508 onderweg?

Autonieuws, met nadruk uiteraard op Peugeot.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor BRAM » 15 nov 2010, 00:30

Ho Harrie,

Dit is niet de juiste uitleg. Ik heb inderdaad geen last meer van mijn rug tijdens het autorijden, maar wil niet zeggen dat dit toe te schrijven is aan de stoelen van de Touran.

Feit is wel, dat de stoelen in de Touran mij geen rugklachten bezorgen.
Een kleine medische ingreep (4 injecties in de tussenwervelschijf) heeft mij voor een heel groot deel van de pijnklachten afgeholpen.

Ik beaam, dat de stoelen ( keukenstoel of kerkbank) in de Touran hard zijn, maar schrijf het gebrek aan rugklachten toe aan het feit, dat ik in deze toegewezen auto, heel erg rechtop zit. Dit komt ongetwijfeld door de bouwwijze van deze auto. In MPV's heb je nu eenmaal een hoge instap en een zitpositie die rechtopzitten vereist. Ik denk dat voornamelijk de zithouding in een auto bepalend is, of je wel dan niet rugklachten krijgt tijdens het autorijden.

Ik zal me daarom heel erg gelukkigprijzen als mijn werkgever mij over 1,5 jaar toestaat om een Peugeot 5008 of 3008 te mogen laten uitzoeken.

Bram.

ps: Harrie, sorry, hadden we dan toch de 205 RG moeten nemen??
PEUGEOT 205 Forever 5-deurs 1995
PEUGEOT 205 Roland Garros 3-deurs 1992 EEN STERK NUMMER !!!!!!!!!
PEUGEOT 2008 Feline 1.6 120 pk 2014
Avatar gebruiker
BRAM
 
Berichten: 908
Geregistreerd: 10 okt 2004, 23:39
Woonplaats: Duiven

Berichtdoor Harrie » 15 nov 2010, 21:58

BRAM schreef:Ho Harrie, Dit is niet de juiste uitleg. Ik heb inderdaad geen last meer van mijn rug tijdens het autorijden, maar wil niet zeggen dat dit toe te schrijven is aan de stoelen van de Touran. Bram.
sollie 8) Dat had ik zo begrepen toen je het er even kort over had.
BRAM schreef:ps: Harrie, sorry, hadden we dan toch de 205 RG moeten nemen??
Nee, dan hadden we ook met de 604 GTI kunnen gaan....
Die lange uitlaatpijpen pasten alléén in de Touran... zullen we John dan maar de schuld geven? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor BRAM » 15 nov 2010, 23:14

Harrie,

Je excuses aanvaard!

Blijkt dat een Touran dus toch nog ergens goed voor is: uitlaten van onze klassieke Leeuwen vervoeren!!!

Maar laten we on-Topic blijven:

De 508 is een mooie auto met een fantastisch front en lijnenspel. De achterzijde is nog even wennen, maar dat geldt voor meer nieuwe auto's.
Het zusje, de C5 in sedanuitvoering heeft ook een fraai front en lijnenspel, maar ook daarvan is de achterzijde minder fraai.
De breakuitvoeringen van zowel de C5 als de 508 zien er evenwichtiger uit.

Bram.
PEUGEOT 205 Forever 5-deurs 1995
PEUGEOT 205 Roland Garros 3-deurs 1992 EEN STERK NUMMER !!!!!!!!!
PEUGEOT 2008 Feline 1.6 120 pk 2014
Avatar gebruiker
BRAM
 
Berichten: 908
Geregistreerd: 10 okt 2004, 23:39
Woonplaats: Duiven

Berichtdoor Gilletti » 16 nov 2010, 21:50

Iemand bekend of die nieuwe diesel-hybrides van Peugeot ook een aanhanger mogen trekken?
Dat is voor mij wel een voorwaarde.
De huidige bekende (benzine) hybrides zijn daar helaas niet geschikt voor.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor fritzmeier » 10 dec 2010, 22:35

wel jammer dat de 607 eruit gaat, zijn zulke pracht wagens :D
Avatar gebruiker
fritzmeier
 
Berichten: 130
Geregistreerd: 09 dec 2010, 22:32
Woonplaats: thuis

Berichtdoor Koffiemolen » 16 dec 2010, 15:57

BRAM schreef:Ik heb inderdaad geen last meer van mijn rug tijdens het autorijden, maar wil niet zeggen dat dit toe te schrijven is aan de stoelen van de Touran.

Ik zal me daarom heel erg gelukkigprijzen als mijn werkgever mij over 1,5 jaar toestaat om een Peugeot 5008 of 3008 te mogen laten uitzoeken.


Dan zit je goed, letterlijk en figuurlijk. Nog heel even over die Touran: heb ik ook een jaar in gereden, en mijn uitleg is als volgt: het is prettig dat je in een Touran-busje volledig rechtop kunt zitten, dat ontlast de rug in zekere zin. Maar zoals VW niet uitblinkt in goede stoelconcepten, geldt dat zeker voor de Touran. Vormeloos en hard, weinig zijdelingse steun en moeilijk een fijne zitpositie op te vinden. de stoelen in mijn 5008 (met leer, dat maakt uit) zijn een wereldstap vooruit. Veel degelijker (ook veel groter!), meer steun, en de zitpositie is gewoon veel beter in te stellen. Net als de AutoWeek ben ik er zeer enthousiast over, en ik heb er het afgelopen half jaar 25.000 km op gezeten, dus heb enige ervaring... Overigens vind ik ook de steolen van een 307 veel beter dan van een Touran.

Genoeg daarover. Nu de 508. Zat de specs te lezen en de prijzen. En ik verbaas me erover dat een 508 SW 2.0 HDiF Blue lease executive bijna 5 mille goedkoper is dan een 5008 in dezelfde uitvoering. Ze noemen de 508 'D-segment' maar wat is de 5008 dan?? Op papier (ik moet hem nog live zien) vind ik alles ook net even minder solide eruit zien, maar kan het mis hebben. En dan het verschil in topsnelheid...zelfde motoren, 508 is 35 km sneller dan dezelfde 5008, tja, alles draait om frontaaloppervlak en Cw-waarde...
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor SV605 » 16 dec 2010, 23:27

...dat wordt dan dus snel een 508 :mrgreen: :mrgreen:

Kwalitatief lijkt de 508 me absoluut OK hoor :D


groet

Steven

p.s. toch knap dat PSA met de 5008 VAG ook blijkt na te kunnen doen met het volgende :
Roep dat het perfect is en vang de hoofdprijs :mrgreen: :mrgreen:

p.s. 2 : wordt het nu dan nu niet eens echt tijd voor een heuse A6 tegenhanger uit Sochaux ? :twisted: :twisted:
In een 605 hoef je niet hard te rijden om alles achter je te laten...

Peugeot 607 3.0 2002
Peugeot 607 Ref 2006
Peugeot 605 SRi 1990
Peugeot 107 XS 2007
Avatar gebruiker
SV605
 
Berichten: 582
Geregistreerd: 16 sep 2006, 22:07
Woonplaats: Winterswijk

Berichtdoor Harrie » 16 dec 2010, 23:31

SV605 schreef:...dat wordt dan dus snel een 508 :mrgreen: :mrgreen:
Kwalitatief lijkt de 508 me absoluut OK hoor :D
groet, Steven
p.s. 2 : wordt het nu dan nu niet eens echt tijd voor een heuse A6 tegenhanger uit Sochaux ? :twisted: :twisted:

Dus jij stapt na de 5008 in een 508?
ik heb de 508 gezien, ziet er goed en solide uit.
about:ps2: wellicht ná de crisis een 608 V6 ? 8)
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor SV605 » 16 dec 2010, 23:42

euhh....voorlopig bevalt de 5008 perfect hoor :wink: :D

Maar als de jeugd uitvliegt, ga ik ( als alles goed blijft gaan ) zelf wel graag weer laagvliegen in een 508 hoor ! :wink:

tenzij......... :D :roll: die 608 V6 er dan is natuurlijk 8) :D :D

( dan lachen we nl. heel Allemagne uit :wink: )
In een 605 hoef je niet hard te rijden om alles achter je te laten...

Peugeot 607 3.0 2002
Peugeot 607 Ref 2006
Peugeot 605 SRi 1990
Peugeot 107 XS 2007
Avatar gebruiker
SV605
 
Berichten: 582
Geregistreerd: 16 sep 2006, 22:07
Woonplaats: Winterswijk

Berichtdoor Harrie » 16 dec 2010, 23:45

SV605 schreef:tenzij......... :D :roll: die 608 V6 er dan is natuurlijk 8) :D :D

( dan lachen we nl. heel Allemagne uit :wink: )

configuratie: bi-turbo V6 met variabele kleptiming en meer 8)

:mrgreen: grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor SV605 » 16 dec 2010, 23:52

of zelfs de V8 HDI uit de RangeRover / Jaguar :D :D :mrgreen:

(4.4 liter en het vermogen zal neerkomen op 313 pk. Het fenomenale koppel bedraagt 700 Nm) :shock: :shock:

groet :wink:

Steven
In een 605 hoef je niet hard te rijden om alles achter je te laten...

Peugeot 607 3.0 2002
Peugeot 607 Ref 2006
Peugeot 605 SRi 1990
Peugeot 107 XS 2007
Avatar gebruiker
SV605
 
Berichten: 582
Geregistreerd: 16 sep 2006, 22:07
Woonplaats: Winterswijk

Berichtdoor Remco504coupe » 17 dec 2010, 00:22

SV605 schreef:p.s. 2 : wordt het nu dan nu niet eens echt tijd voor een heuse A6 tegenhanger uit Sochaux ? :twisted: :twisted:



Die A6 kan Quattro hebben , Beieren biedt een X aan, Wolfsburg 4motion, bij Subaru is 4x4 praktisch standaard...Sochaux kan dan toch niet achterblijven?
Of men moet genoegen nemen met een la Maison's E-klasse tegenhanger met voorwielaandrijving :mrgreen: :mrgreen:
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Berichtdoor SV605 » 17 dec 2010, 23:58

Dangel :D
In een 605 hoef je niet hard te rijden om alles achter je te laten...

Peugeot 607 3.0 2002
Peugeot 607 Ref 2006
Peugeot 605 SRi 1990
Peugeot 107 XS 2007
Avatar gebruiker
SV605
 
Berichten: 582
Geregistreerd: 16 sep 2006, 22:07
Woonplaats: Winterswijk

Berichtdoor Remco504coupe » 18 dec 2010, 19:26

SV605 schreef:Dangel :D


:mrgreen: Wil ik wel zien..is er hier een goede fotoshopper aanwezig?
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Berichtdoor Harrie » 18 dec 2010, 22:46

Remco504coupe schreef:
SV605 schreef:Dangel :D
:mrgreen: Wil ik wel zien..is er hier een goede fotoshopper aanwezig?
een 608 V6 BiTurbo Dangel?
dan moeten we ook eerst een 608 ontwerpen....
kan effe duren :-)
en, op 1 voorwaarde: die 608 moet dan niet zo hoog op de poten staan als een 504/505 Dangel :mrgreen:
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Martijn » 20 dec 2010, 14:37

SV605 schreef:of zelfs de V8 HDI uit de RangeRover / Jaguar :D :D :mrgreen:

(4.4 liter en het vermogen zal neerkomen op 313 pk. Het fenomenale koppel bedraagt 700 Nm) :shock: :shock:

groet :wink:

Steven


Alle plannen voor een 607 opvolger zijn twee jaar geleden acuut geaborteerd. Komt er dus voorlopig NIET, ons zustermerk komt voor de Chinese markt met een prestige limo en die krijgt voorrang. Voor wat betreft 4WD : als je straks een HY4 dieselhybride hebt, heb je meteen 4WD. Zescylinders zijn trouwens niet voorzien voor de 508, ook niet in Diesel. En waarom zou je trouwens, ik heb gereden met die geweldige 508 GT2.2 HDiF met 204 pk en automaat. Héérlijke auto en even snel en soepel als een 607 V6HDiF.

@Koffiemolen : 508 heeft in de eco uitvoering een Cw van 0.26, groot verschil met de 5008.
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor Harrie » 21 dec 2010, 00:33

Martijn schreef:Alle plannen voor een 607 opvolger zijn twee jaar geleden acuut geaborteerd.
ja, dat wisten we al:
de 508 vervangt zowel 407 als 607. Maar we waren effe aan het dollen :D
Dat mag, op het leukste forum van NL :mrgreen:
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor SV605 » 21 dec 2010, 00:38

:wink:
In een 605 hoef je niet hard te rijden om alles achter je te laten...

Peugeot 607 3.0 2002
Peugeot 607 Ref 2006
Peugeot 605 SRi 1990
Peugeot 107 XS 2007
Avatar gebruiker
SV605
 
Berichten: 582
Geregistreerd: 16 sep 2006, 22:07
Woonplaats: Winterswijk

Berichtdoor SV605 » 21 dec 2010, 00:40

Zoals Harrie al zegt

[. Maar we waren effe aan het dollen :D
Dat mag, op het leukste forum van NL :mrgreen:

:wink:
In een 605 hoef je niet hard te rijden om alles achter je te laten...

Peugeot 607 3.0 2002
Peugeot 607 Ref 2006
Peugeot 605 SRi 1990
Peugeot 107 XS 2007
Avatar gebruiker
SV605
 
Berichten: 582
Geregistreerd: 16 sep 2006, 22:07
Woonplaats: Winterswijk

Berichtdoor Marcel W » 21 dec 2010, 13:20

Gilletti schreef:
Iemand bekend of die nieuwe diesel-hybrides van Peugeot ook een aanhanger mogen trekken?
Dat is voor mij wel een voorwaarde.
De huidige bekende (benzine) hybrides zijn daar helaas niet geschikt voor.


Kunnen de kenners hier wellicht een keer op reageren?



Dit heeft (voor een belangrijk deel) te maken met de emissie eisen.

Dat is bv ook het geval bij de zgn bleumotion modellen van VW.
Een passat mag normaal 1600KG trekken, de bleumotion modellen maar 1200KG.

Dit wordt dus ook gedaan om emissie-eisen te kunnen halen..... en zo dus 14%, 20% of 25% bijtelling te gaan scoren. Niet geheel onbelangrijk getuige alle mooie Priussen en Civics! :mrgreen:

Als je dus als fabrikant aangeeft, dat jouw hybride wel een aanhanger kan trekken, dan heeft dat meteen gevolgen voor je emissie waarden....
Dus als er al een aanhanger achter kan is het maar de vraag of de fabrikant dat wil en of de importeur dat wil.

Navraag leerde mij, dat er nog niks bekend is over eventuele een aanhanger achter een 508 met HYbrid4-technologie....... Afwachten dus!
Groetjes, Marcel

Dagelijks: een Peugeot 208 (of iets anders van Peugeot Nederland)
Nu even geen oude Peugeot
Mazda Miata 1991
Fiets: Peugeot Signature 2009
Auto van m'n vriendin: 107 Active
Avatar gebruiker
Marcel W
 
Berichten: 101
Geregistreerd: 11 apr 2010, 20:13
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Berichtdoor Martijn » 21 dec 2010, 14:33

Harrie schreef:
Martijn schreef:Alle plannen voor een 607 opvolger zijn twee jaar geleden acuut geaborteerd.
ja, dat wisten we al:
de 508 vervangt zowel 407 als 607.


De 508 is de opvolger van de 407, NIET van de 607. Die auto heeft voorlopig géén opvolger, is de officiële lezing.
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor michelv » 30 dec 2010, 14:13

toch maar eens gaan kijken in Breukelen naar de 508...

Mooie bak!
Ik ben onder de indruk van de belijning van de auto, sjiek en ingetogen. Ik vond het gelijk een Peugeot.

Okay, de stoelen zijn wat harder geworden door de jaren heen en op het stuurwiel zitten heel veel knopjes.
Peugeot hoeft wat mij betreft niet naar de Duitse concurrenten te kijken en mag eigenwijs vasthouden aan de karaktereigenschappen die Franse auto's zo lang uniek hebben gemaakt.

Maar de 508 zal naar mijn idee wel een nieuw succesnummer worden. Hopelijk zitten er niet te veel kinderziektes in.
De 508 lijkt me ook een leuke basis voor een mooie coupe... :mrgreen:
ooit:
206 (2004), 205 autom., 206 QS break, 305 break, 306 break, 405 break, 504GL (2x), 406C, 306, 107, 206 (2007), 206+ nu: 207 en 307
michelv
 
Berichten: 281
Geregistreerd: 11 sep 2005, 09:18
Woonplaats: midden nederland

Berichtdoor Daan-405 » 31 dec 2010, 00:50

Ik heb de folder ervan 4 weken geleden meegenomen bij een Peugeot specialist niet eens een echte dealer.

Was wel jammer dat hij er niet eentje had staan.
Avatar gebruiker
Daan-405
 
Berichten: 264
Geregistreerd: 24 aug 2006, 03:59
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor Koffiemolen » 06 jan 2011, 10:37

Had gisteren een zakelijke afspraak in Breukelen (landhuis aan de Vecht, erg vervelend gehuisvest.. :wink:) en vanwege de rust op de weg was ik te vroeg. Dus even bij Experience binnengelopen om de 508 in vivo te bewonderen.
Strakke auto, zondermeer, maar wel deels afhankelijk van de uitvoering. Zonder RVS-lijsten langs de ramen is hij wat 'cheap'. De Hofmeisterknik is natuurlijk oer-Duits en het is dat de bakermat van Peugeot half in Duitsland ligt, anders was het ongeloofwaardig geweest. Moeten ze bij Renault gewoon niet doen.
Fijne stoelen, maar ik merk wel dat ik gewend ben geraakt aan de enorme ruimte van de 5008. Al met al vind ik het toch wat benauwd binnenin, maar dat heb ik in een Passat of V60 ook. Mooi afgewerkt, hoewel door de vorm en de inleg van het dashboard mijn allereerste indruk is: Passat. Knap gedaan, daar niet van, en ongetwijfeld is deze associatie bewust gestimuleerd. Voor de Passatrijder die eens wat anders wil, moet het natuurlijk niet al te extreem worden.
Mij valt op dat de 508 een aantal luxe zaken van de 5008 mist en dat de 5008 een aantal praktische zaken van de 508 mist. Mogen ze omdraaien! Ik noem: elektronische handrem (hoewel ik die op de 5008 ook zou willen houden, werkt erg goed), verstelbare armleuningen aan de stoelen, uitklapbare bekerhouders in het dashboard, fleshouders in de middenconsole.
Qua kofferruimte zou ik geen 508 willlen, erg krap bemeten. Waar laat ik mijn Buggaboo in uitgevouwen toestand? :mrgreen:
Ik hoop dat de break daar nog wat aan toevoegt, maar ik houd m'n hart vast. Hoofdruimte achterin houdt bij de berline ook niet over, het oog wil namelijk ook wat.
Nu heb ik wel eens gehoord dat er nog een grote mpv o.b.v. het onderstel van de 508 komt. Als dat nog steeds zo is: ik houd me aanbevolen....(toch nog een echte opvolger van de 505 break/familiale....)
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Gilletti » 06 jan 2011, 11:27

Koffiemolen schreef:Mij valt op dat de 508 een aantal luxe zaken van de 5008 mist en dat de 5008 een aantal praktische zaken van de 508 mist. Mogen ze omdraaien! Ik noem: elektronische handrem (hoewel ik die op de 5008 ook zou willen houden, werkt erg goed), verstelbare armleuningen aan de stoelen, uitklapbare bekerhouders in het dashboard, fleshouders in de middenconsole.
Qua kofferruimte zou ik geen 508 willlen, erg krap bemeten. Waar laat ik mijn Buggaboo in uitgevouwen toestand? :mrgreen:
Ik hoop dat de break daar nog wat aan toevoegt, maar ik houd m'n hart vast. Hoofdruimte achterin houdt bij de berline ook niet over, het oog wil namelijk ook wat.


Elektronische handrem zit ook op de luxere versies van de 508.
Armsteunen aan de stoel vind ik bij Peugeot altijd van die slappe smalle wiebel dingen, dus juist fijn als het vast op de middentunnel zit. :wink:

Van andere kanten hoor ik juist dat mensen van 1.90 meter ook in de 508 berline al ruim achterin kunnen zitten. De SW zal vast nog beter blijken.
Zaterdag zal ik het zelf meemaken. :-)
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

VorigeVolgende

Keer terug naar AutoNieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten

cron