Ha, dank voor de bemoedigende woorden! Ik zal je adviezen ter harte nemen. Wel ben ik er achter gekomen dat ik dan ook een klepveertang nodig en dat daar verschillende soorten van zijn. Weet iemand hoe de tang die ik nodig heb er uitziet of hoe die heet?
OP AXclub.net heb ik het volgende gelezen. Helaas ontbreken de plaatjes en zijn de links dood, dus weet ik nog niks:
let bij het kopen van een klepveertang goed op!
er zijn 2 totaal verschillende systemen.. 1 voor kleppen die uitsteken boven de cilinderkop en 1 voor kleppen die 'in' de kop liggen..
die van ons liggen IN de kop dus dat betekend dat een hele serie tangen afvalt..
NIET geschikt dus NIET kopen:
http://www.tinustechniek.nl/shop/klepveertang.jpgwel geschikt dus WEL kopen:
Image
er is nog een versie;
http://images3.speurders.nl/images/47/4 ... 3543_1.jpg
als je die koopt, kom ik persoonlijk met dat ding achter je aan, dat ding is echt levensgevaarlijk..
Verder staat in mijn Haynes dat de kop niet gevlakt mag worden volgens de fabrikant. Dat vermoedde mijn garagist ook al toen ik afbelde voor de apk. Het koprevisiebedrijf wist het niet, maar het leek hem geen probleem met 'dit soort motoren'. Ik heb dus twee mogelijkheden:
- niet vlakken en het risico lopen dat hij snel weer doorslaat
- wel vlakken, dan heb ik eigenlijk een dikkere pakking nodig, dan ik vandaag in de post verwacht en volgens Peugeot is het geen goed idee. Maar Haynes zegt dat Peugeot wel zelf gevlakte koppen levert!!! Waar dan die dikkre pakking bijhoort...
groetjes, blauweaaf