Einde lief en leed Peugeot 5008

De off-topic rubriek. Voor onderwerpen die in geen van de andere rubrieken thuishoren. Ook je eigen 'stamtafel' in onze dorpskroeg: sterke verhalen, slappe hap, veel gezelligheid. Wij schenken natuurlijk uitsluitend LEEUW-bier... Santé!

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor Koffiemolen » 12 mei 2010, 22:25

Bart-Peugeot schreef:
Koffiemolen schreef:Beetje off-topic, maar dan is 1050 kg als max aanhanger gewicht gremd zeker het standaard gewicht dat wordt ingevoerd door de RDW? Dat verklaart het verschil tussen mijn 5008 en die van Steven (beiden 1.6 HDiF)

Gaan we hier lekker verder ONtopic: :D

Ik zie bij alle tot nog toe door mij bekeken 5008 7 zitters met 1.6 hdi, 1200kg te trekken gewicht bij de RDW staan. :shock:

5008 7 zitters met 1.6 thp (benzine turbo dus), mogen volgens de RDW 1500 kg trekken.

Zou de 5008 5 zitter slapper geconstrueerd zijn aan de achterzijde (tov de 7 zitter)? Dat zou het verschil in te trekken gewicht kunnen verklaren.

Voorlopige conclusie: Wil je een 5008 en trek je regelmatig een zware caravan of aanhanger, neem dan een 7 zitter! :?


Goede actie Bart!
En ja: je conclusie zou kunnen kloppen. Dan heeft de verkopende partij (Br......s, die van "Een Br......sauto" onder de kentekenplaat dus weer een steek laten vallen. Ze hebben me de verkeerde auto verkocht en hadden bij mijn wens voor een trekhaak (meerprijs: 950 euro, waarvoor ik de komende 4 jaar dus 4 x 25% = 100% x 0,52, dus ruim de helft zelf betaal!!!!) de vraag moeten stellen: mijnheer, wat bent u van plan met die trekhaak? Twinnyload, vouwwagen of meeer? Hebben ze niet gedaan. En nu zit ik dus met de verkeerde auto.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor SV605 » 13 mei 2010, 23:54

Hoi Bas,

een 5008 kan natuurlijk nooit de verkeerde :mrgreen: :D :twisted: auto zijn, zie bijgaande foto's... :D

Na inmiddels 6200 KM blijft mijn oordeel over de 5008 absoluut positief, met een redelijk beladen aanhanger en mijn hele gezin zijn we dwars door duitsland naar Italie gereden, als je de motor zo tussen de 2000 en 3000 toeren laat draaien, hoefde ik maar bij enkele hellingen terug te gaan naar z'n vier, de vijf heb ik wel heel veel gebruikt, de 1.6 moet je niet afwurgen met een te laag toerental. Voor mijn gevoel moet ie ook met een wezenlijk zwaardere caravan niet al te veel moeite hebben, ik heb nog steeds nooit echt vol gas gegeven of boven de 3500 toeren geweest en heb niet het gevoel gehad vermogen te kort te komen al is het natuurlijk geen HDI 2,2 twinturbo.... :wink:

Op twee kleinigheden geen problemen geconstateerd, af en toe zegt het parkeerhulpsysteem niet te kunnen functioneren, en tijdens een lange rit naar Milaan in zware regen gingen de Li. clignoteurs op eens sneller knipperen (alsof er een lampje defect was, echter te veel regen om uit te stappen en te kijken..) na opdrogen echter niet meer geconstateerd... :o

Wat betreft je kenteken trekgewicht : misschien kun je via de dealer ( of de leasemaatschappij ) je kenteken laten aanpassen op het actuele gewicht, zoals bijvoorbeeld bij gas inbouw ook gebeurt ?

Je hebt tenslotte al een compleet voorbeeld hoe het er uit moet zien ! :mrgreen: :D

Ben benieuwd :wink:

Groet

Steven





Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
In een 605 hoef je niet hard te rijden om alles achter je te laten...

Peugeot 607 3.0 2002
Peugeot 607 Ref 2006
Peugeot 605 SRi 1990
Peugeot 107 XS 2007
Avatar gebruiker
SV605
 
Berichten: 582
Geregistreerd: 16 sep 2006, 22:07
Woonplaats: Winterswijk

Berichtdoor Koffiemolen » 14 mei 2010, 15:56

Hoi Steven!

Mooi man! Blijft de mooiste kleur, gris shark. Ik zie dat jouw kinderwens helemaal uit de hand gelopen is...Dan komt een 5008 van pas en zelfs met een 5008 heb je dan een bagagewagen nodig (mooi karretje trouwens!).
Je hebt het over de 4e en de 5e versnelling, zit er bij jou geen 6e op dan? :mrgreen:
Zit jij ook op een gemiddelde van 6,3 l/100 km? :mrgreen:
Ik heb er nu 5200 op zitten, dit jaar 1 vakantie minder i.v.m. geboorte (kan elk moment plaatsvinden). De 'echte' km's komen dus nog.
Dat sneller knipperen in de regen is vermoedelijk ontstaan door water bij de stekkeraansluiting van de trekhaak en lekstroompjes. Tenminmste: als ik de verloopstekker naar 7 polig laat ziiten, zonder aanhanger erachter, dan knippert hij ook heelzenuwachtig. Haal ik het verloop eraf of koppel ik de aanhanger weer aan dan doet hij weer normaal.

Wat vind jij van je licht- en regensensor?
Ik vind nu na 5200 km dat de lichtsensor te laat de lichten inschakelt. Ik reed laats met mijn vader voor mij over de A50, het was bijna donker, slecht weer. Echt iedereen had dimlicht aan BEHALVE 2 naast elkaar rijdende 5008's...(die van mij en van degene die mij inhaalde). De 407 SW die erachter reed had ze echter wel aan (handbediend of gevoeliger ensor?). Mijn vader gaf later aan dat hij ons bijna niet zag rijden in zijn spiegel. Ik gebruik nu toch vaak de handbediening bij dit sombere weer, zeker met een grijze auto!
Dan de regensensor: fanatstisch bij daglicht, en zeker bij varierende waterhoeveelheden, in het bijzonder bij spatwater. Edoch: in het donker absoluut ontoereikende snelheid bij matige tot hardere regen. Dan zit je gewoon naar reflecterende regendruppels te staren en zie je geen bal meer. Dus dasn zet ik hem op de vaste normale stand.

Ik zou zegegn: er is een lichtsensor, er is een regenmsensor en er is een computer. Dus moet e.e.a. beter afgestemd kunnen worden.

Verder geen klachten, behalve dat de climatecontrol bij regenachtig weer een zeurende zoemtoon maakt. Druk je de A/C knop even uit en zet je hem weer aan dan blijft het een minuut of wat weg. Ga ik bij de beurt naar laten kijken. Net een kabeltje gekocht, ga ik mijn i-pod eens aansluiten, had ik nog geen tijd voor gehad. Ben benieuwd!

Update 15-5: aux-kabeltje gehaald en i-pod aangesloten. Via het audiomenu speel je hem dan af: uitstekende geluidskwaliteit! Relaxed, zo heb je een enorme muziekvoorraad bij je. Waarvoor is die CD/mp3-speler eigenlijk? :lol:
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor rick » 16 mei 2010, 21:20

Je licht moet je gewoon altijd aanzetten. Ik vind het belachelijk dat het nog steeds niet gewoon contactgeschakeld is of dan in ieder geval dagrijlampen erop.

mvg Rick
205 Terberg 2,1 TDI '92
rick
 
Berichten: 177
Geregistreerd: 05 apr 2007, 21:21
Woonplaats: Obdam

Berichtdoor Harrie » 16 mei 2010, 21:42

rick schreef:Je licht moet je gewoon altijd aanzetten. Ik vind het belachelijk dat het nog steeds niet gewoon contactgeschakeld is of dan in ieder geval dagrijlampen erop.

mvg Rick

dan liever die LED-dagrijlichten, want met dimlicht aan rijden kost veel energie,
dus extra brandstof en extra vervuiling...
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Koffiemolen » 16 mei 2010, 21:48

rick schreef:Je licht moet je gewoon altijd aanzetten. Ik vind het belachelijk dat het nog steeds niet gewoon contactgeschakeld is of dan in ieder geval dagrijlampen erop.

mvg Rick


Hebbik nu ook. Het fijne is dat ze dan gewoon uitgaan als je de motor uit zet, je kunt ze dus niet laten branden en ook gene irritante piepjes. Hij is nu dus als dagrijverlichting ingesteld. Als het zonnig is zet ik ze wel uit, ik denk ook aan het milieu.

On-topic (normen RDW): deze week een milieutest door TU Twente en Autoweek met caravan erachter. Ontluisterend. Allereerst dat je met een Clio 1.2 gewoon 1200 kg mag slepen (!!) maar vooral de uitkomst bij de 2 Volvo's (dat dure merk dat groen pretendeert te zijn) die met caravan erachter zo vies worden qua NOx-emissie dat die even groot is als die van 120 (!!!!), zegge honderdentwintig VW Golfs! (en dan geen elektrische Golfs uiteraard, duhuh).
die fabrikanten doen dus precies waarvan ik ze al jaren verdenk: ze rekenen naar de gewenste laboratoriumuitkomst toe en het lot van het milieu zal ze aan hun reet roesten. Oorzaak in dezen: te beperkte capaciteit katalysator Volvo. Bij Renault maakte het trekken van een caravan amper uit, in beide gevallen vrij schoon door veel grotere capaciteit katalysatoren.

Overigens doet mijn 5008 het (zonder aanhanger) in elk geval goed in de CO2-emissie want bij 110 km/u op cruise rijd ik er 1 op 24 mee.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Koffiemolen » 18 mei 2010, 14:55

Gisteren was ik 's ochtends wat te vroeg op locatie en had ik even tijd om nog in mijn instructieboekje te neuzen. En wat schetst mijn verbazing:
Mijn 5008 heeft als 5 zitter wel degelijk een hoger toelaatbaar aanhanggewicht dan een 7-zitter. Er staat een toelichting bij dat je met de 5-zitter mts je de lading beperkt, max 1250 geremd mag slepen. Een 7 zitter mag onder dezelfde mits max 1200 kg slepen. De RDW heeft bij mij dus het gewicht ZONDER ladingbeperking op het kentekenbewijs genoteerd, bij Steven met z'n 7-zitter dus de max MET ladingbeperking. De logica in de normering is weer terug dus, dat is een opluchting. Kan slecht tegen onlogische dingen.
Hier lijkt dus willekeur in het spel. Tijd voor een telefoontje binnenkort aan Peugeot Nederland.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Koffiemolen » 12 jul 2010, 12:26

Beste lezers, vandaag een mooie aanleiding om dit draadje wer op te pakken. In mijn eind 2009 gestartte topic: http://www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=13665
vind het het traject van keuzes en proefritten, vanaf deze topic mijn rij-eravringen en andere bijzonder nevindingen. En die zijn er, als je een 'heavy-user' in een net geintroduceerd model (ongeacht merk) zet.

Aanleiding voor de Peugeotdealer om mij welkom te heten vanochtend heb ik al eerder beschreven: aanhoudende lekkage van het hulpreservoir van de remvloeistof en tonemende speling ergens in mijn stuurinrichting hetgeen een klapperend gevoel op bepaalde richels en drempels geeft.
Heb nu bijna 9.000 km op de teller staan, vrijwel uitsluitend zakelijk gereden, nog geen vakantie's. Woon-werkverkeer naar kantoor doe ik -uiteraard- zo veel mogelijk per 504 of 505. Overige zakelijke afspraken per 5008. Verder een paar verhuisklusjes, maar dat was bij ons in het dopr, weinig km's dus, wel erg functioneel. Over het interieur en veelzijdigheid niets dan lof. Sowieso heb ik 9.000 km in alle rust en comfort afgelegd, en nog zuinig ook. Op de snelweg constant bij 128 km/u op cruiscontrol steevast 5 liter/ 100 km. Ik hoef aanzienlijk minder vaak naar de pomp dan met m'n Touran.

Wat dus wel tegenzat was de speling op de stuurinrichting die ik sinds 800 km constateer. Toen een proefrit laten maken door monteur Peugeot maar die kon niets vasttsellen. Ik dacht toen: wacht maar tot er wat meer op de teller staat, dan wordt het vanzelf erger. En inderdaad, bij elke richel of drempel voel ik een licht klapperend gevoel in mijn stuur, alleen daarin.

Vanmorgen opnieuw een proefrit door een sr monteur. En die consteerde hetzelfde als ik, maar kon niet zeggen waar vandaan. Toen hij de auto stilzette nog eens wat gedraaid en ineens leken we hem te pakken te hebben: de speling zit in de stuurkolom bovenste gedeelte achter het stuur. Als je hem zowel stationair als met uitgeschekelde motor hene en weer beweegt voel je een rammelend gevoel.

Daarbij vastgsteld dat het reservoir remvloeistog nog altijd lekt.

Toen de showroom in naar een hagelnieuwe 5008 1.6 THP GT. Onder de kap gekeken en ja hoor: bij deze 5008 met 3 km op de klok hangen de druppels remvloeistof aan het reservoir! Zeiknat.

Dan aan het stuur gedraaid: en ja hoor: die monteur: is dit zeker de speling die je bij 800 km voelde? Jazeker, die speling had ik bij 800 km. en bij 9.000 is die dus een stuk groter geworden.

Volgens de monteur lijkt het op een productieprobleem te lijken waarover hij deze week met de dealerorganisatie en Peugeot Nederland gaat overleggen. Hoop nu 2 dingen: a) dat het niet onveilig is en b) dat het kan worden opgelost omdat het irritant is. Ik heb op m'n 504 en 505 ook nieuwe stuurinrichtingen zitten omdat ik een gruwelijke hekel heb aan zwabberinstallaties. Enne...onze 307 van 2001 met 220.000 km heeft het niet...

Het zou toch wat zijn als ik de twijfelachtige eer heb 2 productiefoutern te mogen vaststellen. Ben erg benieuwd naar Stevens'ervaringen met zijn 5008 1.6 HDi van een maand jonger.

Wordt vervolgd dus.

En dan tot slot het aanhanggewicht: heb dit nog even bij de dealer voorgelegd en die herkenden het probleem volledig. Even voor de nieiuwe lezers van dit topic: in mijn instructieboekje staat: max aanhengergewicht afh van beldading 1050 resp. 1250 kg. Op mijn kentekenbewijs is 1050 afgedrukt. En dat is leidend...
Bij de 5008 van Steven hebben ze 1250 afgedrukt....zelfde auto.

Dealer vertelde mij dat hi hiervan talrijke voorbeelden kan noemen en dat je dus aan de grillen van de RDW bent overgeleverd en dat alleen herkeuring leidt tot aanpassing. Op zich niet zo moeilijk, maar hoe regel ik dat met een lease-auto? Wat gebeurt er met het kenteken? Als het lukt ga ik het wel doen, omdat ik vanaf volgend ezomer met ene caravan ga rijden. En dan is 1050 echt heel weinig. En oom Agent kijkt allen naar de papieren, niet in mijn instructieboekje.... :roll:
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor rick » 12 jul 2010, 22:11

Harrie schreef:
rick schreef:Je licht moet je gewoon altijd aanzetten. Ik vind het belachelijk dat het nog steeds niet gewoon contactgeschakeld is of dan in ieder geval dagrijlampen erop.

mvg Rick

dan liever die LED-dagrijlichten, want met dimlicht aan rijden kost veel energie,
dus extra brandstof en extra vervuiling...


Ja, scheelt bij mij toch al een hele liter op de 40.000 km.
En dan nog, ik vervuil liever en dat ze me dan wel zien. Dat milieu is toch gelul om meer geld uit je zak te kloppen.

Weet je wat bespaart op brandstof? Niet boven de 100 komen.

Mijn busje (2,5 ton) rijdt met beladen aanhanger (2 ton) 1:15. Leeg rij ik 1:13.

mvg Rick
205 Terberg 2,1 TDI '92
rick
 
Berichten: 177
Geregistreerd: 05 apr 2007, 21:21
Woonplaats: Obdam

Berichtdoor Koffiemolen » 13 jul 2010, 15:14

Beste lezers: bovenstaand bericht was inmidels al niet meer 0n-topic, zie mijn lange relaas daarboven. Graag jullie bevindingen.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor rick » 13 jul 2010, 19:48

In principe kun je een herkeuring doen, je kenteken blijft dan hetzelfde. Alleen het papierwerk wordt dan aangepast.

Mijn aanhanger heb ik een lager laadvermogen voor moeten aanvragen omdat deze 2700 kilo was en ik 1700 kilo mag trekken. Dus nu heeft ie nog hetzelfde kenteken maar dan met 1700 kilo totaal gewicht.

mvg Rick
205 Terberg 2,1 TDI '92
rick
 
Berichten: 177
Geregistreerd: 05 apr 2007, 21:21
Woonplaats: Obdam

Berichtdoor Harrie » 13 jul 2010, 22:17

rick schreef:In principe kun je een herkeuring doen, je kenteken blijft dan hetzelfde. Alleen het papierwerk wordt dan aangepast.

Mijn aanhanger heb ik een lager laadvermogen voor moeten aanvragen omdat deze 2700 kilo was en ik 1700 kilo mag trekken. Dus nu heeft ie nog hetzelfde kenteken maar dan met 1700 kilo totaal gewicht.

mvg Rick

maximaal aanhangwagengewicht is totaal iets anders dan max. totaalgewicht !
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Koffiemolen » 13 jul 2010, 22:33

Harrie schreef:
rick schreef:In principe kun je een herkeuring doen, je kenteken blijft dan hetzelfde. Alleen het papierwerk wordt dan aangepast.

Mijn aanhanger heb ik een lager laadvermogen voor moeten aanvragen omdat deze 2700 kilo was en ik 1700 kilo mag trekken. Dus nu heeft ie nog hetzelfde kenteken maar dan met 1700 kilo totaal gewicht.

mvg Rick

maximaal aanhangwagengewicht is totaal iets anders dan max. totaalgewicht !


Klopt, maar ik snap wat rick bedoelt, is naar analogie van wat ik zou moeten doen met mijn 5008. Dank.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor SV605 » 13 jul 2010, 23:10

Hoi Bas,

sorry voor mij late aanvulling en reactie, ben nogal druk geweest ...

Inmiddels staan er ruim 14000 KM's op de 5008 en ik heb nog eens extra onder de kap gekeken.... geen sporen van lekkage o.i.d.

Heb inderdaad zoals al eens eerder genoemd ook vanaf het begin bij het rijden over kasseien wel een heel licht klapperend gevoel in het stuur, echter niet zo dat het mij verontrust...

Ben vanwege je melding er zeker alert op, binnenkort gaat ie voor de 15000 KM naar de garage ( er is mij ivm de kilometers per maand en het tijdig onderhoud aan het Roetfiltersysteem "verzwaard "onderhoud aangeraden) , ik kan alleen vragen om ergens naar te kijken als er daadwerkelijk iets te horen/voelen is aan het stuur ...!

De 5008 bevalt tot nu toe prima :D :D :

olieverbuik vrijwel nihil, brandstofgebruik bij gewoon doorrijden in nederland vrijwel continue rond de 1 : 18; in duitsland bij een wat forser tempo 1 : 16 : :mrgreen:

Buiten het pakeerhulpsysteem geen verdere electronsiche storingen/meldingen gehad, mag zo blijven :wink:

Opvallend is wel dat ook met een rustig tempo het brandstofverbruik met een kleine aanhanger direct oploopt naar ca. 1:15, is echter nog steeds niet slecht natuurlijk, denk alleen dat met een zwaardere caravan o.i.d. de relatief kleine motor er hard aan moet trekken en die daardoor wat meer dorst krijgt :mrgreen:

Ben dus absoluut tevreden met de 5008, ben uiteraard zeer benieuwd naar je verdere belevenissen !

Hart. groeten

Steven
In een 605 hoef je niet hard te rijden om alles achter je te laten...

Peugeot 607 3.0 2002
Peugeot 607 Ref 2006
Peugeot 605 SRi 1990
Peugeot 107 XS 2007
Avatar gebruiker
SV605
 
Berichten: 582
Geregistreerd: 16 sep 2006, 22:07
Woonplaats: Winterswijk

Berichtdoor Koffiemolen » 14 jul 2010, 21:37

Voor alle duidelijkheid: ik ben ook super tevreden over mijn 5008, zalig vervoermiddel! Behoudens een zwetend ringetje van de afsluitdop vh reservoir en het klapperende stuur heb ik ook alleen maar diezelfde klachten van het P-systeem (sensoren). Mijn dealer in Wageningen vertelde mij dat dit een bekend en algemeen probleem is van de 5008 en dat er op korte termijn een software-update komt waarmee ze minder gevoelig reageren, want dat is het probleem. Ben trouwens ook erg tevreden over de service van de Peugeotdealer in Wageningen.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Koffiemolen » 27 jul 2010, 21:29

Peugeot Nederland is volop bezig met het stuurkolomprobleem, de 3008 van mijn schoonvader (1.6 THP van 12-2009 en 10.000 km) heeft het OOK!! Ook zijn dealer meldt dit bij Peugeot Nederland.
Ben benieuwd wat hieruit voortkomt.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Koffiemolen » 08 aug 2010, 16:50

Koffiemolen schreef:Peugeot Nederland is volop bezig met het stuurkolomprobleem, de 3008 van mijn schoonvader (1.6 THP van 12-2009 en 10.000 km) heeft het OOK!! Ook zijn dealer meldt dit bij Peugeot Nederland.
Ben benieuwd wat hieruit voortkomt.


Ik blijf maar wachten op Peugeot en intussen wordt het gerammel aan mijn stuur alleen maar erger. Er is een probleem, maar de oplossing laat op zich wachten. Zolangzamerhand wordt mij duidelijk dat hier waarschijnlijk een kapitaal probleem achter zit wat tot een stevige terugroepactie zou kunnen leiden. En daar zijn veeeeeeeel centjes mee gemoeid. Peugeot zal eerst zelf alles op een rijtje willen hebben t/m het persbericht voordat ze mij verder informeren. Dat is de enige verklaring voor deze lange wachttijd voordat men met een oplossing aan mijn auto aan de slag gaat.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Koffiemolen » 25 aug 2010, 21:51

Update:

M'n 5008 is weer bij de Peugeotdealer geweest en na een proefrit door 2 monteurs op de brug gezet. De hele stuurinrichting is langsgelopen om de speling te deduceren tot het oorzakelijk punt en daar komt uit naar voren wat ik zelf al dacht (duhuh...): er zit een behoorlijke speling tussen het rondsel en de tandheugel. Niet gevaarlijk, mag er mee op vakantie, maar wel hinderlijk en soms verradelijk: als je met 130 over een dwarsrichel van bijv een viaduct gaat die exact haaks op het wegdek ligt is er niets aan de hand, maar als deze richel maar iets uit het lood staat dan krijgt je een niet0simultane reactie op de voorwielen die in een stuurbeweging wordt omgezet, tot zover alles normaal. Als je rondsel dan spelingvrij in je tandheugel zit is er niks aan de hand. Maar als daar wel speling op zit dan krijg je dus echt een klap in je stuurwiel. Stel je zit dan met 1 hand aan het stuur (wat ik doorgaans nooit doe) dan heb je toch echt even iets om over na te denken. Wel degelijk potentieel gevaarlijk dus.
Er is nu een CRI-melding bij Peugeot-Nederland gemaakt. Nu gaat in Breukelen getest worden (@Martijn, al iets gehoord? Je mag er natuurlijk niets over zeggen) en dan volgt na afstemming met Frankrijk de conclusie of dit een 'natuurlijke eigenschap is binnen de marges of dat het een afwijking is. Dat laatste zullen ze niet gauw erkenenn, want dan gaan er heeeel veel 5008's en ook 3008's retour dealer. En dan wordt het duur vermoed ik.
Maar beste lezers, neem van mij aan: als men hier niets aan gaat doen wordt ga ik er een dagtaak van maken om de hele keten: wagenparkbeheer, leasemaatschappij, Autoweek, Bovag enz. in beweging te krijgen. Hoop dat het zo ver niet zal komen.

Van het lekkend remvloeuistofreservoir is ook een CRI aangemaakt, want dat hebben ze volgens mijn dealer bijna allemaal door een corrupte afsluitdop (ring). Ik kijk al niet meer onder mijn motorkap, het is er een grote smeerbende, word je niet blij van. En dat na ruim 10.000 km al. M'n 505-blok met 3 ton is schoner.

Vandaag nog een nieuwe klacht: de tankdop is corrupt! En dat is pas echt onhandig: de sleutel zit erin, de dop was er al af, had dus getankt, maar de dop wil niet meer op de vulopening. Het vergrendelmechaniek werkte niet meer en dan kun je a) niet afsluiten, maar erger b) de sleutel kan er dan niet uit. En dus ben je dan dus effectief gestrand bij een pompstation en op de hulpdiensten aangewezen om weg te komen. Na lang morrelen heb ik hem erop gekregen en kwam de sleutel er dus uit. Zo'n dop bestaat voor 100% uit goedkope slappe made in China plastic. Waardeloos.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Wok » 25 aug 2010, 23:18

Wat een pech weer, Koffiemolen :x

Ontzettend jammer dat Peugeot weer kwaliteitsproblemen heeft. Het merk heeft al geen best imago en de 5008 van Koffiemolen lijkt het vooroordeel alleen maar (opnieuw) te bevestigen :(

Ik begin te vermoeden dat ik ontzettend veel mazzel heb met mijn 308. Die functioneert na 2,5 jaar en 77.000km nog altijd probleemloos, maar op het 308-forum (peugeot308club.nl) worden steeds meer abnormale problemen gemeld...
1989 205 1.6 CTI --> RFS
1991 205 1.9 GTI
1978 604 TI Automatique
Avatar gebruiker
Wok
 
Berichten: 635
Geregistreerd: 28 mei 2009, 23:47
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor Harrie » 25 aug 2010, 23:25

zou een 505 stuurhuis passen? we hebben er nog 1 liggen Bas :mrgreen:
en afdichtrubbertjes hebben we ook ruim op voorraad, ander rubbertje ( echte, oude caoutchouc )= dicht.
en tankdoppen, zowel gewone als afsluitbare hebben we ook 2 bakken vol van...
5008- en 3008 rijders moeten dus maar lid worden van de PCN :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor A.BRANDHORST » 25 aug 2010, 23:48

He Bas, vervelend dat het probleem maar blijft spelen. Niet goed voor Peugeot in ieder geval.

En niet prettig, zoveel problemen bij een nieuwe auto.

Hopelijk komt er een goede oplossing voor het probleem. Probeer het wel netjes te doen, aan veel negatieve reclame, heeft niemand iets.

En...sterkte ermee.. niet leuk om te moeten zeggen dat je 505 met 3 ton er netter uitziet bij het motorblok, dan een 5008.
505 GTI uit 1985..ook een Talbot Tagora in gedeeld bezit!Per 05/06/2009 een Talbot Solara.Per 01.06.2013 een Peugeot 605 Sli van 1996.
SGP-er,in hart en nieren!
Filmpje v/dTagora: http://www.youtube.com/watch?v=9TISRwlEVoU
Peugeot/Talbot:DYNAMISCH OP WEG!
Avatar gebruiker
A.BRANDHORST
 
Berichten: 670
Geregistreerd: 19 aug 2005, 12:48
Woonplaats: 's-Gravendeel

Berichtdoor Koffiemolen » 26 aug 2010, 09:40

Harrie schreef:zou een 505 stuurhuis passen? we hebben er nog 1 liggen Bas :mrgreen:
en afdichtrubbertjes hebben we ook ruim op voorraad, ander rubbertje ( echte, oude caoutchouc )= dicht.
en tankdoppen, zowel gewone als afsluitbare hebben we ook 2 bakken vol van...
5008- en 3008 rijders moeten dus maar lid worden van de PCN :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
grt, Harrie


Helemaal gelijk Harrie!

Op zich allemaal kleine ongemakken, maar toch.
En natuurlijk kan ik kleine dingen zoals zo'n remvloeistofdopje zelf oplossen, maar zolang mijn werkgever 1200 euro per maand aan de leasemaatschappij afdraagt t.b.v. een probleemloze auto, leg ik de volledige verantwoordelijkheid neer bij Peugeot.

@Albert: netjes als het kan, quick and dirty als het niet anders kan...

Misschien had ik toch een C5 Tourer moeten nemen, van Manitoba hoor ik weinig ongerief... :roll:
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Gilletti » 26 aug 2010, 19:16

Koffiemolen schreef:Misschien had ik toch een C5 Tourer moeten nemen, van Manitoba hoor ik weinig ongerief... :roll:


Niet iedereen vind het nodig om met een hoop ophef z'n misnoegen te uiten.
Mijn 308 is trouwens na bijna 13k nog geheel probleemloos.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor Koffiemolen » 26 aug 2010, 22:06

Gilletti schreef:
Koffiemolen schreef:Misschien had ik toch een C5 Tourer moeten nemen, van Manitoba hoor ik weinig ongerief... :roll:


Niet iedereen vind het nodig om met een hoop ophef z'n misnoegen te uiten.
Mijn 308 is trouwens na bijna 13k nog geheel probleemloos.


Niet iedereen heeft zo veel mazzel als jij... :lol:
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor BRAM » 26 aug 2010, 22:30

Heren, heren......

Laten we het netjes houden. Dit is toch het nette Peugeotforum!
Voor beide meningen is iets te zeggen.

Er is niet op tegen om klachten over ons merk op het forum te melden. Je mag toch ook wel kritisch zijn op ons merk.
Aan de ander kant: geef de organisatie ook de gelegenheid om met een oplossing te komen.
Hoe complexer een auto wordt, deste moeilijker kan het worden op een probleem op te lossen.

Hopenlijk komt Peugeot nu gauw met een oplossing.

Veel succes.

Bram.
PEUGEOT 205 Forever 5-deurs 1995
PEUGEOT 205 Roland Garros 3-deurs 1992 EEN STERK NUMMER !!!!!!!!!
PEUGEOT 2008 Feline 1.6 120 pk 2014
Avatar gebruiker
BRAM
 
Berichten: 908
Geregistreerd: 10 okt 2004, 23:39
Woonplaats: Duiven

VorigeVolgende

Keer terug naar Café des Sports

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten