Te koop: 505 V6 aut.

Voor het (gratis) adverteren van auto's.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Forumregels
In deze rubriek is het mogelijk voor particulieren om hun Peugeot te koop aan te bieden. Het plaatsen van commerciele advertenties is niet toegestaan.

* Vermeld zo duidelijk mogelijk alle relevante gegevens (type, bouwjaar, km-stand, uitvoering etc), liefst met fotos
* Lees ook de verkooptips: viewtopic.php?f=41&t=1988
* Voor het plaatsen van commercieele advertenties kan er contact opgenomen worden met de beheerders van dit forum; reclameuitingen zullen verwijderd worden.
* Vermeld ook als de auto verkocht is, dan zetten we het topic op slot
* Plaats alleen een reactie bij interesse in de aangeboden auto.

Berichtdoor ZEN » 27 feb 2006, 17:18

Brownie schreef:
ZEN schreef:Maar dat is waarschijnlijk in Frankrijk?
Of is dat een NL assuradeur?

Nee, hoor. Mijn 505 heeft nog steeds zijn origineel nederlands kenteken. www.lionclassique.nl

@Frank: Nadat Ravon en Idranor alles hebben geprobeerd om Zen te verleiden een 305 te kopen, kunnen wij hem natuurlijk weer in twijfel brengen door de 505 te promoten. :twisted:
Wat mij betreft is een 505 net ietsje meer dan een 305. Qua verbruik en HSB, maar ook qua comfort en ruimte.




Weet je Brownie, zaterdag zag ik bij de meeting met Idranor en Albert Brandhorst dus de voitures van beide heren. En die 505 van Albert valt toch wel in de categorie super Peuzen.

Ik sta open voor alles, dus zeker ook voor een 505.

Weet je wat, ik ga de ST mailen!
Die verkoper van de 305 uit Huizen laat neits van zich horen, dus.. :roll: 8)
Je voelt je nóg lekkerder in een grote Peugeot!
Avatar gebruiker
ZEN
 
Berichten: 1445
Geregistreerd: 07 jan 2006, 16:33
Woonplaats: Simpelveld, Zuid Limburg

Berichtdoor Brownie » 27 feb 2006, 17:23

En de 305 uit Garijp staat ook nog te koop. Dat was wel een hele nette geloof ik: http://www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=3954
Heb je daar toch geen interesse in?

Niettemin, de 505 heeft toch net een beetje meer van alles, dus ook wat betreft de prijs meestal.
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor ZEN » 27 feb 2006, 17:28

Hoppa, volgende email heb ik hem net gestuurd!

Hoi Ruben,


Op de site van het Peugeot-forum Le Lion d'Or zag ik jouw advertentie staan.
Zelf ben ik op zoek naar een auto voor erbij (naast de lease auto) voor prive ritten.
Ik ga max 2.000 à 3.000 km per jaar doen.
Dus zwaar krijgt hij het niet.

Zou je me nog wat meer kunnen vertellen?
En graag wat foto's van binnen- en buitenkant?

Nog één verzoek:
Het emailadres waarvandaan ik dit stuur houdt eind deze week op omdat ik hier vrijdag voor het laatst ben.
Van mijn nieuwe werkplek heb heb ik nog geen emailadres.
Zou je je antwoord daarom tevens naar mijn prive emailadres (zie cc) willen sturen?
Die check ik dagelijks, 's avonds.

Alvast bedankt.


O ja, op het forum heet ik "ZEN".

Met vriendelijke groet,

Elmer

en de rest van de adresgegevens...
Je voelt je nóg lekkerder in een grote Peugeot!
Avatar gebruiker
ZEN
 
Berichten: 1445
Geregistreerd: 07 jan 2006, 16:33
Woonplaats: Simpelveld, Zuid Limburg

Berichtdoor Martijn » 27 feb 2006, 18:34

ZEN schreef:[:
Wat mij betreft is een 505 net ietsje meer dan een 305. Qua verbruik en HSB, maar ook qua comfort en ruimte.




Weet je Brownie, zaterdag zag ik bij de meeting met Idranor en Albert Brandhorst dus de voitures van beide heren. En die 505 van Albert valt toch wel in de categorie super Peuzen.

Ik sta open voor alles, dus zeker ook voor een 505.

Hallo ZEN,

Als ervaringsdeskundige op 505 gebied ( heb o.a. nog steeds de 505 V6 automaat die mijn vader in 1988 heeft aangeschaft) kan ik je vertellen dat een V6 niet echt goedkoop is in de benzine. Verbruik 1 op 7 is normaal, veel korte stukjes en een wat zware rechtervoet zorgen al snel voor 1 op 5. Qua onderhoud gewoon iedere 10000 of ieder jaar nieuwe olie en nieuwe koelvloeistof, dan gaat zo'n V6 lang mee. Ik ken er 1 die heeft 7 ton probleemloos gehaald. Het is wel een auto met wat elektrische problemen, hou de massapunten en stekkerverbindingen goed in de gaten. Punt van aandacht is de uitlaat : als je die moet vervangen dan ben je veeeeel geld kwijt.... en niet twedehands of imi te vinden (hoort ook niet , Peugeot maakt haar uitlaten zelf en van prima materiaal).
Luister ook even of er wat kopgeluiden hoorbaar zijn : overmatig tikkende kleppen is geen goed nieuws. Deze motoren hebben bij te weinig onderhoud ( lees : te oude olie) vaak last van slechte smering in de koppen waardoor de nokkenassen inlopen.
verder is er nog wel eens een probleem met variabele stuurbekrachtiging en ABS pomp.
Succes met de zoektocht, ik hoor wel als je advies nodig hebt !

Groeten, Martijn (Peugeot-bobo?! :lol: )
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor Martijn » 27 feb 2006, 18:50

Brownie schreef:Wat mij betreft is een 505 net ietsje meer dan een 305. Qua verbruik en HSB, maar ook qua comfort en ruimte.


En als het misgaat heb je ook een echte uitdaging! Hierbij wat plaatjes van een V6 die dermate ver heen was dat opknappen nooit rendabel zou zijn. De essentiele V6 delen liggen nu op voorraad....

Afbeelding
Afbeelding

Zó doen we dat.... :shock:
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor zwets » 27 feb 2006, 20:40

Martijn mag je inderdaad wel tot de ervaringsdeskundigen rekenen :wink:

D'n Elektriek is een zwak punt van die auto's, kan ik alleen maar beamen. Typisch frans ook. Heb zelf ook een tijdje CX gereden, zelfde laken en pak.
De basics blijven het wel doen, maar sommige accessoires wil er na een tijdje mee ophouden, vaak door corrosie/slecht kontakt. Schoonmaken of een schakelaartje vervangen wil vaak helpen.

Om wat andere vragen te beantwoorden, zitten lm velgen onder, heeft stoffen bekleding. Auto is verder gewoon hard van onderen, alleen onder de kap aan de voorkant 2 plaatjes laswerk. Auto lekt verder geen vloeistoffen (olie/koelvloeistof). Achterdemper is trouwens nieuw eronder gegaan.

Auto weegt volgens mijn papieren 1330 kg, en lust 'em inderdaad graag. Reken toch wel minimaal op 1 op 7. Stadsritjes en het gaspedaal induwen laten het verbruik alleen maar stijgen.

Ik ga het niet mooier maken dan het is, maar heb er na het vervangen van de onderdelen die in de OP noemde nooit gezeik mee gehad.
Laatste apk was (incl. laswerk) €120.
Verwacht geen beauty, maar een leuke auto om af en toe eens met te rijden of als donorauto voor een andere (mooiere) 505.

Foto probeer ik dinsdag te posten (nog ffe maken als het licht is), anders woensdag.
Doe een leuk bod, dan komen we er vast wel uit :wink:
zwets
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 26 feb 2006, 15:26
Woonplaats: Eindhoven

Al die kostbare onderdelen......zo....het archief in.

Berichtdoor Paull en Paulla » 27 feb 2006, 20:59

Martijn schreef: Zó doen we dat.... :shock:


Nix vergeten Martijn? :shock:
....draagarmen, homokineten, differentieel, subframe achter, veerpoten voor, stuurhuis om maar eens wat te noemen.......
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42

Re: Al die kostbare onderdelen......zo....het archief in.

Berichtdoor Martijn » 28 feb 2006, 00:35

Paull schreef:
Martijn schreef: Zó doen we dat.... :shock:


Nix vergeten Martijn? :shock:
....draagarmen, homokineten, differentieel, subframe achter, veerpoten voor, stuurhuis om maar eens wat te noemen.......


Draagarmen : stonden al open aan de zijnaden, schotels aangetast
subframe achter : gaat nooit stuk
Differentieel : na 350.000 km niet interessant meer
veerpoten : schotel rechts doorgerot, links niet ver ervanaf
stuurhuis : lek bij cilinder
deuren : onder helemaal aangetast


Nee, ik heb het blauwe leer eruit gehaald, de cylinderkoppen eraf, uitlaat was nog okay, alle elektronica inclusief ABS computer, servotronic, injectiecomputer, velgen,injectiesysteem, ontsteking en ABS pomp, dash... Het moest ook nog mee naar huis :roll:
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor Nikilauda504 » 28 feb 2006, 08:33

Ik ga vanmiddag wel even kijken, is vlakbij voor mij. Ik haal dan thuis de digitale camere even op, dan kun je het morgen allemaal zien.
Het gaat mij voornamelijk om enkele specifieke onderdelen...
Avatar gebruiker
Nikilauda504
 

Re: Al die kostbare onderdelen......zo....het archief in.

Berichtdoor ZEN » 28 feb 2006, 09:36

Paull schreef:
Martijn schreef: Zó doen we dat.... :shock:


Nix vergeten Martijn? :shock:
....draagarmen, homokineten, differentieel, subframe achter, veerpoten voor, stuurhuis om maar eens wat te noemen.......



Wel, jij doet je uiterste best om me van een 505 weg te houden zeg! :shock: :cry:
Je voelt je nóg lekkerder in een grote Peugeot!
Avatar gebruiker
ZEN
 
Berichten: 1445
Geregistreerd: 07 jan 2006, 16:33
Woonplaats: Simpelveld, Zuid Limburg

Berichtdoor figlio del commesso » 28 feb 2006, 10:54

ZEN schreef:
figlio del commesso schreef:Het zal per maand ongeveer 20 euro schelen in HSB.... dat valt toch wel mee ? Benzine verbruik, verzekering en onderhoud zal wel veel meer schelen

Adios, JR


Streep door:

Verzekering zou zomaar in een klassiekerpolis kunnen, net als de 305.
Dan betaal je een dikke 100 eur per jaar. WA natuurlijk.

Benzine: ik ga niet meer dan 2000 à 3000 km per jaar ermee rijden. Betreft de prive auto naast de leaser.

Onderhoud: geldt dan hetzelfde voor.

Kijk, het onderhoud "mag" van mij max 1000 eur per jaar zijn. Komt het daarboven, dan is het voor mij lucratiever hem te vervangen.
Kijk eens in mijn BVA topic bij Café des Sports. :-)


Geen enkele reden dus om hem te laten staan voor die 50 euro HSB verschil. Aan de andere kant, met maar 2 a 3000 km per jaar, hoeveel plezier beleef je dan aan zo'n auto ?

Adios, JR
Avatar gebruiker
figlio del commesso
 
Berichten: 374
Geregistreerd: 17 aug 2005, 10:07
Woonplaats: Vught, n-Br

Berichtdoor Nikilauda504 » 28 feb 2006, 10:57

3.000.000 meter alleen maar plezier dan.
Avatar gebruiker
Nikilauda504
 

Berichtdoor ZEN » 28 feb 2006, 11:09

Aan de andere kant, met maar 2 a 3000 km per jaar, hoeveel plezier beleef je dan aan zo'n auto ?





Ik denk dat Frank het goed verwoordt.

De leaser voor het woonwerkverkeer.
De Peug voor de pret.

Het punt is, de komende paar jaar zal ik weinig prive rijden.
Dan is een leaser erg duur, omdat ik wel over de 500 km kom.

Wat is er dan mooier dan
1/ Gerrit Zalm een poot uit te draaien op legale wijze
2/ een klassieke Peug te hebben voor de fun

Je hebt overigens best kans, dat wanneer we weer meer prive ritten gaan maken, dat dan toch met de Peug gaan doen.

Ik heb wel een heel mooie 305 gezien in Friesland.

Had niet verwacht dat het zo moeilijk zou worden... :shock:
Je voelt je nóg lekkerder in een grote Peugeot!
Avatar gebruiker
ZEN
 
Berichten: 1445
Geregistreerd: 07 jan 2006, 16:33
Woonplaats: Simpelveld, Zuid Limburg

Berichtdoor Nikilauda504 » 28 feb 2006, 11:16

Is niet moeilijk, gewoon bij een stuk of 5 auto's gaan kijken die in jouw budget passen en dan de beste kopen, of dit nu een 305 of een 505 is.
Avatar gebruiker
Nikilauda504
 

Berichtdoor ZEN » 28 feb 2006, 11:50

Ik ga dat doen, als er zoveel zijn dan.

Heb er wel enorm veel zin in! :-)
Je voelt je nóg lekkerder in een grote Peugeot!
Avatar gebruiker
ZEN
 
Berichten: 1445
Geregistreerd: 07 jan 2006, 16:33
Woonplaats: Simpelveld, Zuid Limburg

Berichtdoor Nikilauda504 » 28 feb 2006, 15:20

Om 16u zie ik de 505 V6 automaat! Foto's morgen op het forum.
Avatar gebruiker
Nikilauda504
 

Berichtdoor ZEN » 28 feb 2006, 15:22

Is het al morgen? :wink:
Je voelt je nóg lekkerder in een grote Peugeot!
Avatar gebruiker
ZEN
 
Berichten: 1445
Geregistreerd: 07 jan 2006, 16:33
Woonplaats: Simpelveld, Zuid Limburg

Berichtdoor Nikilauda504 » 28 feb 2006, 15:50

Nog ff geduld. Ik maak straks binnen in mijn garage even foto's, ook boven de smeerput. Kan echter morgen pas weer vanaf 7:30u internetten.
Avatar gebruiker
Nikilauda504
 

Berichtdoor zwets » 28 feb 2006, 16:29

Alvast 1 fotootje:
Afbeelding
zwets
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 26 feb 2006, 15:26
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor Nikilauda504 » 01 maart 2006, 08:36

@Zen: dit is hem inderdaad, heb de auto gisteren bekeken. Voor mij persoonlijk niet interessant, op de velgen na dan.
Ik stuur je wel ff een pb.
Avatar gebruiker
Nikilauda504
 

Berichtdoor ZEN » 02 maart 2006, 13:06

Dank voor ej PB, ik heb hem beantwoord.

Ik verwachtte geen auto in nieuwstaat, maar dit is voor een niet-techneut als ik teveel om te handelen.

Cinqcinq, c'est fini... :cry:
Je voelt je nóg lekkerder in een grote Peugeot!
Avatar gebruiker
ZEN
 
Berichten: 1445
Geregistreerd: 07 jan 2006, 16:33
Woonplaats: Simpelveld, Zuid Limburg

Berichtdoor Nikilauda504 » 02 maart 2006, 13:30

Er zijn ook goede 505's voor minder dan 1000 euro. Mijn GTI is die met een vraagprijs van 975,- in de Lion van jan/feb staat (die 23 dec 2005 op de mat viel, de 24e heb ik haar meteen opgehaald!). Rijdt erg fijn!
Avatar gebruiker
Nikilauda504
 

Berichtdoor ZEN » 03 maart 2006, 09:23

Heb je goed en snel gehandeld, Frank! :-)
Je voelt je nóg lekkerder in een grote Peugeot!
Avatar gebruiker
ZEN
 
Berichten: 1445
Geregistreerd: 07 jan 2006, 16:33
Woonplaats: Simpelveld, Zuid Limburg

505 V6

Berichtdoor Wim 505 » 07 maart 2006, 22:52

Met verstomming ben ik geslagen te moeten zien dat een 505 met nog vele goede onderdelen zomaar met de kraan word kapot geknepen.Ik heb ooit een 86 grd van een ongeval gesloopt en elk schroefje was er uit.Heb dan nog plaatwerk uitgesneden wat ik later zou kunnen nodig hebben.Nu iets meer als een jaar geleden ben ik aan 1 van men gtds begonnen en toen kwamen alle losse delen van pas.Weerstand blazer,donor plaatwerk losse schroeven om wat extra mee te laten verzinken.Dus nooit of te nimmer onderdelen weggooien.En als ik zie dat een sierstrip van de voordeur nu al over 90 euro kost dan zat er nog een fortuin aan delen op die wagen. :cry:
Avatar gebruiker
Wim 505
 
Berichten: 87
Geregistreerd: 13 aug 2004, 18:23
Woonplaats: Scherpenheuvel(Belgiê)

Re: 505 V6

Berichtdoor Martijn » 08 maart 2006, 08:18

Wim 505 schreef:Met verstomming ben ik geslagen te moeten zien dat een 505 met nog vele goede onderdelen zomaar met de kraan word kapot geknepen.Ik heb ooit een 86 grd van een ongeval gesloopt en elk schroefje was er uit.Heb dan nog plaatwerk uitgesneden wat ik later zou kunnen nodig hebben.Nu iets meer als een jaar geleden ben ik aan 1 van men gtds begonnen en toen kwamen alle losse delen van pas.Weerstand blazer,donor plaatwerk losse schroeven om wat extra mee te laten verzinken.Dus nooit of te nimmer onderdelen weggooien.En als ik zie dat een sierstrip van de voordeur nu al over 90 euro kost dan zat er nog een fortuin aan delen op die wagen. :cry:


Tsja Wim, als je de tijd en de ruimte hebt dan kan dat. Dit was een kwestie van precies 1 dag : ik had net iets meer dan 8 uur om er af te halen wat bruikbaar was, en maar beperkte ruimte om onderdelen mee terug naar NL te nemen. Da's dus keuzes maken....
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

VorigeVolgende

Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 38 gasten