hij is weer in orde! Na het invoeren van de 306 moest hij natuurlijk ook voorzien worden van APK alhoewel hij drie maand geleden nog voor de controle technique was geweest.

BerichtGeplaatst: 26 jul 2006, 19:00
door Emile
Vandaag de J7 maar vast voor de keuring naar de garage gebracht. Ik heb er nu de tijd voor en als er wat mis had geweest kon ik dat op mn gemakje nog repareren.
Maar ik ga de bus aan het eind van de middag ophalen en wat denk je? Gewoon goed gekeurd!! De lieve man had zelf een paar dingetjes verholpen en zo kon mijn bus door de keuring heen. Echt super geweldig. Weer een jaartje lekker touren.

Appie K.

BerichtGeplaatst: 26 jul 2006, 23:18
door jan eend +
Het blijft in de familie. Morgen de 205 GT '92 van mijn zoon afmelden. Verholpen kwalen: 2X remleiding van voor naar achter (die kl :mrgreen: tedingen langs de tank), 1X ashoes, 2X r.wisser, 1X draagarm ivm rotte fuseekogel, 2X rubber van de a.wielophanging. 't Kon minder, zeggen we dan in Grunn' :lol: Hij gaat niet meelollen op het forum, "Ik wil alleen maar rijden in een 205, niet erover praten" :roll: Groetz, Vanjan.

Afkeur!

BerichtGeplaatst: 15 aug 2006, 20:04
door Knutselsmul
Afgelopen zaterdag op mijn 309, uit '92 en met 234.327km op de teller, een nieuwe handremkabel links gemonteerd en ik dacht ook ff dat gaatje in mijn achterdemper te lassen. Echter na een grondige inspectie, en de hulp van een staalborstel, kwam ik maar liefst 6 gaten tegen. Conclusie: overleden! Toen maar ff bij de Kwik-fitter een nieuwe laten monteren. Is wel ff schrikken zeg die prijs: 163 Euri's.Eergisteren de 309 laten keuren: Afgekeurd! Op verroeste remleidingen. Maar ja, kan ook wel na 14 jaar. Vandaag de remleidingen gedemonteerd, wel kl*te, boven die (volle) tank langs, maar ze zijn er onder uit en liggen nu bij een auto-onderdelen leveranciers. Morgen kan ik de nieuwe ophalen, en slinger ik ze er gelijk weer onder. Weer ff keuren en weer een jaartje sturen!

Groeten,

Ivo

BerichtGeplaatst: 07 sep 2006, 00:18
door JD
Vandaag de 304 laten keuren:
Naast een kleine beurt was CO afregelen, voorremmen gangbaar maken en verlichting afstellen voldoende om hem er door te krijgen. Ik kan weer een jaartje :mrgreen:

Apeka

BerichtGeplaatst: 07 sep 2006, 16:31
door jan eend +
Hadag. Zo, een vluggertje deze keer met de J7. Gisteren een lekke remslang (en een stukje leiding wat eraan vastzat) vervangen. De wartel zat te vast ende leiding dus ook. Vandaag een beetje op de gok naar de keuringsboer. Handrem ietsje stellen. uitlaat vastzetten en die @#$%^&* remlichtschakelaar werkte niet. Ik had er nog een liggen uit een sloper, remvloeistof drupte/stroomde tot in m'n oksel bij montage :evil: maar het is goed gekomen. Mag weer een jaar, nog steeds zonder werkende snelheidsmeter :wink: Tot zaterdag :?: Groetz, Vanjan.

BerichtGeplaatst: 07 sep 2006, 16:34
door Jeetje
Heb je nieuwe remslangen kunnen kopen?

snake

BerichtGeplaatst: 07 sep 2006, 16:41
door jan eend +
Yep. Hans Peugeot in Assen heeft er nu nog een paar. De lange, voor de voorkant met schijfremmen. Er schijnen trouwens nogal wat type's te zijn met verschillend schroefdraden :!: In mijn monteurstijd werden voor 404 en soms 504 steevast de foute geleverd :wink: Groetz, Vanjan.

BerichtGeplaatst: 14 sep 2006, 20:41
door Edzo
Eveneens een vluggertje met de witte 205 Dturbo: vandaag in 1 keer door de APK, niks aan gedaan vantevoren.

Dat is vorig jaar ook al gebeurd, toen ik 'm (zonder APK!) kocht. :!:

Dus had ik mooi de tijd vanmiddag voor wat regulier onderhoud, remblokken vervangen, accu nieuw, en de onderste motorsteun vervangen, die had door het bovenste-motorsteun-afbreek-verhaal (zie 'groeten uit......' in cafe des sports) ook flink op z'n donder gehad, dus toch maar vervangen. Verder een andere achterklep in de zwarte Dturbo geplaatst vandaag, dus lekker beziggeweest.

gr. Edzo

BerichtGeplaatst: 16 sep 2006, 17:23
door Idranor
Gefeliciteerd Edzo! Binnen twee weken moet mijn 305 ook weer voor de APK. Heb vorige week al de banden vervangen en ik verwacht behalve de uitlaat niet veel problemen.

O ja en was het nog gelukt met die tankdop? :wink:

BerichtGeplaatst: 16 sep 2006, 22:13
door ZEN
Aan welke mod dan ook: ik heb bij "305" een APK topic geopend, mag dit naar algemeen? het staat daar een beetje verkeerd, eigenlijk, dus... :roll:

Mag ook in DIT topic, liefst dan integraal met de reacties. Al weet ik niet of dat technisch mogelijk is... :wink:

BerichtGeplaatst: 26 sep 2006, 13:01
door Idranor
Mijn 305 GTX kan weer een jaartje door!

APK-punten: uitlaat dichtlassen, remleiding vervangen, stofhoes ergens bij de stuurinrichting vervangen. Valt best mee dus! Volgend jaar misschien uitlaat vervangen. Het viel de monteur op dat hij nog zo goed rijdt (de 305 dus) voor zn jaren en kms, en dat voor iemand die Citroens gewend is!

8)

BerichtGeplaatst: 27 sep 2006, 00:09
door Joliet Jake Blues
Mooi werk Robert :wink:
Gefeliciteerd, kunnen jij en je vriendin nog een jaartje van de 305 genieten :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 27 sep 2006, 12:51
door Idranor
Minstens! :wink:

BerichtGeplaatst: 06 okt 2006, 17:09
door vreugden
Zojuist terug van een APK keuring bij Peugeot specialist Nouws te Rucphen (zelf een liefhebber van klassiekers en hij heeft er vier in zijn showroom staan):
Oordeel Nouws: perfecte staat meneer, geen enkel probleem voor de APK oftewel tot volgend jaar!
:D

BerichtGeplaatst: 26 okt 2006, 19:32
door Remon309
Morgen mag de 205 CTI voor de APK, tenminste eerst voorkeuren....ben benieuwd maar vrees wel het een en ander. :?

BerichtGeplaatst: 08 dec 2006, 00:04
door Edzo
Vandaag de zwarte 205 dturbo voor de APK.....viel niet mee, maar ook geen drama.
Vanmorgen laten keuren, afgekeurd, gelijk onderdelen gezocht, de brug opgereden en gaan sleutelen, en ja hoor , om 16:59 , 1 minuut voor het sluiten der RDW-burelen afgemeld!!

-Rechter draagarm afgekeurd (-fuseekogel-, GTI-model draagarm):
2e hands erop

-aandrijfasstofhoes rechts lek,: nieuwe stofhoes erop

-rechtervoorrem liep wat aan, : gangbaar gemaakt

-einddemper lek, : nieuwe erop :(

-achterasrubbers (verbinding met de carosserie) kapot, : zgan. van de
sloop erop.

-handrem linksachter bleef hangen: gangbaar gemaakt

-1 ruitewisserblad stuk : nw. erop

-accu zat niet vast genoeg. : goed vastgezet

Kortom, louter standaard 205 probleempjes, weer een lekkere snelle APK, alleen de einddemper was balen, niet meer te redden, en niks van de sloop paste. Dturbo heeft een dikkere pijp.

Kan d'r weer een jaartje tegenaan.

BerichtGeplaatst: 08 dec 2006, 19:06
door Remon309
Helemaal vergeten om hier me APK af te melden... :mrgreen:

Hij is er nagenoeg probleemloos doorheen gekomen(enkele kleinigheden) en voor 80 euri kan de CTI er weer een jaartje tegen. :-)

BerichtGeplaatst: 03 jan 2007, 13:23
door Bart-Peugeot
Sinds vanmorgen zit er apk op de Griffe! Daarna heb ik de auto meteen laten 'ontschorsen'. En er tenslotte er mee doorgereden naar mijn werk (waarheen ik normaalgesproken per trein reis).

Even de achtergrond:
In april 2006 kocht ik deze Griffe die er vrij netjes uit zag. Het belangrijkste dat er aan schortte was dat er een gaatje zat in 1 vd remleidingen.

Auto opgehaald met een ambulance en begonnen met klussen. Omdat de remleidingen achter vaak doorroesten besloot ik direct de complete leidingen naar achter te vervangen. Tevens stond de wagen achter een beetje laag, het bleek dat de hele wielophanging vast zat. Via de 205gti.nl club een gereviseerde achteras gevonden en gemonteerd. Remmerij achter ontroest en gedeeltelijk gespoten, en weer onder de auto geschroeft.

Toen bleek ik nog enkele elektrische probleempjes te hebben, met een nieuwe zekeringenkast en richtingaanwijzerhendel waren deze tenslotte ook opgelost.

Na een (voor mijn doen) grondige verdere inspectie vond ik dat deze 205 klaar was voor de apk. Er schort nog wel het eea aan, maar dat is niet van belang voor de apk.

Ik zeg dus; 'voor mijn doen grondige inspectie' omdat ik weinig onder de auto gekeken heb, daar krijg je immers maar vieze handen van. ;-) En bijvoorbeeld speling in de fuseekogels ed kan ikzelf toch niet goed beoordelen.

Op donderdag 21 december naar de apk geweest. Afgekeurd! :-(
En wel op: los zittende koplampen, 1 stuurhuishoes gescheurd.

Dat eerste punt was balen. Ik had de knipperlichten vervangen door nieuwe (imitatie) en de bijbehorende beugeltjes waren te ruim. Dus heb ik de originele uit de oude lampen gemonteerd. Nu zitten ze weer lekker stevig.
Tja, die stuurhuishoes, had ik natuurlijk zelf kunnen zien als ik beter onder de auto gekeken had. :lol: Hij was compleet doormidden, niet te missen.
Dus dezelfde dag vol goede moed aan de slag. Wat een klereklus zeg! Een Griffe heeft namelijk stuurbekrachtiging en daardoor moet je de rechter stuurhuishoes over een dikke bout heen zien te wurmen. Dit terwijl je op je rug onder de auto ligt en er niet echt lekker bij kan. Dit had tot gevolg dat ik de eerste nieuwe hoes molde.
De tip die ik kreeg: demonteer het complete stuurhuis!
Dit uiteindelijk maar gedaan. Daarna het stuurhuis schoongemaakt en in de woonkamer gelegd. Voor de zekerheid direct de linker stuurhoes vervangen. De rechter is uiteindelijk ook gelukt, is niet moeilijk als je eenmaal de slag te pakken hebt, maar voordat je zover bent! :?

Goed, gisteren dus het stuurhuis weer onder de auto geschroeft. Het aansluiten van de stuurstang was nog flink prutsen, tja zo weinig ruimte hè! Maar uiteindelijk was ik dan gisteren om 17.30 uur gereed. (en had ik dus hele zwarte handen!)

Vanmorgen dus voor de herkeuring. Ivm met alle feestdagen was ik nog enigzins binnen de gestelde 7 werkdagen gebleven, zodat ik enkel de afmeldkosten hoefde te voldoen. Erg netjes dus.

Zo, nu kan ik dus eindelijk legaal met de Griffe rijden en zo de restpunten aanpakken. De homokineet rechts maakt herrie, hiervoor heb ik al een nieuwe aandrijfas liggen, ik zet er direct 2 nieuwe in, dan ben ik daar maar klaar mee.
De koppeling voelt niet lekker, mogelijk het druklager, dus de complete koppeling vervangen.
De nieuwe Achteras ligt wat laag. Veel te laag naar mijn mening (ik hou van origineel) dus die moet nog een stukje omhoog.

Zo, is het toch nog een lang stukje geworden. Ik ben superblij dat ik eindelijk met de Griffe de weg op kan! Heerlijk! :lol:

BerichtGeplaatst: 03 jan 2007, 22:33
door Yippy
Proficiat :!:. Ik heb respect voor al je sleutelkunsten. Veel veilige en plezierige kilometers gewenst. Je kunt er weer een jaartje (of meer) tegen !

(PS Voortaan altijd maar de Griffe ipv de Gele Hondekop ?).

BerichtGeplaatst: 04 jan 2007, 22:19
door Remon309
Mijn 309 XR is ook weer gekeurd, jarenlang nagenoeg probleemloos er doorheen. Maar deze keer kostte het toch wel 950 euro om hem door de APK te krijgen. :?

Maarja hopelijk kan ie er nu weer effe tegen. :-)

BerichtGeplaatst: 05 jan 2007, 09:15
door pEus
Vorig jaar was ik ook zoiets kwijt om mijn Griffe er doorheen te krijgen. Onlangs is de drukgroep vervangen en het synchromesring van de tweede versnelling. Binnenkort weer APK en ik verwacht nu niet zoveel maar ja, je weet nooit :?