Te koop: Peugeot 305 GTX

Voor het (gratis) adverteren van auto's.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Forumregels
In deze rubriek is het mogelijk voor particulieren om hun Peugeot te koop aan te bieden. Het plaatsen van commerciele advertenties is niet toegestaan.

* Vermeld zo duidelijk mogelijk alle relevante gegevens (type, bouwjaar, km-stand, uitvoering etc), liefst met fotos
* Lees ook de verkooptips: viewtopic.php?f=41&t=1988
* Voor het plaatsen van commercieele advertenties kan er contact opgenomen worden met de beheerders van dit forum; reclameuitingen zullen verwijderd worden.
* Vermeld ook als de auto verkocht is, dan zetten we het topic op slot
* Plaats alleen een reactie bij interesse in de aangeboden auto.

Te koop: Peugeot 305 GTX

Berichtdoor marcth » 02 feb 2021, 18:57

Hallo,

Bij deze bied ik mijn Peugeot 305 GTX van bouwjaar ‘85 te koop aan. De auto is ongeveer drieënhalf jaar geleden in mijn bezit gekomen en heeft momenteel rond de 225.000 kilometer gelopen, er wordt nog mee gereden en de auto heeft APK tot september 2022.

De afgelopen tijd is er enorm veel aan de auto gebeurd, hieronder een opsomming van de belangrijkste zaken die zijn uitgevoerd:
- Beide voorschermen vervangen door originele Peugeot exemplaren
- Laswerk / spuitwerk bij roestgevoelige punten
- Vervangen distributieriem + waterpomp (5.000 kilometer geleden)
- Nieuwe accu
- Afstellen + reviseren carburateur en automatische choke
- Vervangen open / sluitmechanisme linker voordeur
- Vervangen tellerbak wegens defecte klokken
- Reviseren vacuümsysteem van het ventilatiesysteem in de auto, vervangen vacuüm balgjes

Uiteraard zijn er bij een auto van deze leeftijd ook punten die nog aandacht nodig hebben, bij deze auto zijn dat de volgende punten; het schuifdak is afgelopen zomer gangbaar gemaakt, echter zit de schuifdak kabel niet goed meer vast waardoor het dak niet op elektrische kracht open en dicht gaat. (bekend 305 en 505 probleem) Hier dient naar gekeken te worden mocht je het schuifdak weer als volledig willen gebruiken. Er zit spuitwerk aan de auto; rondom zijn er plekken waar blanke lak loslaat of de lak niet meer mooi is. Ten slotte het raam rechtsvoor; deze is elektrisch bedienbaar en gaat erg moeizaam naar beneden. Het raam sluiten gaan dan wel weer prima, dus wellicht een simpel te verhelpen probleem.

Wat algemene specificaties van de auto:
- 1.9 XU motor, 105 PK
- Automatische choke (goed werkend)
- Handgeschakelde vijfbak
- Elektrische ramen
- Elektrisch schuifdak (zie bovenstaande notitie)
- Centrale deurvergrendeling
- Achterruitverwarming
- 968 KG massa

Al met al een erg leuke auto, en ook is de auto een behoorlijk zeldzame verschijning aan het worden. Er zijn er niet veel meer van over in Nederland. De auto hoeft niet met spoed weg, staat niet in de weg en wordt ook nog regelmatig gebruikt.

Mocht je interesse hebben in de auto neem dan gerust contact met me op, in verband met mijn werk graag in de eerste instantie via een bericht. Bellen mag uiteraard ook, maar daar maken we dan middels een bericht even een afspraak voor.

PS: Bij de auto zitten ook nog behoorlijk wat reserve-onderdelen, deze krijg je er ook bij mocht je de auto overnemen.

Een aantal foto's zijn hier te bekijken: https://drive.google.com/drive/folders/1bVh8rX5eYUDyqWq_93zt8mrKnFMZqaFA?usp=sharing
marcth
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 31 jul 2017, 10:31

Re: Te koop: Peugeot 305 GTX

Berichtdoor risky » 06 feb 2021, 20:58

Prijs idee?
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: Te koop: Peugeot 305 GTX

Berichtdoor Martijn » 07 feb 2021, 09:04

Bekende auto, ooit van mij geweest. Eerste eigenaar was Daf Trucks Eindhoven.
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2179
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Re: Te koop: Peugeot 305 GTX

Berichtdoor Martijn_vK » 06 mei 2021, 13:33

PB gestuurd :)
Peugeotloos
Martijn_vK
 
Berichten: 63
Geregistreerd: 18 jun 2011, 15:12
Woonplaats: Doornenburg


Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten