508 onderweg?
Geplaatst: 19 jan 2010, 21:18
Peugeot 508 wil terrein terugwinnen
De Peugeot 508 staat steeds harder te trappelen om het estafettestokje van de op z’n laatste benen lopende 407 over te nemen. Het Franse merk onderwerpt de nieuweling uiteraard ook aan wintertests, met als gevolg dat onze fotograaf de laatste verrichtingen keurig kon vastleggen.
© Autoweek
We weten al dat de auto in ieder geval niet 408 gaat heten; Peugeot heeft die naam gereserveerd voor een ’308-met-kont’ op de Chinese markt. PSA-topman Philippe Varin heeft bevestigd dat de auto 508 gaat heten, een naam waarmee Peugeot aan wil geven dat de auto hoger in de markt komt te staan dan de 407.
Stiekem hoopt Peugeot ook dat bezitters van een 607 hun auto inruilen op een 508.
Peugeots nieuweling is op deze foto’s nog flink ingepakt. Maar wie deze site de afgelopen tijd in de gaten heeft gehouden, weet dat onder al het plastic een auto schuilgaat die trekken heeft van de fraaie SR1 Concept.
Autosalon
Die liet Peugeot ons onlangs in St.Denis zien, op de Autosalon van Parijs kan heel de wereld kennismaken met deze concept-car. De SR1 is vooral een voorbode van de 508, maar ook de rest van het toekomstige Peugeot-gamma wordt qua design door deze cabriolet beïnvloed.
Het motorenpalet gaat flink op de schop: de oude benzinemotoren verdwijnen en maken plaats voor compacte turbomotoren. Ook debuteert de nieuwe generatie e-Hdi turbodiesels in de 508. Deze diesels hebben profiteren niet alleen van de laatste dieseltechnologie, ze hebben ook een start-/stopsysteem om het verbruik verder te beperken.
Hybrid4
De belangrijkste innovatie is toch wel de Hybrid4-technologie. Deze dieselhybride techniek debuteert volgend jaar in de 3008, maar vindt ook z’n weg naar de 508. In de 3008 bijt een aandrijflijn met een vermogen van 200 pk het spits af, en het ligt voor de hand dat ook de 508 hierover de beschikking krijgt.
Bij de Hybrid4-techniek drijft een verbrandingsmotor de voorwielen aan en springt een elektromotor op de achterwielen bij in het geval van gripverlies. Ook puur elektrisch rijden is mogelijk.
Voorbode
De SR1 Concept -toch de voorbode van de 508- profiteert zelfs van een Hybrid4-aandrijflijn met een vermogen van 313 pk. Wie weet krijgt de topversie van de 508 wel de beschikking over zo’n combinatie van een 1,6-liter THP benzinemotor en een elektromotor.
Al is de wens hier de vader van de gedachte, want Peugeot heeft niets over de eventuele komst van zo’n sterk topmodel verteld.
Passat
Peugeot onthult de definitieve 508 op de Autosalon van Parijs in oktober. Begin 2011 komt de auto bij de dealers te staan. De 508 neemt het dan op tegen de nieuwe Passat, de Insignia, de Mondeo, de Avensis en al die andere auto’s in het D-segment. Maar ook iets hoger geplaatste auto’s als de Volvo S60 staan dus op het menu.
© Autoweek
De Peugeot 508 staat steeds harder te trappelen om het estafettestokje van de op z’n laatste benen lopende 407 over te nemen. Het Franse merk onderwerpt de nieuweling uiteraard ook aan wintertests, met als gevolg dat onze fotograaf de laatste verrichtingen keurig kon vastleggen.
© Autoweek
We weten al dat de auto in ieder geval niet 408 gaat heten; Peugeot heeft die naam gereserveerd voor een ’308-met-kont’ op de Chinese markt. PSA-topman Philippe Varin heeft bevestigd dat de auto 508 gaat heten, een naam waarmee Peugeot aan wil geven dat de auto hoger in de markt komt te staan dan de 407.
Stiekem hoopt Peugeot ook dat bezitters van een 607 hun auto inruilen op een 508.
Peugeots nieuweling is op deze foto’s nog flink ingepakt. Maar wie deze site de afgelopen tijd in de gaten heeft gehouden, weet dat onder al het plastic een auto schuilgaat die trekken heeft van de fraaie SR1 Concept.
Autosalon
Die liet Peugeot ons onlangs in St.Denis zien, op de Autosalon van Parijs kan heel de wereld kennismaken met deze concept-car. De SR1 is vooral een voorbode van de 508, maar ook de rest van het toekomstige Peugeot-gamma wordt qua design door deze cabriolet beïnvloed.
Het motorenpalet gaat flink op de schop: de oude benzinemotoren verdwijnen en maken plaats voor compacte turbomotoren. Ook debuteert de nieuwe generatie e-Hdi turbodiesels in de 508. Deze diesels hebben profiteren niet alleen van de laatste dieseltechnologie, ze hebben ook een start-/stopsysteem om het verbruik verder te beperken.
Hybrid4
De belangrijkste innovatie is toch wel de Hybrid4-technologie. Deze dieselhybride techniek debuteert volgend jaar in de 3008, maar vindt ook z’n weg naar de 508. In de 3008 bijt een aandrijflijn met een vermogen van 200 pk het spits af, en het ligt voor de hand dat ook de 508 hierover de beschikking krijgt.
Bij de Hybrid4-techniek drijft een verbrandingsmotor de voorwielen aan en springt een elektromotor op de achterwielen bij in het geval van gripverlies. Ook puur elektrisch rijden is mogelijk.
Voorbode
De SR1 Concept -toch de voorbode van de 508- profiteert zelfs van een Hybrid4-aandrijflijn met een vermogen van 313 pk. Wie weet krijgt de topversie van de 508 wel de beschikking over zo’n combinatie van een 1,6-liter THP benzinemotor en een elektromotor.
Al is de wens hier de vader van de gedachte, want Peugeot heeft niets over de eventuele komst van zo’n sterk topmodel verteld.
Passat
Peugeot onthult de definitieve 508 op de Autosalon van Parijs in oktober. Begin 2011 komt de auto bij de dealers te staan. De 508 neemt het dan op tegen de nieuwe Passat, de Insignia, de Mondeo, de Avensis en al die andere auto’s in het D-segment. Maar ook iets hoger geplaatste auto’s als de Volvo S60 staan dus op het menu.
© Autoweek