Citroën-hoekje

De off-topic rubriek. Voor onderwerpen die in geen van de andere rubrieken thuishoren. Ook je eigen 'stamtafel' in onze dorpskroeg: sterke verhalen, slappe hap, veel gezelligheid. Wij schenken natuurlijk uitsluitend LEEUW-bier... Santé!

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

re

Berichtdoor 305 friesland » 14 feb 2011, 23:21

Markus ,waar maak je dat mee schoon ,het is vaak een grote smeerbende als je met wsbenzine of ontvetter bezig gaat ,dit komt er gewoon nieuw onderweg.
Ik zou er straks niet eens meer mee durven rijden als het maar een beetje nat is ,of stoffig..
hoe ga je dat doen?
Het subframe lijkt ook nog wel nieuw , dat zit altijd in een apart bruine kleur ,deze is nog zo mooi op de foto.
En wat heb jij een geduld , echt petje af daar voor.
En leerzaam al dat demontagewerk ,met het boek er bij ,moet het goedkomen.
super auto,s


peugeot 201 1933
peugeot D4A 1956
peugeot 403 pickup 1957
peugeot 403 sedan 1959
peugeot 305 diesel automaat 1984
peugeot 305 break 1986
citroen C3 1400 2003
citroen c5 combi diesel 2005
305 friesland
 
Berichten: 2059
Geregistreerd: 28 feb 2010, 21:36
Woonplaats: de hoeve

Berichtdoor Harrie » 15 feb 2011, 00:27

die vraag had ik al per PB gesteld tijdens enkele andere te bespreken zaakjes, blijkt Petroleum te zijn.
En dat is prima, petroleum is perfect voor aluminium, is zelfs het enig juiste smeermiddel bij ponzen en CNC pons-nibbelen, dat geen vlekken achterlaat.
petje af? ja, dat roep ik ook ! :wink: respect !
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor M. van der Meulen » 15 feb 2011, 16:51

Bedankt allemaal! Met petroleum dus, dikste vuiligheid eerst met een plat mesje en steeds afvegen, de rest met een korte kwast en petroleum. De aanslag die er dán nog op zit, of eigenlijk de verwering van het aluminium eronder, heb ik een beetje geborsteld met een half versleten zachte koperborstel.

Komt nogal wat geduld aan te pas, erg pijnlijke handen ook, dus even kalm aan gedurende de komende vijf vrije dagen, anders loop ik misschien dezelfde kwaal op als Rudie :(

Morgen hoop ik de 104 klaar te krijgen, en omdat deze al een aantal weken bij de garage buiten heeft gestaan zal die een vertroetelbeurt goed kunnen gebruiken. Verder van de 306 de uitlaat nakijken, 't is net of er ergens een bout of klem niet goed vast zit, als gevolg stationair een irritante resonantie alsof er een kiezelsteen in de pijp zit.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor 304 coupe s » 15 feb 2011, 18:34

M. van der Meulen schreef:Zou dat nodig zijn denk je, cq handiger nu toch alles eruit ligt? Op het eerste gezicht zonder speciaal gereedschap niet makkelijk als welwillende amateur te doen, ik zou er in elk geval stevig het handboek voor moeten raadplegen.


En het is handiger omdat je er nu alles uit hebt liggen en het is erg makkelijk te doen zonder speciaal gereedschap.
Vergeet niet dat ze ook al dezelfde leeftijd als de auto hebben.
Avatar gebruiker
304 coupe s
 
Berichten: 368
Geregistreerd: 03 nov 2007, 20:59
Woonplaats: Coevorden

Berichtdoor M. van der Meulen » 15 feb 2011, 21:29

Ik heb me er nog niet in verdiept of ik deze klus mezelf wel toevertouw, maar ga het bestuderen. Vanavond alleen de drukgroep, het bevestigingsmateriaal van de drie motorsteunen en van de schijven op de steekassen, de handremkabels en koppelingskabel schoongemaakt. Laatste wordt wel vervangen (heb de juiste nieuw in verpakking), ik hoef alleen de afstelmoeren ervan over te zetten, en dat kan eenvoudig op de huidige correcte positie, kwestie van naast elkaar houden. Zodoende worden de kisten met "things-to-do" almaar leger, de kisten met montage-klare onderdelen steeds voller :D

De 306 is ondertussen weer in orde, de uitlaatklem na de katalysator had ik kennelijk niet vast genoeg gezet, was langzaam weer losgetrild. Groet, M.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor 304 coupe s » 15 feb 2011, 22:04

M. van der Meulen schreef:Ik heb me er nog niet in verdiept of ik deze klus mezelf wel toevertouw, maar ga het bestuderen. M.


Als je het niet toe vertrouwd mag je de bak ook wel langs brengen, doe ik het voor je.

Ik zit aardig met GS'jes te sleutelen, vandaar. Woon in drenthe, dus vlakbij.
Avatar gebruiker
304 coupe s
 
Berichten: 368
Geregistreerd: 03 nov 2007, 20:59
Woonplaats: Coevorden

Berichtdoor M. van der Meulen » 16 feb 2011, 19:42

Helaas was de garagewerkplaats vandaag té vol bezet om terecht te kunnen voor de 104, zonder de échte vaklui daarmee in de weg te zitten :wink: Na een huishoudelijke ochtend begon het tóch te kriebelen en ben ik de schuur weer ingedoken. Voor de variatie niet nóg meer onderdelen uitgebouwd, maar een kistje met de voorste remmen en toebehoren onderhanden genomen. Kabels en schijven had ik al gedaan, nu de remklauwen gereinigd, draaipunten/stellagers van de cantilevers gangbaar gemaakt en afgesteld, blokjes ontvet, en de sets inclusief onderlinge remleiding weer aan weerskanten van de bak gemonteerd. De vier blokjes daarbij op de geëigende plekken voorzien van een dun laagje kopervet. Pastillevormige handremblokjes zijn nog als nieuw, de grote blokjes zijn vorige zomer net vernieuwd. Zodoende dus voor 't eerst wat gedaan aan opbouw van deze ingenieuze machine :D Groet, M.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor Harrie » 16 feb 2011, 20:45

m o o i !
krijg je de remschijven er nog wel tussen?
waarom heb je die niet meteen gemonteerd ?
ja, dan is de bak zwaarder.. snap ik :mrgreen:
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor M. van der Meulen » 16 feb 2011, 22:07

'T is niet zozeer het gewicht, het rare is dat ik daarvoor 4 tapeinden met moeren en 8 bouten heb. Geen idee meer hoe deze over de zes vingers van de steekassen verdeeld zijn geweest, de Engelse advertentie laat zien dat er kennelijk van origine 12 tapeinden op horen. Heb er in de boeken nog niks over kunnen vinden, evenmin op afbeeldingen. Zal eens kijken of ik, naast onderstaande plaatjes, iets tussen m'n eigen foto's kan ontdekken. Voor aanbrengen van de schijven (samen met de flens van de aandrijfassen) moeten de grote blokjes er even weer uit.

Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor Harrie » 16 feb 2011, 22:44

Wauw ! mooie prentjes !

Wat een mooie, compacte brok techniek !
Daar had Citroën toen al een grote voorsprong mee,
zie ook Traction Avant, ID / DS en 2CV :wink:

misschien weet '304 coupe s' hoe dat zit met de remschijfbouten ?
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor 304 coupe s » 17 feb 2011, 18:05

Ja, uiteraard als GS liefhebber weet ik dat :D Heb ook maar eens een foto in mijn avatar gezet.

De tapeinden horen allemaal in de flens gedraaid. Dan de schijf erop en uiteraard dande aandrijfas.
Vast zetten met een moer en veerring erachter. Ik zet alles wel met loctite vast, heb 1 keer gezien wat een los geraakte aandrijfas veroorzaakt.....
Avatar gebruiker
304 coupe s
 
Berichten: 368
Geregistreerd: 03 nov 2007, 20:59
Woonplaats: Coevorden

Berichtdoor M. van der Meulen » 17 feb 2011, 20:41

Ik zal als voorbeeld zo'n tapeind meenemen naar het magazijn in Arkel, of de A-markt in Gemert, beide komende zaterdag. Beetje rondsnuffelen of ik nog meer bruikbaars kan vinden, praatje maken, koffie zou er goed zijn :wink: Nog steeds op zoek naar een goed zitkussen voor de bestuurdersstoel, of bij geluk een goed stoelframe van het juiste type. Goede koplampen ook niet verkeerd.

Materiaal zat bij de Super niet erg vast, en waarschijnlijk zónder Loctite, ik kon het met matige kracht en de ringsleutel makkelijk loskrijgen.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor M. van der Meulen » 18 feb 2011, 16:58

In het onderdelenboek zoekend naar het tapeind-nummer ontdek ik net dezelfde confuguratie als op mijn Super. Vier tapeinden met moeren, acht bouten, en alles zónder ringen. Krijg nou wat... :roll:
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor 304 coupe s » 18 feb 2011, 18:32

Ik heb het ooit ook wel eens gezien dat ze voor de helft bouten hebben gebruikt.
Maar bijna nooit en altijd met 6 tapeinden en moeren met veerringen erachter.
Ik vind het persoonlijk een veilig idee om het met loctite vast te zetten.
Avatar gebruiker
304 coupe s
 
Berichten: 368
Geregistreerd: 03 nov 2007, 20:59
Woonplaats: Coevorden

Berichtdoor M. van der Meulen » 18 feb 2011, 20:08

Helemaal met je eens! Raar dat aan de delen zelf absoluut niet te zien is hoe het hoort.

Het eind van deze actie komt in zicht, vanmiddag de bovenste en onderste koelbeplating schoongemaakt. Uiterst voorzichtig, overal vlijmscherpe randen en punten. Om het mooi te maken (niet als in bovenstaande foto's :mrgreen: ) moeten de meeste stukken opnieuw gespoten.

Afbeelding

Wat van alle uitgebouwde materiaal nog rest zijn deze spanrollen, het aandrijfwiel en schijven van de distributieriemen, de klepdeksels en het front van de koeltunnel.

Afbeelding

Vervolgens kan de opbouw beginnen. Plan is min of meer om het aandrijfaggregaat in z'n geheel in elkaar te zetten, inclusief koppen, D-riemen en uitlaatspruitstukken, zij- en onderste delen van de koeltunnel, anders wordt het later alsnog een gewurm om die delen op hun plek te krijgen vrees ik. Daarbij heb ik uiteraard wel een extra paar sterke armen nodig om het geheel weer in te bouwen. Bovenste delen en inlaatspruitstuk kan naderhand wel, evenals de remklauwen en de schijven, startmotor, dynamo, frontplaat, riem en vin etc., dacht ik :wink:
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor Harrie » 18 feb 2011, 21:37

Marcus, als je toch moet spuiten, is het dan niet verstandig, de scherpe randjes te ontdoen van hun bramen?
Dat zou je ook met de randjes van het buitenplaatwerk ( schermen en frontdelen ) kunnen doen.
afbramen kan met een zoetvijl, of met een afbraamgereedschap zoals op deze foto: geheel links.
( het blauwe ding is om -ronde- gaten af te bramen )

Afbeelding

en als je de motor op een rijdende krik of trolley zet, kun je die er zo 'inrijden' ?
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor M. van der Meulen » 18 feb 2011, 23:27

Het spul heeft geen bramen, maar is gewoon erg dun, en heeft grote elkaar deels overlappende openingen voor de inlaatspruitstukpijpen. Beetje rondvijlen zou ik kunnen doen.

Motor erin rijden gaat niet, het chassis heeft een vaste frontbalk. Niet erg hoog, maar alles moet er wel overheen. Desnoods in omgekeerde volgorde werken als met de demontage: met iets opkrikken van de bak, welke met de achterste motorsteun dan al voorlopig vastgezet is, zitten de openingen voor de tapeinden van het blok precies op de goede hoogte. Vraag is alleen of ik het als beschreven gemonteerde blok nog wel in m'n eentje kan hanteren :wink:

Aan het blok moet overigens nog gewerkt. Vliegwiel er nog af, krukaskeerringen controleren, de set zuigerveren ook vernieuwen. Benieuwd of ik daar nog een speciale klem voor moet lenen, of genoeg heb aan een universeel apparaat. Groet, M.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor M. van der Meulen » 20 feb 2011, 00:03

Oogst van het magazijn niet helemaal wat ik zocht, maar desondanks niet verkeerd: revisieset voor de carburateur, het nog ontbrekende houten blokje voor in de beugel op de linker wielkast, de zgn Franse Handrem :mrgreen: , een zeldzaam degelijk schuimrubber 8/Super-stuur in bruin, en het voorgevormde stuk remleiding tussen hrc en de remklauwen, met goede wartels.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor M. van der Meulen » 26 feb 2011, 21:19

Afgelopen week het vliegwiel verwijderd, en na loshalen van de motorsteunen kon eindelijk ook de laatste zanderige vettigheid worden weggepoetst. Bouten van de motorsteunen waren volledig ingesmeerd met Loctite, dus die zaten duvels vast moet ik zeggen :-) Woensdag met een rubber hamer de cylinders van de koppen kunnen tikken. Pasvlakken zien er goed uit, zuigerwand ook, wel behoorlijk roetaanslag bovenin, net als op de zuigers. Conditie van de kleppen is nog een vraagstuk. De eerdere vuiligheid rondom komt naar mijn mening hoofdzakelijk door slechte ringen op de oliekoeler, en het ontbreken van een pakking onder de carterontluchting, dit was gemakshalve "opgelost" met een ringetje kit. Daar was het meeste niet van over, door warmte- en olie-inwerking vrees ik. Op eerdere foto's van de zijkanten en bovenop kun je de stroom naar achteren langs het blok precies volgen. Daarom laat ik de krukas keerringen zitten. Ze ogen degelijk, voor de schoonmaak-actie tenminste geen bewijs van lekkage aldaar gevonden.

Afbeelding

Afbeelding

Vanmorgen op pad geweest om bij Franse Auto een zuigerverenklem te lenen, en er het druklager voor de koppeling, en "op het oog" van de rechter cylinderkop de kleppen te laten beoordelen. Lager was nog dik in orde, voor correcte afdichting van de kleppen kreeg ik het advies een beetje benzine in de in- en uitlaatopeningen te gieten bij volledig gesloten kleppen, en dan kijken of ze lekken. Dat ga ik dan eerst maar eens proberen.

Helaas was de speciale pen voor het uittikken van de zuigerpennen niet aanwezig, wel een setje boutvangers voor de koelbeplating. Gelukkig heb ik het uittikken van de zuigerpennen, na verwijdering van de buitenste borgringen, op kunnen lossen door een passende dikke plastic stift en een rubber hamer te gebruiken. Daarbij de pennen in eerste instantie net genoeg uitgedreven tot de zuigers van de drijfstangen konden, later helemaal om de zuigers met nieuwe veren weer in de cylinders te krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met verwijderde zuigers is het vrij eenvoudig ze schoon te maken. De groeven zijn gereinigd door er voorzichtig een gebroken set veren rondom doorheen te duwen. Ik hoop dat dit voldoende is. Gemakshalve de openingen even bij elkaar gezet om de zaak voor montage royaal te smeren, later evenredig over 360 graden verdeeld. Om bij de boxer onderaan een gesloten geheel te krijgen gevoelsmatig gekozen voor een verdeling volgens de MB-ster :mrgreen: Een geraadpleegde A-specialist in Roodeschool dacht dat het niet uitmaakte, het handboek geeft geen richtlijn hierover.

Afbeelding

Ik had de zuigers aanvankelijk iets te diep gezet, want de zuigerpennen moesten er ook nog door. Toen deze teruggezet waren, en de borgringen aangebracht, kon ik onder plaatsing bovenop van het plaatje met tapeind voor de koelbeplating de hele zaak goed tegen het carter schuiven. Plaatje moest uitdrukkelijk niet vergeten worden, naderhand krijg je het er niet meer tussen, en kun je opnieuw beginnen :lol: Tevens rechts alvast de olie-retourpijp met nieuwe ringen in het carter geschoven. Goed bestede dag weer, en weer heel wat geleerd! Linkerzijde wordt een makkie 8) Groet, M.

Afbeelding
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor Harrie » 26 feb 2011, 22:35

ik sta echt helemaal verbaasd, en met grote bewondering dit te lezen en te bekijken.. :shock: Geweldig ! :D
Ziet er uit als nieuw. 8)

Heb je de zuigers wel weer op dezelfde manier en met bijbehorende cylinderbus gemonteerd ?

grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor M. van der Meulen » 26 feb 2011, 23:23

Jazéker, alles is in positie tevoren gemerkt. Wat me een beetje verwondert is het totaal ontbreken (ook volgens handboek) van pakkingen of seal aan weerskanten van de cylinderbussen. Zou het te overwegen zijn zelf hier iets op te bedenken? Ben nogal beducht voor nieuwe lekkages of onnodig compressieverlies.

Kreeg via het Citroën-forum nog de tip toch ook maar de kleppen te vervangen, deze zijn via Engelhardt (D) nog leverbaar à 80 euro voor een hele set. Ik overweeg een revisiebedrijf de koppen na te laten kijken, is een precisiewerkje waar ik zeker de kennis, en waarschijnlijk het geduld niet voor heb :oops: :mrgreen: Verder wel tevreden met de opgedane ervaring vandaag :wink:
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor 304 coupe s » 27 feb 2011, 11:21

Waarom zal je kleppen vervangen? Zijn ze ingebrand o.i.d.?
Avatar gebruiker
304 coupe s
 
Berichten: 368
Geregistreerd: 03 nov 2007, 20:59
Woonplaats: Coevorden

Berichtdoor M. van der Meulen » 27 feb 2011, 14:25

Ik ben zonder twijfel onvoldoende ervaren in dit soort zaken, nu ik de detailfoto's bekijk ben ik wellicht iets te kritisch geweest, vooral nu de dikste roetaanzetting er wat af is. Een kenner met een vakkundige blik zal mogelijkerwijs roepen dat me helemaal om niks zorgen maak :lol: Geadviseerd benzinetestje moet ik nog doen overigens.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vanochtend wat later begonnen, 't is psvr zondag, toch had ik rond koffietijd de eerste linker cylinder en zuiger al aan dezelfde procedure onderworpen en gemonteerd. Als je eenmaal weet hoe het werkt gaat het een stuk sneller. Tegen de middag was ook de tweede klaar. Langzaam begint het weer wat op een boxer te lijken :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier klaar om in te schuiven, alleen de borgring voor de zuigerpen moet er nog in.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geintje: op Jijbuis vond ik onlangs een filmpje van een knutselaar die een GS-motor onder z'n Dnepr zijspan motorfiets heeft gehangen :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=qom4aWp0rEY
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor jan-03 » 27 feb 2011, 18:55

Die loopt al Marcus, nu die van jou nog :mrgreen:
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Berichtdoor M. van der Meulen » 28 feb 2011, 19:00

:lol: Ik hoop dat-ie dan niet van de verstikkende rookwolken uitbraakt! De eerste keer denk ik nog wel, vanwege de ingesmeerde zuigers en zuigerveren.

Denk toch dat ik de koppen in Roden laat behandelen, lijkt mij een te delicaat klusje, kan benodigde onderdelen uit de pakkingset erbij geven, en ik kan ondertussen zelf het grotere werk doen. Koelbeplating opknappen bijvoorbeeld, of alvast de besturing checken en de bak incl schijven inbouwen. Franse Auto zou voor me kijken of ze nog een revisiesetje voor de remklauwen konden leveren, dan kan ik dat deel alvast afwerken met verversen van de bak-olie, aanbrengen van de tellerkabel en nieuwe koppelingskabel, en versnelling en remleidingen aansluiten. Groet, M.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

VorigeVolgende

Keer terug naar Café des Sports

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten