Pagina 2 van 2

Uitlaatpijpen

BerichtGeplaatst: 18 jan 2006, 23:22
door Paull en Paulla
AMPlas schreef: de uitlaatpijpen vanaf de manifold naar de eerste demper zouden dan moetne zijn 172283 en 172284 (links en rechts)AMPlas


172283: is de linker tussenpijp tussen 1e pot en laatste pot voor een 6 :lol: 4 - vanaf bouwjaar 1980

172284: is de rechter tussenpijp tussen 1e pot en laatste pot voor een 6 :lol: 4 - vanaf bouwjaar 1980

De V6 motor met de eerste uitlaatpijpen tot en met 1e pot zijn bij mijn weten gelijk voor de 6 :lol: 4 en de 5 :D 4. Die eerste pijpen hebben als nummer: 170222 en 170223 (is de eerste pijp vanaf manifold links en rechts).

Bronvermelding: microfiche 6 :lol: 4 echappement V6 ZM ZMJ ZNJ, pagina 17 A01.

Misschien heb je wat aan deze informatie.
Fijne avond,
Paull

Uitlaat 504 V6 Coupe

BerichtGeplaatst: 18 jan 2006, 23:35
door Pininfarina504
Sommige delen zijn misschien gelijk, echter niet alle uitlaatpotten, had zelf een en ander van Peugeot 604 liggen wat echter helaas weer niet onder de V6 van een coupe past.
Ik heb recentelijk iemand op bezoek gehad die uitlaatpotten op maat maakt zal kijken of ik zijn adres kan achterhalen.In principe kun je dat natuurlijk zelf ook doen, door aanpassingen aan/op bestaande systemen te maken.Echte restaurateurs doen dit vaker, omdat origineel materiaal vaak niet meer verkrijgbaar is.

BerichtGeplaatst: 19 jan 2006, 09:35
door AMPlas
In principe kun je dat natuurlijk zelf ook doen, door aanpassingen aan/op bestaande systemen te maken.


daar heb ik ook al aan zitten denken. zag laatst ook een coupe V6 rijden met een aangepaste uitlaat. zag er dan wel niet zo mooi uit, maar scheelt waarschijnlijk wel bergen met geld.

maar, gaan de prestaties dan niet achteruit als je zelf wat fabriceerd/aanpast? of is het schadelijk voor de motor? dit in verband met compressie en zo...

ja ik ben geen expert, maar het lijkt me toch dat als ik een andere pot eronder hang de motor anders gaat lopen. of is dat te verwaarlozen?

BerichtGeplaatst: 19 jan 2006, 09:44
door AMPlas
@Paull

Thankx voor de info! dus dan had die verkoper toch terecht zijn twijfels, heeft ie toch uitlaatdelen van de 604 in de aanbieding.

Uitlaat

BerichtGeplaatst: 19 jan 2006, 14:01
door Pininfarina504
Als je zelf iets fabriceert hoeft dat per definitie niet slechter te zijn.
Het gaat in eerste instantie om de demping, een V6 heeft vermogen genoeg.
Als je naar de groothandel gaat en je kunt dempers en tussenpijpen bemachtigen, die enigszins op de originelen lijken, kun je het passend en op maat maken.