Wat is de domste schade die je gereden hebt?

De off-topic rubriek. Voor onderwerpen die in geen van de andere rubrieken thuishoren. Ook je eigen 'stamtafel' in onze dorpskroeg: sterke verhalen, slappe hap, veel gezelligheid. Wij schenken natuurlijk uitsluitend LEEUW-bier... Santé!

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor Mathieu » 08 aug 2006, 23:31

Achteruit rijdend op het parkeerterrein van de lampenfabriek tegen een lichtmast van dezelfde firma.

Het was regenachtig en donker en hij kwam precies rechtsahter tegen de wagen.

'k Had net een apparaat opgehaald dat in de garantietermijn defekt was geraakt en dat (uiteraard) nog niet bleek te werken :x :x
Mathieu
 
Berichten: 163
Geregistreerd: 21 aug 2005, 13:22

Berichtdoor Evert G.D » 09 aug 2006, 01:00

Tijdens een rally in Frankrijk met de 504 in 1996. Onder tijdsdruk een weg gemist. Snel achteruitsteken bij een huis en.... daar had ik een lage steunbeer van de muur te pakken. Die gaf niet mee :( Was net laag genoeg om 'm niet te zien :roll:

Het resultaat: een verfomfaaide bumper en een flink gedeukt rechter achterscherm. Hoewel ik een 'militaire' opvoeding heb gehad met als motto 'een man mag niet huilen' (iets dat ik ook altijd in praktijk heb gebracht) stond ik er met tranen in m'n ogen naast.

Na thuiskomst dezelfde avond nog zelf aan het uitdeuken geslagen. De spuiter heeft de eindafwerking gedaan en als 'service' ook nog even de roestvrijstalen bumper van de 504 weer helemaal recht gemaakt en gepolijst. Dat spaarde mij een nieuwe bumper uit :D Nog geen week later stond de 504 eer weer helemaal netjes bij, met behoud van het originele plaatwerk/bumper :D
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Jan_Van_der_Klok » 12 aug 2006, 17:17

Ooit met een 205je diesel.
De blazer werkte niet,dus vet beslagen ramen en dan vol op een verkeers-
zuiltje op een doodlopende weg.
Aan die weg staat één huis;de bewoner(s) hoorden de klap en waren mij
zeer dankbaar dat ik hun verlost had van dat akelige zuiltje :D
205 Gentry automaat 1992,helaas niet meer in mijn bezit...
Jan_Van_der_Klok
 
Berichten: 162
Geregistreerd: 19 jun 2006, 17:23
Woonplaats: Abcoude

Berichtdoor Chris De Backer » 15 aug 2006, 14:58

Met 150km/u (op circuit/snelweg A12 Antwerpen-Brussel :oops:) een duif tegen m'n spiegel van m'n 206je gevlogen.
De spiegel en duif waren hier beiden niet tegen bestand...
Wegens plaatsgebrek verzamel ik Peugeot miniaturen.
Onderandere de 504 pick-up Dangel, J7 en 302/402 Darl'mat.
En de thema's Tour de France en Parijs - Dakar
Chris De Backer
 
Berichten: 379
Geregistreerd: 01 jun 2004, 18:24
Woonplaats: Meerdonk, België

Berichtdoor PeuTriton » 15 aug 2006, 21:41

mijn vrouw is blij dat ik de eerste deuk reed:

in het regenachtige donker zou ik wel even de 504 achteruit de brandgang insturen. Die brandgang is onregelmatig ongeveer 2 meter breed met een bocht. In de bocht te snel ingestuurd met als gevolg dat rechterneus door de heg van één van de buren ging. Opzich niet zo erg, als er net op die hoek geen zeer solide ijzeren staaf in de grond stond... Rechtervoorscherm gedeukt en bekrast. Zit er nog steeds egenlijk. slechts een beetje weer in vorm geduwd van binnenuit. Komt nog wel een keer (eerst nog wat bruinere plekjes bijwerken elders :oops: )
nu heb ik die felbegeerde loods, maar geen 504 meer... Had ik hem toch maar gehouden.
Avatar gebruiker
PeuTriton
 
Berichten: 148
Geregistreerd: 20 sep 2005, 22:21
Woonplaats: Grubbenvorst

Berichtdoor Idranor » 15 aug 2006, 22:45

Vandaag had ik bijna iets stoms. Reed achteruit een smal, onverhard, modderig, landweggetje af (kan gebeuren als je pa tuinder is) maar mn profiel zat zo vol prut dat sturen geen zin had. Ik gleed een beetje naar links (de kant van de sloot), remde, maar die blokkeerden natuurlijk en zo gleed ik in een afwatergeultje, met het likerachterwiel. Daar stond ik dan en mn pa kwam al aanlopen, niet in de eerste plaats om te helpen maar met zijn telefoon in de aanslag om een foto te maken! :?

Dus ik zeg tegen mn schoonzusje, die naast me zat en aanzienlijk meer schrok dan ik, "effe douwen!" Gelukkig was er grip in het gras langs de sloot en met ongekende krachten konden we m weer t pad opduwen voor mn pa dichtbij genoeg was om te fotograferen! :mrgreen: De rest extra voorzichtig gereden, dat ging wel goed. De blubber ligt nu wel tot op de motorkap... :roll:
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Vorige

Keer terug naar Café des Sports

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten