Autovisie website schreef:Peugeot heeft de eerste afbeeldingen vrijgegeven van de blote 207. De CC wordt in het eerste kwartaal van 2007 in de Nederlandse showrooms verwacht.
Het uiterlijk van de coupé/cabriolet mag geen verrassing heten, aangezien Peugeot op de afgelopen Autosalon van Parijs al een vrijwel identieke concept car liet zien. Bij de introductie van het model, begin volgend jaar bij de Nederlandse dealers, is er keuze uit twee benzinemotoren en een dieselkrachtbron. De eenvoudigste benzinemotor, een 120 pk sterke 1,6-liter zestienklepper, maakt in de 207 CC zijn Peugeot-debuut. De krachtbron is net als zijn 150 pk sterke broertje afkomstig uit het samenwerkingsverband met BMW. Ook die laatstgenoemde motor – BMW gebruikt ‘m voor de Mini – komt beschikbaar voor de 207 CC.
De zelfontbrander tenslotte is een 1,6-liter HDiF, goed voor 110 pk. De 207 CC meet 4,03 meter, 20 centimeter langer dan zijn voorganger: de 206 CC. Maar er zijn meer verschillen. Zo is de elektrisch bedienbare, tweeledige kap niet langer afkomstig van de Franse carrosseriebouwer Heuliez, maar wordt het dak als module betrokken bij het Duitse Edscha. De dakcassette is groter dan voorheen, waardoor er in gesloten toestand 5 liter minder bagageruimte voor handen is. En hoewel de 207 CC van buiten een stuk groter is dan het model dat de auto opvolgt, merken de passagiers achterin daar weinig van: de hoofdruimte is met 3 centimeter geslonken. Passen en meten kan op de komende AutoRAI. Daar beleeft de open Peugeot eind maart zijn Nederlandse publieksdebuut.