Pagina 1 van 1

BMW en Peugeot

BerichtGeplaatst: 27 okt 2011, 19:33
door chr.
BMW Group en PSA Peugeot Citroën steken 100 miljoen euro in een gezamenlijk kenniscentrum voor hybride en elektrisch aangedreven auto’s. In 2015 moet de productie van componenten beginnen.

Een jaar geleden gingen de twee autofabrikanten onder de naam BMW Peugeot Citroën Electrification een joint venture aan voor de ontwikkeling en productie van hybride en elektrische aandrijfsystemen. Het gedeelde r&d-centrum in München is inmiddels in gebruik; eind dit jaar zullen daar 400 werknemers actief zijn bij het ontwerpen en ontwikkelen van componenten zoals hoogspanningsaccu’s, elektromotoren, vermogenselektronica, laadsystemen en software voor energiebeheer.

De Duits-Franse joint venture moet een open platform creëren waar toeleveranciers gebruik van kunnen maken en daarnaast de verkoop van componenten aan derden realiseren. De productie hiervan begint over vier jaar in Mulhouse.

Er bestaat overigens al tien jaar een samenwerkingsverband tussen BMW en PSA op het gebied van aandrijftechnologie. Sindsdien zijn er meer dan 1,8 miljoen viercilinder benzinemotoren gebouwd voor de Mini en voor diverse modellen van Peugeot en Citroën.

(tekst automotive-online)

Re: BMW en Peugeot

BerichtGeplaatst: 27 okt 2011, 19:41
door jan-03
Leuk voorruitzicht, ik blijf voorlopig het nog maar op 100% peugeot houden!!! Het zal wel onze toekomst worden maar stel het zo lang mogelijk uit..
gr Jan.

Re: BMW en Peugeot

BerichtGeplaatst: 28 okt 2011, 13:40
door risky
oftopic
Ja Jan dat zal wel ff schrikken zijn geweest deze topic :lol: :mrgreen:

ontopic
goede zaak als 2 goede en grote automerken de handen in 1 slaan om een goed electrise product te maken.
mvg

Re: BMW en Peugeot

BerichtGeplaatst: 28 okt 2011, 13:54
door Gilletti
Dat juich ik toe. Twee van mijn favoriete merken die steeds inniger samenwerken.
Wat mij betreft mag de samenwerking nog verder gaan.

Re: BMW en Peugeot

BerichtGeplaatst: 29 okt 2011, 01:31
door Remco504coupe
Gilletti schreef:Dat juich ik toe. Twee van mijn favoriete merken die steeds inniger samenwerken.
Wat mij betreft mag de samenwerking nog verder gaan.


Helemaal mee eens..

Re: BMW en Peugeot

BerichtGeplaatst: 30 okt 2011, 11:27
door risky
Remco504coupe schreef:
Gilletti schreef:Dat juich ik toe. Twee van mijn favoriete merken die steeds inniger samenwerken.
Wat mij betreft mag de samenwerking nog verder gaan.


Helemaal mee eens..



volgens mij was deze samenwerking er al want in de 207 gti zit ook een motor ontwikkeld door bmw en psa
Dat las ik laatst teminste in de test.

Re: BMW en Peugeot

BerichtGeplaatst: 30 okt 2011, 13:28
door jan-03
Hopelijk komt er dan ook wat meer peugeot op het erf van mijn garage die BMW en Fiat specialist is..!!
De peugeot's dan vooraan en de rest achter de loods.. :mrgreen:
gr jan.

Re: BMW en Peugeot

BerichtGeplaatst: 30 okt 2011, 14:08
door Harrie
risky schreef:
Remco504coupe schreef:
Gilletti schreef:Dat juich ik toe. Twee van mijn favoriete merken die steeds inniger samenwerken.
Wat mij betreft mag de samenwerking nog verder gaan.
Helemaal mee eens..
volgens mij was deze samenwerking er al want in de 207 gti zit ook een motor ontwikkeld door bmw en psa
Dat las ik laatst teminste in de test.
Ja, de THP motoren, dus al vele jaren een goede samenwerking op motorengebied.
Alleen de sukkel die bedacht, dat de distributiepoulie wel zonder spie op een conische passing goed vast zou zitten, moesten ze eigenlijk op staande voet ontslaan. :roll: :D
grt, Harrie

Re: BMW en Peugeot

BerichtGeplaatst: 30 okt 2011, 15:36
door joospeugeot
Harrie schreef:Alleen de sukkel die bedacht, dat de distributiepoulie wel zonder spie op een conische passing goed vast zou zitten, moesten ze eigenlijk op staande voet ontslaan. :roll: :D
grt, Harrie


welke poelie bedoel je ?? vw had bij de diesels dit systeem ook, zo ook opel diesel (kadett en astra bijv). voor de fijnafstelling. er zijn ook welk meerdere manieren voor om dit te doen

Re: BMW en Peugeot

BerichtGeplaatst: 30 okt 2011, 18:24
door Harrie
deze pouiie verloopt t.o.v. de krukas, distributie dus ontregeld, kleppen rammen de zuigerbodems...
tevens brekende klepveren... :roll: dat komt bij klassieke Peugeot's nooit voor.
Voor de distributiepoulie is al een wijziging doorgevoerd.

Re: BMW en Peugeot

BerichtGeplaatst: 30 okt 2011, 23:01
door Manitoba
Harrie schreef:deze pouiie verloopt t.o.v. de krukas, distributie dus ontregeld, kleppen rammen de zuigerbodems...
tevens brekende klepveren... :roll: dat komt bij klassieke Peugeot's nooit voor.
Voor de distributiepoulie is al een wijziging doorgevoerd.


Exact, Harrie. En die is mijn C5 (8 maanden en 30.000 km jong...) fataal geworden :roll:

Greetz,
Walter.

Re: BMW en Peugeot

BerichtGeplaatst: 09 nov 2011, 21:12
door Koffiemolen
En niet allen jouw C5 Walter....(vervelend trouwens dat het zo ver is gekomen!) Mijn collega's met THP-motoren (Citroen/ Peugeot) lonken naar andere merken als volgende leaser. Dat is niet goed voor het toch al enigszins noodlijdende PSA.

Re: BMW en Peugeot

BerichtGeplaatst: 09 nov 2011, 23:38
door 403diesel
Toevallig van de week eenzelfde probleem met een Volvo V70 TDI (5 cyl audi blok) Slecht koud starten en veel rook. Inspuitmoment te laat door een te losse poulie voor de brandstofpomp.

Re: BMW en Peugeot

BerichtGeplaatst: 11 nov 2011, 00:13
door risky
nou de renault espace heeft ook zo`n poelie zonder spie :evil:
draai je onwetend de onderste poelie los staat gelijk de boel van tijd was wel ff een feestje :mrgreen:
aan dat soort motoren kan je niet zonder speciaal gereedschap aan werken..
echt wie dat bedacht heeft :roll:

Re: BMW en Peugeot

BerichtGeplaatst: 11 nov 2011, 00:25
door Harrie
joospeugeot schreef:
Harrie schreef:Alleen de sukkel die bedacht, dat de distributiepoulie wel zonder spie op een conische passing goed vast zou zitten, moesten ze eigenlijk op staande voet ontslaan. :roll: :D
grt, Harrie
welke poelie bedoel je ?? vw had bij de diesels dit systeem ook, zo ook opel diesel (kadett en astra bijv). voor de fijnafstelling. er zijn ook welk meerdere manieren voor om dit te doen
fijn-afstelling kan wel anders en BETER:
ovale bout-sleufjes in de poulie van de brandstofpomp zodat die iets verdraaid kan worden t.o.v. een vast vooraf gemerkt tijdstip-teken op die poulie.
Als de krukaspoulie verdraaid moet worden om de fijn-afstelling van de brandstofpomp van een diesel te realiseren, dan verdraaid daarmee OOK de nokkenas iets !!
Dus: een flut-constructie ! grt, Harrie

Re: BMW en Peugeot

BerichtGeplaatst: 21 dec 2011, 23:13
door Remon309
De VTI's zijn ook BMW en PSA samenwerking toch, op zich fijne motoren. Maar na verloop van tijd gebruiken al die dingen aardig olie en sneuvelen ze ook nogal vaak. Daar hadden de TU tjes geen last van.

Samenwerking tussen BMW en Peugeot juich ik zeker toen, maar wel als er goede producten uit voort komen die ook betrouwbaar en een lange levensduur hebben.

Re: BMW en Peugeot

BerichtGeplaatst: 22 dec 2011, 00:06
door Bart-Peugeot
Het schijnt dat er uit deze samenwerking ook een 2.0 turbo motor moet komen. Deze zal dan 200+ pk hebben en komt in de 508. Ben benieuwd wanneer.

Re: BMW en Peugeot

BerichtGeplaatst: 22 dec 2011, 09:35
door Gilletti
Remon309 schreef:De VTI's zijn ook BMW en PSA samenwerking toch, op zich fijne motoren. Maar na verloop van tijd gebruiken al die dingen aardig olie en sneuvelen ze ook nogal vaak. Daar hadden de TU tjes geen last van.


Hmmm, nu je het zegt, net de 40k gepasseerd en inderdaad binnen korte tijd al voor de tweede keer een oliepeil melding gehad.