helaas te koop 405 break 1.9D kapotte motor

Voor het (gratis) adverteren van auto's.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Forumregels
In deze rubriek is het mogelijk voor particulieren om hun Peugeot te koop aan te bieden. Het plaatsen van commerciele advertenties is niet toegestaan.

* Vermeld zo duidelijk mogelijk alle relevante gegevens (type, bouwjaar, km-stand, uitvoering etc), liefst met fotos
* Lees ook de verkooptips: viewtopic.php?f=41&t=1988
* Voor het plaatsen van commercieele advertenties kan er contact opgenomen worden met de beheerders van dit forum; reclameuitingen zullen verwijderd worden.
* Vermeld ook als de auto verkocht is, dan zetten we het topic op slot
* Plaats alleen een reactie bij interesse in de aangeboden auto.

helaas te koop 405 break 1.9D kapotte motor

Berichtdoor Ronker » 22 apr 2006, 12:40

Helaas te koop voor onderdelen of voor iemand die er een andere motor in wil lepelen, een verder mooie 405 Break 1.9D uit '93. Het verhaal hierbij is wat triest, een collega van me reed een Alfa 145 en heeft binnen drie maanden zowel zijn motor(distibutie geknapt, dure motorrevisie) en zijn versnellingsbak in de soep gedraaid. Hij vertrouwde de auto daarna niet meer en zocht een betrouwbare niet te dure auto met wat ruimte. Aangezien ik nog steeds zeer happy ben met m'n 205 diesel, heb ik hem een 405 diesel aangeraden, en er ook meteen één gevonden voor hem. Een 405 Break 1.9D voor €1000.00 met zo'n drie ton op de teller leek me een prima prijs. Klein tikje(nauwelijks hoorbaar) in de motor, maar ach, dacht ik, met drie ton, wat wil je.
Hij heeft er precies één dag van genoten want na een ritje stond hij naast de A2 met een gebroken klep. Na wat rondvragen hebben we begrepen dat het zo'n beetje zeker is dat de motor inwendig schade heeft, de voorste wervelkamer zal schade hebben. Een speurtocht naar een betaalbare motor hebben we opgegeven, lager als €700 kwamen we niet.
We hebben uiteindelijk weer zo'n zelfde auto gevonden voor ongeveer hetzelfde geld, bij Jonkhart in Hilversum, hij heeft er meteen een nieuwe APK op gegooid, en de motor loopt als een zonnetje. Maar hij had zo weinig ruimte dat hij de kapotte 405 niet wilde hebben.
Vandaar dat deze nu of in onderdelen of in z'n geheel te koop is, de bak is zo'n jaar geleden vervangen door een revisie bak volgens de vorige eigenaar, er zit een electrisch schuif/ kanteldak in wat als nieuw klinkt, geen gekraak oid. Een zeer net interieur.
Als je ergens interesse in hebt of je weet een oplossing voor dit probleem, dan hoop ik snel een reactie te krijgen. De auto staat trouwens in Leusden.
Sinds kort eigenaar van een 205 XLD 1.8(met dikke drie ton op de teller)
Ronker
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 17 feb 2006, 21:01
Woonplaats: Almere

Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten