406 coupe met 4 ton op de klok

Autonieuws, met nadruk uiteraard op Peugeot.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

406 coupe met 4 ton op de klok

Berichtdoor Koffiemolen » 13 jan 2011, 13:01

Vandaag in AW: een 406 coupe met 4 ton op de klok. Nog op LPG ook! Netjes! En dat met zo'n schoonheid. De auto heeft behoudens regulier onderhoud nooit rare dingen gehad. Een 'ouderwetse' Peugeot dus :lol:
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Thomas » 13 jan 2011, 21:43

Nou ja, regulier onderhoud...zeg maar gerust géén onderhoud.
Olie 220.000 km niet verversen :roll: En die voorbumper geeft ook al aan dat ie niet echt zuinig op de auto is.
Peugeot 607 3.0 V6 2005
Peugeot 205 CTi 1.6 115 pk 1989
Peugeot Partner 1.6 HDi 2008

TG-CARPARTS.NL
Avatar gebruiker
Thomas
 
Berichten: 256
Geregistreerd: 07 jan 2008, 20:39
Woonplaats: Giesbeek

Berichtdoor Koffiemolen » 14 jan 2011, 22:18

Thomas schreef:Nou ja, regulier onderhoud...zeg maar gerust géén onderhoud.
Olie 220.000 km niet verversen :roll: En die voorbumper geeft ook al aan dat ie niet echt zuinig op de auto is.


Dapper karretje toch, zo'n 406?! 8)
Misschien heeft onze 307 gewoon te veel onderhoud gehad, worden ze verwend van... :roll:
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Harrie » 14 jan 2011, 22:28

als een motor op LPG loopt, blijft de motor veel schoner, en de olie mooi blank.
De eigenaar vulde wel met enige regelmaat olie bij.
Hij vind het nog steeds een prachtige coupé, maar dan zou je toch verwachten dat hij die ook beter zou onderhouden ?
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor fab405 » 15 jan 2011, 00:34

Zo bijzonder is 4 ton toch niet? Ik ken 405'jes met ruim 5 ton op de klok. 8)

De mijne loopt ook al tegen de 3 ton en geen centje pijn, hoor.
Renault Megane cc
Peugeot 406 coupé turbo
Peugeot 405
Peugeot 206 XS
Peugeot 306 XS
Peugeot 406 Break
fab405
 
Berichten: 909
Geregistreerd: 09 feb 2009, 23:43
Woonplaats: Hoofddorp

Berichtdoor Harrie » 15 jan 2011, 00:43

fab405 schreef:Zo bijzonder is 4 ton toch niet? Ik ken 405'jes met ruim 5 ton op de klok. 8)
De mijne loopt ook al tegen de 3 ton en geen centje pijn, hoor.
dat had ik nog vergeten.. inderdaad...
6 ton met gemak :wink: en veel meer kan ook 8)
Dat is de kwaliteit van de XU-motoren en afgeleiden ( EW etc.,.)
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor pEus » 17 jan 2011, 09:41

Dus kort samengevat. De coupé uit de autoweek is ingereden :wink:
Avatar gebruiker
pEus
 
Berichten: 1769
Geregistreerd: 22 jun 2005, 18:24
Woonplaats: Waalwijk

Berichtdoor Break-Rider » 23 maart 2011, 03:35

Zelfde motor als in mijn "Break-Beauty" 8) 2.0-16V.
Op LPG, ik vind het best netjes, zijn eerste fabriekskoppeling zit er nog in :D
Dan kan ik nog een mooi tijdje rijden voor ik op 4 ton zit, mijn onderhoud staat op een hoger niveau, al zeg ik het zelf :roll:
Nu moet ik zeggen dat die motor eigenlijk de auto heel makkelijk meeneemt, dus nooit echt zijn absolute best moet doen. Nu weet ik alleen niet of een Break zwaarder of lichter is als een coupe?
Op LPG zullen het in zijn geval snelweg km,s zijn wat elke motor veel lekkerder vind, en wat uberhaupt veel beter is als stadsritjes uiteraard. :!: Met al mijn voorgaande auto´s heb ik gemerkt dat zij na verloop van tijd beter gingen rijden door de vele snelweg km´s die ik rij (op de 405 Break D na, die was al niet anders gewend).
Nu heb ik ooit eens gehoord of gelezen dat Peugeot NIET het allerbeste merk voor LPG zou zijn en/of dat de fabriek het afwees :?: Weet niet of dit zo is, en of iemand anders er meer over kan vertellen of weet? Weet in ieder geval dat je Peugeots, niet zoals b.v Volvo´s, fabrieksaf met LPG installatie kan kopen, als ik goed ben ingelicht.
Maar goed, dit verhaal bewijst het tegendeel.

Wat nou dat een leeuw een vleeseter is, tis een allesvreter, en onze voitures doen hetzelfded met brandstof 8)
406 BREAK Driver/Lover en
Trance deejay op Trance.FM.
T R A N C E RULEZ!!
.
Break-Rider
 
Berichten: 363
Geregistreerd: 30 aug 2006, 19:32
Woonplaats: heerhugowaard

Berichtdoor GoodOldDiesel » 23 maart 2011, 07:55

De 1800 motoren hebben nogal wat last gehad van LPG 2ton en dan kon je ze afschrijven was de stelregel in de handel...
De 2liters zijn juist weer uitstekend geschikt
GoodOldDiesel
 
Berichten: 1778
Geregistreerd: 13 jul 2005, 16:17
Woonplaats: WestGrungCity

Berichtdoor ton » 23 maart 2011, 08:30

Ik had gewild dat mijn 406 met 2.0-16V wat minder problemen had gehad........ En zo heeft iedereen zijn eigen ervaring !

Maar wel een puur verhaal van die Coupe :!:
205, 1991
ton
 
Berichten: 1101
Geregistreerd: 12 mei 2006, 16:48
Woonplaats: Etten-Leur

Re: 406 coupe met 4 ton op de klok

Berichtdoor Break-Rider » 28 apr 2011, 14:27

Ton, elke persoon kan eens tegen een mindere auto aanlopen.

Als ik vertel wat ik heb meegemaakt met mijn Nissan Patrol, dan scheur je spontaan van uit je panty :mrgreen:
Zeer slecht uitgevallen uitstapje naar een ander merk, dure en wijze les geweest :wink:
406 BREAK Driver/Lover en
Trance deejay op Trance.FM.
T R A N C E RULEZ!!
.
Break-Rider
 
Berichten: 363
Geregistreerd: 30 aug 2006, 19:32
Woonplaats: heerhugowaard

Re:

Berichtdoor Break-Rider » 01 jun 2011, 09:28

fab405 schreef:Zo bijzonder is 4 ton toch niet? Ik ken 405'jes met ruim 5 ton op de klok. 8)

De mijne loopt ook al tegen de 3 ton en geen centje pijn, hoor.


Ja, maar jij hebt WEL je 2e blokkie in de koets hangen dappere dodo :mrgreen:
Van 1.6 naar 2.0 8)
406 BREAK Driver/Lover en
Trance deejay op Trance.FM.
T R A N C E RULEZ!!
.
Break-Rider
 
Berichten: 363
Geregistreerd: 30 aug 2006, 19:32
Woonplaats: heerhugowaard


Keer terug naar AutoNieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten