GEZOCHT: 504 coupe in PERFECTE staat

Voor het (gratis) adverteren van auto's.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Forumregels
In deze rubriek is het mogelijk voor particulieren om hun Peugeot te koop aan te bieden. Het plaatsen van commerciele advertenties is niet toegestaan.

* Vermeld zo duidelijk mogelijk alle relevante gegevens (type, bouwjaar, km-stand, uitvoering etc), liefst met fotos
* Lees ook de verkooptips: viewtopic.php?f=41&t=1988
* Voor het plaatsen van commercieele advertenties kan er contact opgenomen worden met de beheerders van dit forum; reclameuitingen zullen verwijderd worden.
* Vermeld ook als de auto verkocht is, dan zetten we het topic op slot
* Plaats alleen een reactie bij interesse in de aangeboden auto.

Berichtdoor Dick » 25 jan 2006, 13:56

Ik ben op zoek naar een coupe voor mijn vader. Hij wil alleen erg graag een auto in dezelfde staat als mn TI. Hij heeft al verschillende autos gerestaureerd, waaronder een 504 cabrio, en kent dus de bekende zwakke plekken, en voelt er niet vel voor om weer een auto te gaan doen. We zijn dus op zoek naar een hele mooie auto, maar dat is zoals iemand hier al opmerkte, hetzelfde als het zoeken naar een speld in een hooiberg... Helaas. We hebben een aantal auto's bekeken, waaronder de blauwe V6 bij Historic Motoring. Het ziet er op fotos allemaal prachtig uit, maar het viel best wel tegen.

Gewoon stug doorgaan, ik weet zekr dat w er vanzelf eentje vinden!
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor wowo » 25 jan 2006, 14:04

Dick schreef:Gewoon stug doorgaan, ik weet zekr dat w er vanzelf eentje vinden!


Is het niet de moeite om wat zoekopdrachten uit te zetten bij garages als delest enzo? Die zitten veel in Italie en Frankrijk.
Wouter
--
Peugeotloos
wowo
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 18 mei 2004, 11:03
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Elentinos » 25 jan 2006, 17:07

Tja, het zal niet mee gaan vallen om een perfecte te vinden. De kosten voor een goede restauratie overstijgen de waarde ruimschoots. Eigenlijk moet je ervan uitgaan dat goed gerestaureerde exemplaren daarom meestal wel bij de eigenaar blijven en niet op de markt komen. Waarom zou je de moeite nemen en veel geld uitgeven aan een perfecte restauratie en daarna de auto verkopen voor ruim minder dan de restauratiekosten? Dat gebeurt alleen maar wanneer de eigenaar er wegens omstandigheden vanaf wil. Bij gerestaureerde auto's die op de markt komen zullen er altijd wel consessies in kwaliteit zijn gedaan, is mijn overtuiging.

Om een echt goede te vinden heb je m.i. de keus:
Of langdurig zoeken naar de speld in de hooiberg, of een goede restauratiebasis vinden (zo origineel mogelijk) en perfect maken... Allebei de opties kosten moeite en geld. Voordeel van de laatste optie is dat je zeker weet dat je een goede hebt...
1969 Peugeot 504 cabriolet
Avatar gebruiker
Elentinos
 
Berichten: 76
Geregistreerd: 03 dec 2005, 17:50
Woonplaats: Kampen

Berichtdoor Dick » 25 jan 2006, 17:15

Ben ik het helemaal mee eens. Een tweede restauratie word het zeker niet, dwz. een al gerestaureerde auto voor de tweede ker aan pakken. Spuitwerk is geen probleem, maar de rest van de auto moet goed zijn (interieur, chroewerk etcetera) Volgens mij hebben we nog het meesta kans in Frankrijk.
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor ZEN » 26 jan 2006, 12:59

Waarom het bij mij uiteindelijk ophield met de 504coupe, was dat je mijns inziens afhankelijk bent van de volgende voorwaarden:

Genoeg tijd, goede ruimte, kennis en kunde.

Heb je dat niet, dan is geld het toverwoord.


En al bij al liep ik dus vast op alle onderdelen... :cry:
Je voelt je nóg lekkerder in een grote Peugeot!
Avatar gebruiker
ZEN
 
Berichten: 1445
Geregistreerd: 07 jan 2006, 16:33
Woonplaats: Simpelveld, Zuid Limburg

Berichtdoor Dick » 26 jan 2006, 22:27

ZEN schreef:Waarom het bij mij uiteindelijk ophield met de 504coupe, was dat je mijns inziens afhankelijk bent van de volgende voorwaarden:

Genoeg tijd, goede ruimte, kennis en kunde.

Heb je dat niet, dan is geld het toverwoord.


En al bij al liep ik dus vast op alle onderdelen... :cry:


Tjah op dit moment is gedult het grootste probleem...
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor wowo » 26 jan 2006, 23:39

Dick schreef:Tjah op dit moment is gedult het grootste probleem...


