Idranor schreef: Nee, ik vind het juist schitterend als er zulke fantasievolle verklaringen tussen zitten. Neem die van Idranor, dat is toch (letterlijk) fantastisch?
Als ik zijn optiek, een favoriet avonturenboek als uitgangspunt, had gevolgd, dan zou ik bij de Duin-serie zijn uitgekomen...
Is dit off topic? Nee, juist niet. Het gaat immers over de forumnamen!
Dat neem ik als compliment!
Al vind ik het predikaat "avonturenboek" Tolkiens meesterwerk wel wat tekort doen.
Duin ben ik ook eens aan begonnen. De eerste delen zijn wel oke maar op een gegeven moment was ik de draad totaal kwijt en was er echt geen touw meer aan vast te knopen, dus ik ben gestopt. Dat was ergens bij "De kinderen van Duin" geloof ik. En ja dit is wel offtopic. Sorry en nu weer terug ontopic.
Het is ook een compliment.
Misschien is avonturenboek inderdaad een verkeerde kwalificatie, fantasy is meer op zijn plaats.
De hele Duin serie heb ik verslonden, deel 1 t/m 6. Daarom vind ik het zo triest dat de verfilmingen zo dramatisch afwijken van het boek. Die van Dino de Laurentius eindigt zelfs met REGEN. Meteen alle vervolg afgekapt.
@Jeetje: het uitwisselen van de achterliggende gedachten van de eigen nickname en je eigen bedenksels bij de namen van anderen mag dan off topic zijn, maar wel mateloos interessant en amusant!
Bij Le Brasseur bijvoorbeeld, moet ik denken aan een Franse chansonnier. Blijkt het "gewoon" een vertaling te zijn.
Dat er meer fantasy liefhebbers zijn is ook grappig. Ze houden alleen van een andere "stroming" dan ik...
Al zullen zij Duin ten onrechte in de SF hoek droppen, vrees ik...