(Eindelijk) succesvolle doorstart voor DeLorean

Autonieuws, met nadruk uiteraard op Peugeot.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

(Eindelijk) succesvolle doorstart voor DeLorean

Berichtdoor Koffiemolen » 13 jan 2011, 11:44

Wellicht hebben jullie het ook gelezen (AutoWeek), DeLorean start door. Na jaaaaaaaren. In Texas.
Stephen Wynne heeft de complete fabrieskinboedel incl alle fabriekstekeningen van de legendarische DMC-12 (bekend van Back to the Future) opgekocht en van Ohio naar Texas verhuisd.
Nu vroeg ik mij af: in de fabrieksschappen liggen nog zo'n 100 PRV-motoren.... Maar gezien de plannen draaien ze die er binnenkort zo doorheen. Ben erg benieuwd wat ze daarna gaan doen? Onze geliefde 604's ontzielen???
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Remco504coupe » 13 jan 2011, 20:51

Een jaar of 3 geleden stond er een stand op het Mecc M'tricht van een klein bedrijf dat ze ombouwde naar een V8..schijnbaar schiet de PRV iets te kort vergeleken de amerikaanse concurrentie. Bovendien is een body van rvs natuurlijk vrij zwaar.
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: (Eindelijk) succesvolle doorstart voor DeLorean

Berichtdoor Harrie » 13 jan 2011, 21:40

Koffiemolen schreef:Nu vroeg ik mij af: in de fabrieksschappen liggen nog zo'n 100 PRV-motoren.... Maar gezien de plannen draaien ze die er binnenkort zo doorheen. Ben
erg benieuwd wat ze daarna gaan doen? Onze geliefde 604's ontzielen???
nee toch ? :shock:
Als ze in Douvrin nog de gietmatrijzen hebben, kunnen ze de V6 weer her-produceren 8)
De V6 leeft nog steeds, via 505 naar 605 en toen 607 en 406.
Wellicht is de nieuwere versie van de V6 een veel beter alternatief, bijv. met BiTurbo :mrgreen:

Ik vond de DeLorean DMC altijd een schitterende auto, daar mag wel een reproduktie van verschijnen. :D
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Thomas » 13 jan 2011, 21:46

Ben benieuwd wat ze er van maken.
Heb de DeLorean altijd wel een mooie auto gevonden.
Peugeot 607 3.0 V6 2005
Peugeot 205 CTi 1.6 115 pk 1989
Peugeot Partner 1.6 HDi 2008

TG-CARPARTS.NL
Avatar gebruiker
Thomas
 
Berichten: 256
Geregistreerd: 07 jan 2008, 20:39
Woonplaats: Giesbeek

Berichtdoor BRAM » 13 jan 2011, 22:34

Hadd het verhaal van de Delorean ook gelezen.
Volgens mij stond er zelfs ergens geschreven, dat de oude V6'en zouden worden voorzien van een Turbo, vanwege meer vermogen/ uitlaatgas-emissieeisen??

Bram.
PEUGEOT 205 Forever 5-deurs 1995
PEUGEOT 205 Roland Garros 3-deurs 1992 EEN STERK NUMMER !!!!!!!!!
PEUGEOT 2008 Feline 1.6 120 pk 2014
Avatar gebruiker
BRAM
 
Berichten: 908
Geregistreerd: 10 okt 2004, 23:39
Woonplaats: Duiven

Berichtdoor fab405 » 14 jan 2011, 01:01

Ik heb het ook gelezen. Ze hebben de hele inboedel gekocht. Dat stond ergens weg te kwijnen. Eigenlijk hoeven ze de nieuwe auto's alleen maar te assembleren, alle onderdelen zijn aanwezig.

Ik heb het model altijd een warm hart toe gedragen. In m'n jeugd liep ik met een vriendje stiekem een botenloods in. Daar stond onder een doek een auto. Natuurlijk nieuwschierig dus het doek eraf gehaald. Was het een DeLOrean 8) De deuren konden open en we hebben er even in gezeten. De Back to the future reeks liep toen nog. Dat is me altijd bij gebleven.
Renault Megane cc
Peugeot 406 coupé turbo
Peugeot 405
Peugeot 206 XS
Peugeot 306 XS
Peugeot 406 Break
fab405
 
Berichten: 909
Geregistreerd: 09 feb 2009, 23:43
Woonplaats: Hoofddorp

Berichtdoor Koffiemolen » 14 jan 2011, 22:17

BRAM schreef:Hadd het verhaal van de Delorean ook gelezen.
Volgens mij stond er zelfs ergens geschreven, dat de oude V6'en zouden worden voorzien van een Turbo, vanwege meer vermogen/ uitlaatgas-emissieeisen??

Bram.


Ja turbo weet ik niet zeker maar ze pimpen de motoren op tot 204 pk.

@Harrie: ja, reproductie van de Douvrinmotoren zou natuurlijk helemaal gaaf zijn! Made in USA...dat wel... :roll:
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Harrie » 14 jan 2011, 22:40

Koffiemolen schreef:@Harrie: ja, reproductie van de Douvrinmotoren zou natuurlijk helemaal gaaf zijn! Made in USA...dat wel... :roll:

Urghhll..dat doet dan wel enorm afbreuk aan de kwaliteit :mrgreen: en originaliteit.
ik denk dat de rechten goed beschermd zijn, zal dan wel een USA BigBlock worden... :roll:
grt Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Richard 505 » 14 jan 2011, 23:47

Er was inderdaad een V6 met turbo en daar kwam 250 pk uit!
Peugeot 406 break 2.2 HDI Gentry 2004
Peugeot 406 break 2.0 HDI aut. Premium 2003

Je voelt je lekkerder in een 406!!
Avatar gebruiker
Richard 505
 
Berichten: 65
Geregistreerd: 05 maart 2010, 12:55
Woonplaats: Berlikum

Re: (Eindelijk) succesvolle doorstart voor DeLorean

Berichtdoor Martijn » 17 jan 2011, 15:47

Harrie schreef:[De V6 leeft nog steeds, via 505 naar 605 en toen 607 en 406.
Wellicht is de nieuwere versie van de V6 een veel beter alternatief, bijv. met BiTurbo :mrgreen:

grt, Harrie


De PRV V6 is al lang aan z'n einde. Laatste Peugeot die m nog gebruik,te was de 605, en zelfs daarin is dit blok in 98 en 99 vervangen door de nieuwe ES9 motor, die ook in de 406/607 gebruikt is. En dat is een groot verschil met de PRV hoor (o.a. een disriem ipv ketting). De rol van de PRV is echt uitgespeeld, wij hebben afgelopen zomer de laatste trainingsmaterialen en gereedschappen weggedaan. En zelfs de ES9 is geen lang leven meer beschoren, want in NL levert Peugeot geen V6 meer...
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor Harrie » 17 jan 2011, 23:28

een PRV V6 komt nooit aan z'n einde, sommige draaien al bijna 6 ton zonder enige revisie ! 8)

grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek


Keer terug naar AutoNieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten