DeLorean terug in productie

Autonieuws, met nadruk uiteraard op Peugeot.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

DeLorean terug in productie

Berichtdoor Marcel » 01 aug 2007, 13:59

DeLorean komt terug in productie, "within a year or so they'll start making the cars from scratch".

Grappig detail is dat ze nog 200 Peugeot motoren op voorraad hebben. Dat is dus de 2,8l V6.

Afbeelding

bron: Los Angeles Times
Marcel
 
Berichten: 199
Geregistreerd: 13 jun 2004, 09:48

Berichtdoor 307204XSI » 06 aug 2007, 21:13

Ben benieuwd wat de prijs gaat worden. Denk dat de roestvrijstaal prijzen inmiddels het 5 a 6-voudige zijn ten opzichte van de tijd dat ze nog in productie waren, dus vrees het ergste. (Al wil ik niet te pessimistisch doen). Het blijft natuurlijk uniek.
OUI! c'est la deux-cent-quatre!
(avec le toit ouvrant)
Avatar gebruiker
307204XSI
 
Berichten: 1964
Geregistreerd: 10 apr 2007, 22:50
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor chr. » 06 aug 2007, 21:20

misschien wordt deze nw. serie vervaardigd van aluminium.
is ie gelijk een stuk lichter (en sneller) :-|
Peugeot 304 S cabriolet
Afbeelding

Afbeelding
Peugeot; Conçue pour coller à la route.
Avatar gebruiker
chr.
 
Berichten: 2262
Geregistreerd: 14 aug 2004, 23:32
Woonplaats: iets onder het NAP.

Berichtdoor Evert G.D » 06 aug 2007, 22:10

Ik kijk toch altijd een beetje sceptisch naar die 'retro-merken'. Hoe je het ook wendt of keert, het is nooit het echte oude merk meer, maar slechts een naam die op een auto wordt geplakt die dan misschien in de grondvorm de historie eer aandoet, maar voor de rest een heel ander product is. Dat is ook zo met bijvoorbeeld de Bugatti Veyron of Spyker. Zonder meer schitterende auto's, maar ze hebben niets te maken met het 'oude'Bugatti of Spyker, behalve de naam en het logo, met nog wat andere typische kenmerken.

Met bijvoorbeeld de Fiat 500 vind ik het een ander verhaal, die is wel terdege ontworpen door Fiat en er is drommels goed naar de oude 500 gekeken. Al wordt 'ie dan in Polen gebouwd, maar daar liepen vroeger Polski Fiats van de band, dus de link bestaat zeker wel. En, zoals gezegd, het is een puur Fiat/Italiaans ontwerp.

Oude, inmiddels verdwenen merknamen moet je afblijven, vind ik. Dat is het goede dat is geweest, in sommige gevallen zijn het zelfs legendarische namen, die voortleven in historische / sterke verhalen. Die moet je geen nieuw leven willen inblazen met een moderne auto, hoe mooi, goed of snel die ook moge zijn.
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)


Keer terug naar AutoNieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 43 gasten