Ik kwam nog tegen;
Afbeelding
Klapdak is imho volledig fout maar ding schijnt in concoursstaat te verkeren en daar is de prijs ook naar.
http://www.stuurmanclassiccars.nl
Wouter
--
Peugeotloos
wowo
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 18 mei 2004, 11:03
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor wowo » 26 jan 2006, 23:44

Maar ho! Volgens mij heb ik 'm gevonden bij http://www.thegallerybrummen.nl/nl/showroom.htm

Sjesus wat ziet dat ding er goed uit.
Afbeelding
Wouter
--
Peugeotloos
wowo
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 18 mei 2004, 11:03
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Dick » 26 jan 2006, 23:52

wowo schreef:Maar ho! Volgens mij heb ik 'm gevonden bij http://www.thegallerybrummen.nl/nl/showroom.htm

Sjesus wat ziet dat ding er goed uit.
**foto 504 coupé in Brummen**


Haha bedankt WOWO! Die gaan we zeker weten bekijken!
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor wowo » 27 jan 2006, 00:09

Dick schreef:Haha bedankt WOWO! Die gaan we zeker weten bekijken!


Ben benieuwd. Rare velgen heeft dat ding, of niet?
Wouter
--
Peugeotloos
wowo
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 18 mei 2004, 11:03
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor ZEN » 27 jan 2006, 09:59

Lijkt wel op mijn ex:

Afbeelding


Al had ik die van na de facelift. Die met chromen bumpers hebben die mooie losse blok achterlichten.



Maar pas op. De coupe (en cabrio) hebben een paar nare eigenschappen.
De electronica is werkelijk belabberd.
Het plaatwerk is rampzalig.
Ik heb op m’n pc nog een paar pics van een deelrestauratie, zal ze eens uploaden.
Je kan daar zien dat uit het LV-scherm, dat behoorlijk wat roest vertoonde, een stuk is gesneden door een schadebedrijf. Daarna kwam hij tot de ontdekking dat het binnenscherm er nog erger aan toe was en tegelijk heeft hij ook maar een stuk van de balk vervangen. Wel perfect gedaan overigens.

Verder had de auto op een fors aantal plekken roestblaasjes. Moest toch wel binnen een jaar worden aangepakt.
Kan je nagaan, een vier/vijf jaar daarvoor was ie al helemaal uit elkaar geweest voor een restauratie. Blijkbaar toch wat amateuristisch gedaan. Helaas. Zag je er overigens niet vanaf!
Je voelt je nóg lekkerder in een grote Peugeot!
Avatar gebruiker
ZEN
 
Berichten: 1445
Geregistreerd: 07 jan 2006, 16:33
Woonplaats: Simpelveld, Zuid Limburg

Berichtdoor Martijn » 27 jan 2006, 10:23

ZEN schreef:Lijkt wel op mijn ex:

Al had ik die van na de facelift. Die met chromen bumpers hebben die mooie losse blok achterlichten.



Hee dat lijkt de oude auto van Cees Boutsma wel....

Even kleine correctie, alleen de chroombumper modellen tot 1975 (type 1) hadden de losse koplampen en de streepjes achterlichten. Met de komst van type 2 (V6) werden ze vervangen door de grotere exemplaren.
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor Martijn » 27 jan 2006, 10:25

wowo schreef:
Ben benieuwd. Rare velgen heeft dat ding, of niet?


Stalen TRX velgen, standaard op V6 injectie met 5 bak (C32) van 1978 t/m 1980. Zitten ook onder mn 604 uit 1978.
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor Dick » 27 jan 2006, 11:40

ZEN schreef:Lijkt wel op mijn ex:

** foto van ZEN's "ex" **

Al had ik die van na de facelift. Die met chromen bumpers hebben die mooie losse blok achterlichten.



Maar pas op. De coupe (en cabrio) hebben een paar nare eigenschappen.
De electronica is werkelijk belabberd.
Het plaatwerk is rampzalig.
Ik heb op m’n pc nog een paar pics van een deelrestauratie, zal ze eens uploaden.
Je kan daar zien dat uit het LV-scherm, dat behoorlijk wat roest vertoonde, een stuk is gesneden door een schadebedrijf. Daarna kwam hij tot de ontdekking dat het binnenscherm er nog erger aan toe was en tegelijk heeft hij ook maar een stuk van de balk vervangen. Wel perfect gedaan overigens.

Verder had de auto op een fors aantal plekken roestblaasjes. Moest toch wel binnen een jaar worden aangepakt.
Kan je nagaan, een vier/vijf jaar daarvoor was ie al helemaal uit elkaar geweest voor een restauratie. Blijkbaar toch wat amateuristisch gedaan. Helaas. Zag je er overigens niet vanaf!


Daarom ben ik dus op zoek naar een perfecte! Mijn vader is trouwens volledig op de hogte van de zwakke plekken van de 504 CC.
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Elentinos » 27 jan 2006, 12:57

Die bij Aaldering ziet er goed uit zeg! Daar heb ik trouwens vorige zomer ook een 504 coupe te koop zien staan waar erg weinig op aan te merken was. Maar... dat MonteCarlo dash... die werden toch alleen in de laatste jaren (82-83) gemonteerd?
1969 Peugeot 504 cabriolet
Avatar gebruiker
Elentinos
 
Berichten: 76
Geregistreerd: 03 dec 2005, 17:50
Woonplaats: Kampen

Berichtdoor Dick » 27 jan 2006, 14:50

Elentinos schreef:Die bij Aaldering ziet er goed uit zeg! Daar heb ik trouwens vorige zomer ook een 504 coupe te koop zien staan waar erg weinig op aan te merken was. Maar... dat MonteCarlo dash... die werden toch alleen in de laatste jaren (82-83) gemonteerd?


Tjah, zo heb ik een coupe met de dikke bumpers zien staan die de gewone klokken had.... Nou weet ik niet van welk bouwjaar ie was. Dr moet ook ff een nieuw embleempje op die V6 van de advertentie. Details he:P
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Gilletti » 27 jan 2006, 22:59

Is dit wat? Weet alleen niet of de advertentie nog geldig is.

Afbeelding

http://www.oldtimernederland.nl/index.php?class=detail&Rubriek=Peugeot&Id=1919
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor Mockenrue » 28 jan 2006, 02:07

wowo schreef:Maar ho! Volgens mij heb ik 'm gevonden bij http://www.thegallerybrummen.nl/nl/showroom.htm


Ik wel altijd het idee dat als je daar binnenstapt al meteen een paar duizend Euro lichter bent . . . Het pand, de aankleding, de verkopers die daar met een dikke sigaar hun eigen kantoortje hebben . . .
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2745
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Berichtdoor JT » 28 jan 2006, 12:48

Als je nu een cabrio V6 in perfecte staat zocht....
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... Track=true

Misschien het overwegen waard?
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 28 jan 2006, 20:35

@JT
Die ziet er erg goed uit een 600Km is wel erg weinig 8)
Maar daar betaal je dan ook wel de hoofdprijs voor :?
Als bij 21.000 Euri de minimum prijs nog niet is behaald :evil:
wat moeten ze er voor hebben 25.000, daar heb je een Mooie nieuwe voor :wink:
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel

Berichtdoor JT » 29 jan 2006, 12:39

Nou zeg, die durft!
Toen ik m gisteren hier plaatste stond ie op 18000
en nu al 21000, en hij wil nog meer... ik denk wel terecht, want het is een "nieuwe". en een V6...

Btw, ik rijd liever een goed gerestaureerde 504 cabrio, dan een nieuwe 206cc, 307cc, micracc, opel-blah, of wat dan ook hoor!!!! Prijs is daarbij van ondergeschikt belang!
En ik denk eigenlijk dat dat voor jou ook geldt, want je rijdt geen 305 voor het "bedrijfseconomische" :-) maar voor de lol/kick/leut/uniek/...
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Dick » 29 jan 2006, 14:50

JT schreef:Als je nu een cabrio V6 in perfecte staat zocht....
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... Track=true

Misschien het overwegen waard?


Hhaha ja ik ben zelf gek op cabrio's, wil zelf aan het einde van dit jaar een 306 cabrio kopen. Maar mn vader wil geen cabrio meer, heeft ie al gehad zegt ie...
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Dick » 30 jan 2006, 16:12

Martijn schreef:
ZEN schreef:Lijkt wel op mijn ex:

Al had ik die van na de facelift. Die met chromen bumpers hebben die mooie losse blok achterlichten.



Hee dat lijkt de oude auto van Cees Boutsma wel....

Even kleine correctie, alleen de chroombumper modellen tot 1975 (type 1) hadden de losse koplampen en de streepjes achterlichten. Met de komst van type 2 (V6) werden ze vervangen door de grotere exemplaren.


Wie is Cees Boutsma?
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Mockenrue » 31 jan 2006, 00:05

Dick schreef:Wie is Cees Boutsma?


Heeft de 504cc site destijds opgezet

(http://www.peugeot-504-cc.com)

De site is nu grotendeels door Orbie overgenomen.
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2745
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Berichtdoor Dick » 31 jan 2006, 15:35

wowo schreef:Maar ho! Volgens mij heb ik 'm gevonden bij http://www.thegallerybrummen.nl/nl/showroom.htm

Sjesus wat ziet dat ding er goed uit.


Vandaag bekeken, en op de foto's ziet ie er een stuk mooier uit dan in het echt. Niet gekocht dus...
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

VorigeVolgende

Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten