508 onderweg?

Autonieuws, met nadruk uiteraard op Peugeot.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor Harrie » 30 okt 2010, 19:07

ahum?

Afbeelding

om boven het bed te hangen :wink:

grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Manitoba » 30 okt 2010, 20:30

Harrie schreef:ahum?

Plaatje beeldschone 306 Cabrio

om boven het bed te hangen :wink:

grt, Harrie


Je bent me net voor, Harrie!

En wat dachten we hier van?

Greetz,
Walter
Sinds 21 september '11: 508 Berline / 1.6 e-HDi S/S 2-tronic / Blue Lease Executive / Gris Haria
Avatar gebruiker
Manitoba
 
Berichten: 539
Geregistreerd: 31 mei 2006, 21:14
Woonplaats: De Meern

Berichtdoor Harrie » 30 okt 2010, 20:44

Manitoba schreef:
Harrie schreef:ahum?
(foto beeldschone 306 Cabrio)
om boven het bed te hangen :wink:
grt, Harrie
Je bent me net voor, Harrie!
En wat dachten we hier van?
Greetz, Walter
héél erg mooi, design van de bovenste plank ! 8)

Afbeelding

( die mag wel gezien worden ) :wink:
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor KR1275 » 30 okt 2010, 20:56

Harrie schreef:
Manitoba schreef:
Harrie schreef:ahum?
(foto beeldschone 306 Cabrio)
om boven het bed te hangen :wink:
grt, Harrie
Je bent me net voor, Harrie!
En wat dachten we hier van?
Greetz, Walter
héél erg mooi, design van de bovenste plank ! 8)

Afbeelding

( die mag wel gezien worden ) :wink:
grt, Harrie

Ai.. die valt bij mij in de categorie van een van de meest lelijke achterkanten. Verder een erg mooie auto.
Citroën XM 3.0 V6 Exclusive Automaat 1999 / Honda Accord 2.0 Sport Aut5
KR1275
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 28 jul 2004, 16:30
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor chr. » 30 okt 2010, 21:09

KR1275 schreef:
Harrie schreef:
Manitoba schreef:
Harrie schreef:ahum?
(foto beeldschone 306 Cabrio)
om boven het bed te hangen :wink:
grt, Harrie
Je bent me net voor, Harrie!
En wat dachten we hier van?
Greetz, Walter
héél erg mooi, design van de bovenste plank ! 8)

Afbeelding

( die mag wel gezien worden ) :wink:
grt, Harrie

Ai.. die valt bij mij in de categorie van een van de meest lelijke achterkanten. Verder een erg mooie auto.


KR1275,

Nu wil ik niet vervelend doen maar ik moet toch even reageren.

Vat het niet verkeerd op maar je rijdt in een tram, hebt geen Peugeot oid.
Je vind de achterkanten van de Peugeot na de jaren 90 niet mooi
en je bied een tijdje geleden een Citroen xm te koop aan.

Met dit alles is uiteraard niks mis mee, begrijp me goed maar dan denk ik
dat je hier op het verkeerde forum zit.

grtz, Chris.
Peugeot 304 S cabriolet
Afbeelding

Afbeelding
Peugeot; Conçue pour coller à la route.
Avatar gebruiker
chr.
 
Berichten: 2262
Geregistreerd: 14 aug 2004, 23:32
Woonplaats: iets onder het NAP.

Berichtdoor KR1275 » 30 okt 2010, 21:33

Ik begrijp het niet verkeerd...

Ik ben opgegroeid met Franse auto's, waaronder diverse Peugeots. Ik heb nog steeds veel met Franse auto's en dan met name Citroën en Peugeot. Beide merken hebben hun mindere jaren (gehad). De oude Peugeots vind ik prachtig, maar in mijn ogen zijn de Peus van de laatste jaren duidelijk minder. Zo'n 508 is dan een enorme tegenvaller als je hoopt dat ze weer een typische Peugeot-weg in zouden gaan. Ik begrijp de reactie her en der wel bij het zien van een 308 en 407 (overdesign e.d.). Tegenwoordig komen Peugeots en Citroën van dezelfde afdeling, toch heb ik het gevoel dat Citroën nu beter in de markt aanslaat.

Ik herinner me de tijd dat onze hele familie in een 305 en Solara reed (omdat een oom Peugeot-monteur is). In die rijd vond ik dat Peugeot veel mooiere auto's maakte. 504, 505, 405 etc. Kennelijk wil Peugeot hetzelfde als wat VW kan. Heb trouwens zelf ook Peugeot gereden: 106 XSI 1.6, maar werd genaaid door de dealer en ingeruild op een Xantia. Volgens mij ben ik niet de enige die vooral van de oude Peugeots gepassioneerd is.
Citroën XM 3.0 V6 Exclusive Automaat 1999 / Honda Accord 2.0 Sport Aut5
KR1275
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 28 jul 2004, 16:30
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Harrie » 30 okt 2010, 21:57

laten we maar weer ON-TOPIC gaan :wink:

als je niks met moderne Peugeot's hebt, prima, dan hoef je je ook niet geroepen voelen om in bijv. DIT topic te reageren.

grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor KR1275 » 30 okt 2010, 22:10

't Is voor een ieder vrij om mee te discussiëren, ook als het niet jouw mening is.

Ik kijk uit naar de 509...
Overigens twijfel ik geen moment aan het te verwachten hoogstaande comfort van deze 508.
Citroën XM 3.0 V6 Exclusive Automaat 1999 / Honda Accord 2.0 Sport Aut5
KR1275
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 28 jul 2004, 16:30
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor tjark63 » 30 okt 2010, 22:49

Ik ben al een tijd terug gestopt met op het forum laten weten wat ik wel en niet mooi vindt, want dat leidt steevast tot oever- en zinloze verhitte discussies. Niemand ziet zijn favoriete model graag worden afgekraakt, soms is het beter om je mening voor je te houden want je trapt zo maar op een stel te lange tenen :cry: (en een ander op die van mij :mrgreen: )
Mvg, Tjark.
Afbeelding
504 Coupé V6 Automatique '77
Avatar gebruiker
tjark63
 
Berichten: 1093
Geregistreerd: 21 maart 2004, 15:36
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Harrie » 30 okt 2010, 22:57

mee eens Tjark, de een vind Rood mooi, de ander Groen, de derde Blauw...
en net als met bijv. muziek... zoveel genres..
inderdaad wordt dat een oeverloze discussie, eenieder heeft zijn voorkeur, mening, voorliefde, ergernis, etc.,.
Dat moet je respecteren, maar een persoon hoeft zijn eigen voorkeur / afkeur niet op te dringen aan anderen.
Daarom schreef ik ook: 'laten we maar weer ON-TOPIC gaan :wink: '
We hadden het hier over de 508.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Manitoba » 31 okt 2010, 09:13

Harrie schreef:mee eens Tjark, de een vind Rood mooi, de ander Groen, de derde Blauw...
en net als met bijv. muziek... zoveel genres..
inderdaad wordt dat een oeverloze discussie, eenieder heeft zijn voorkeur, mening, voorliefde, ergernis, etc.,.
Dat moet je respecteren, maar een persoon hoeft zijn eigen voorkeur / afkeur niet op te dringen aan anderen.
Daarom schreef ik ook: 'laten we maar weer ON-TOPIC gaan :wink: '
We hadden het hier over de 508.


En ik durf te wedden dat de nieuwe 508 in no-time rondjes rijdt om z'n concern-zusje C5 als het om verkochte aantallen gaat... De C5 is een schitterende auto, scherpe aanbieding enz maar de 508 gaat profiteren van het Peugeot-imago, wat het vooral bij zakelijke rijders wat beter doet dan een Citroën. En wie mij kent weet wat ik van de 508 vind :mrgreen: :D :wink:

Greetz,
Walter
Sinds 21 september '11: 508 Berline / 1.6 e-HDi S/S 2-tronic / Blue Lease Executive / Gris Haria
Avatar gebruiker
Manitoba
 
Berichten: 539
Geregistreerd: 31 mei 2006, 21:14
Woonplaats: De Meern

Berichtdoor KR1275 » 31 okt 2010, 10:16

Manitoba schreef:
Harrie schreef:mee eens Tjark, de een vind Rood mooi, de ander Groen, de derde Blauw...
en net als met bijv. muziek... zoveel genres..
inderdaad wordt dat een oeverloze discussie, eenieder heeft zijn voorkeur, mening, voorliefde, ergernis, etc.,.
Dat moet je respecteren, maar een persoon hoeft zijn eigen voorkeur / afkeur niet op te dringen aan anderen.
Daarom schreef ik ook: 'laten we maar weer ON-TOPIC gaan :wink: '
We hadden het hier over de 508.


En ik durf te wedden dat de nieuwe 508 in no-time rondjes rijdt om z'n concern-zusje C5 als het om verkochte aantallen gaat... De C5 is een schitterende auto, scherpe aanbieding enz maar de 508 gaat profiteren van het Peugeot-imago, wat het vooral bij zakelijke rijders wat beter doet dan een Citroën. En wie mij kent weet wat ik van de 508 vind :mrgreen: :D :wink:

Greetz,
Walter


We zullen zien. In veel landen is dat anders. De 407 heeft veel van dat imago beschadigd, na een goede 406. Peugeot heeft wel wat goed te maken. Of de 407 echt een probleemauto is, waag ik te betwijfelen, maar eenmaal een slechte naam... kijk naar de Laguna. De oude types waren een superhit, nu zijn ze praktisch onverkoopbaar. De 407 is ook niet echt een verouderd ontwerp en wordt ook bijna niet meer verkocht. De 508 moet technisch goed in elkaar zitten. Het is pijnlijk om van collega's te horen dat 'dit hun laatste Peugeot is'. Veel hangt ook van de dealer af, en ik heb met Nefkens Utrecht voornamelijk slechte ervaringen.

Over smaak valt niet te twisten. Ik sluit me dan ook aan bij Tjark. Van voor, van zij en van binnen vind ik de 508 overigens heel erg mooi, behalve dan die achterkant. Auto kopen om 'mooi' in deze klasse doet er steeds minder toe, vermoed ik. De leaseaanbieding moet goed zijn! Vandaar al die VW's. Diep respect voor Pon, die al die gruwels als warme broodjes weet te verkopen. Ik durf gerust te beweren dat Peugeot en Citroën op afwerkings- en comfortniveau boven VW staat, vooral als het om stille auto's gaat. Ik hoop dat alle 3 Franse in deze klasse goed verkocht gaan worden, ze maken de straat toch een stuk leuker om in te zijn... de Laguna mag er ook wezen.

(dat ik nu Honda rij, heeft puur financiële redenen, mijn volgende auto wordt weer Frans (een PSA))
Citroën XM 3.0 V6 Exclusive Automaat 1999 / Honda Accord 2.0 Sport Aut5
KR1275
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 28 jul 2004, 16:30
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Manitoba » 31 okt 2010, 11:48

KR1275 schreef:De 407 heeft veel van dat imago beschadigd, na een goede 406. Peugeot heeft wel wat goed te maken. Of de 407 echt een probleemauto is, waag ik te betwijfelen, maar eenmaal een slechte naam... kijk naar de Laguna.


De problematiek van de vorige generatie Laguna is in mijn ogen onvergelijkbaar met de 407. Met de Laguna had je meer kans op het winnen van de Staatsloterij dan op een probleemloze auto en de 407 had alleen in z'n eerste productiejaar meer dan gemiddeld problemen. Er zijn inmiddels vele 407's (waaronder mijn ex-lease 407) die echt alleen voor regulier onderhoud bij de dealer komen. Enne... kijk 's op de verschillende VW en Audi-fora: over probleemauto's gesproken. Alleen zal de gemiddelde VW- of Audi-rijder op een verjaardag minder snel toegeven dat z'n auto niet deugt, want tsja, je hebt eigenlijk alleen vanwege het (onverklaarbare) imago voor dat smakeloze Duitse blik gekozen...

KR1275 schreef:Veel hangt ook van de dealer af, en ik heb met Nefkens Utrecht voornamelijk slechte ervaringen.


Da's zeker waar, helaas. Een goede dealer maakt alles goed, een slechte dealer maakt veel meer kapot.

KR1275 schreef:Diep respect voor Pon, die al die gruwels als warme broodjes weet te verkopen. Ik durf gerust te beweren dat Peugeot en Citroën op afwerkings- en comfortniveau boven VW staat, vooral als het om stille auto's gaat.


Gepaste stilte :wink:

Greetz,
Walter
Sinds 21 september '11: 508 Berline / 1.6 e-HDi S/S 2-tronic / Blue Lease Executive / Gris Haria
Avatar gebruiker
Manitoba
 
Berichten: 539
Geregistreerd: 31 mei 2006, 21:14
Woonplaats: De Meern

Berichtdoor BRAM » 13 nov 2010, 15:39

Vanmorgen heb ik, samen met Harrie, de 508 sedan in levende lijve mogen aanschouwen, tijdens een sneak preview in de Experience Breukelen.

Ondanks alle discussie over het uiterlijk van de auto op dit forum, kan ik zeggen, dat ik het toch wel een heel mooie auto vindt. De achterzijde vraagt echter nog wel de nodige gewenning.

Voor diegene die nog moeten wachten tot de auto officieel in Nederland wordt geintroduceerd, hierbij alvast 2 foto's van de 508 Break en Sedan.
Afbeelding
Afbeelding

De 3"modellen zijn al wel in Breukelen verkrijgbaar. Uiteraard hebben Harrie en ik allebei een setje voor de verzameling aangeschaft.
PEUGEOT 205 Forever 5-deurs 1995
PEUGEOT 205 Roland Garros 3-deurs 1992 EEN STERK NUMMER !!!!!!!!!
PEUGEOT 2008 Feline 1.6 120 pk 2014
Avatar gebruiker
BRAM
 
Berichten: 908
Geregistreerd: 10 okt 2004, 23:39
Woonplaats: Duiven

Berichtdoor Harrie » 13 nov 2010, 21:18

Bedankt voor het gezellige uitje, Bram :wink:
De 508 oogt idd erg solide, interieur is schitterend en ruim, ook achterin veel hoofdruimte,
zelfs Bram ( met zijn bovengemiddelde lengte ) kan achterin royaal zitten.
Hoofdruimte toereikend. De 'boomerangs' als binnenhandgrepen v.d. portieren zijn een mooi stukje design in schitterende afwerking.
Kofferbak van de sedan? Ahum.. dichtdoen met de enorme handgreep aan de binnenzijde lukt ook niet, dan moet
je heel hard trekken en zeer snel je hand terug trekken.... Er zaten dus honderden vingervlekken op die achterklep...
De portieren hebben een 4 -dubbele afdichting ! Wat zal die auto stil zijn... 8)
Het logo "PEUGEOT" in de grille zit net onder de rand van de motorkap, maar erg diep.... die had wel iets meer naar voren gemogen.
Verder een mooie limousine, als ik er een zou kopen, werd het zowiezo de SW, dan hoef ik me niet te ergeren aan die lelijke "BMW" kofferklep.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Koffiemolen » 13 nov 2010, 23:01

Harrie schreef:Bedankt voor het gezellige uitje, Bram :wink:
De 508 oogt idd erg solide, interieur is schitterend en ruim, ook achterin veel hoofdruimte,
zelfs Bram ( met zijn bovengemiddelde lengte ) kan achterin royaal zitten.
Hoofdruimte toereikend. De 'boomerangs' als binnenhandgrepen v.d. portieren zijn een mooi stukje design in schitterende afwerking.
Kofferbak van de sedan? Ahum.. dichtdoen met de enorme handgreep aan de binnenzijde lukt ook niet, dan moet
je heel hard trekken en zeer snel je hand terug trekken.... Er zaten dus honderden vingervlekken op die achterklep...
De portieren hebben een 4 -dubbele afdichting ! Wat zal die auto stil zijn... 8)
Het logo "PEUGEOT" in de grille zit net onder de rand van de motorkap, maar erg diep.... die had wel iets meer naar voren gemogen.
Verder een mooie limousine, als ik er een zou kopen, werd het zowiezo de SW, dan hoef ik me niet te ergeren aan die lelijke "BMW" kofferklep.
grt, Harrie


Goed nieuws dus. Ik heb ook zo'n sneak preview aangeboden gekregen als Peugeot-km-vreter. Maar helaas: kreeg de uitnodiging eergisteren en kon t/m vandaag terecht. De agenda zit al weken propvol, dus ik kan niet op 2 dagen vooruit anticiperen. Ik ga in het voorjaar wel naar Breukelen, kan ik gelijk rijden. Als ik het zo beschouw zou de SW wat mij betreft mijn volgende leaser mogen zijn. En dan bij voorkeur een 2.0 HDiF automaat, al dan niet hybride. Nog maar ruim 3 jaar.... :roll:
Ik heb ook zo'n modelletje staan, 2 weken geleden in Sochaux gekocht, best mooi modelletje voor 3 euri.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Harrie » 13 nov 2010, 23:47

Koffiemolen schreef:Goed nieuws dus. Ik heb ook zo'n sneak preview aangeboden gekregen als Peugeot-km-vreter. Maar helaas: kreeg de uitnodiging eergisteren en kon t/m vandaag terecht. De agenda zit al weken propvol, dus ik kan niet op 2 dagen vooruit anticiperen. Ik ga in het voorjaar wel naar Breukelen, kan ik gelijk rijden. Als ik het zo beschouw zou de SW wat mij betreft mijn volgende leaser mogen zijn. En dan bij voorkeur een 2.0 HDiF automaat, al dan niet hybride. Nog maar ruim 3 jaar.... :roll:
Ik heb ook zo'n modelletje staan, 2 weken geleden in Sochaux gekocht, best mooi modelletje voor 3 euri.
De 508 staat er gewoon in de hoek,
iedereen die P.E. bezoekt, kan de 508 bekijken. De uitnodiging van Bram werd bij de balie ingenomen: "de 508 staat boven, linksachterin" .
De schaalmodelletjes zijn erg mooi gedetailleerd, de "parelmoer-"witte sedan was erg mooi, maar dan zie je
de chroom-omlijsting rond de zijruiten niet meer, juist een leuk detail, daarom voor donkerblauw en zwart gekozen, ze kosten bij P.E. € 3,50 per stuk.

Motoren: Benzine: alles 1,6: VTi, THP, THP-automaat; Diesel: 1.6 HDi, 1.6 e-HDi-2-tronic, 2.0 HDi, 2.0 HDi Autom, 2,2 HDi autom.

nog vergeten te vermelden: gordel inklikken gaat niet eenvoudig, de 'houder' zit erg laag verstopt tussen
voorstoel en ( hoge ) console... :cry: en dan weer los? Ahum... Als je links zit, gaat dat het beste met de linkerhand... :roll:
Die gordelvasthouder had dus wel 3 cm HOGER mogen zitten.
En die middenconsole: de afdekplaat achterop is meteen armsteun, en alleen van voor naar achteren iets verstelbaar, niet in hoogte. :-|
Het stuurwiel is mooi, goede grip, fijne kuiltjes voor de duimen, afgeplatte onderzijde, en voorzien van héél veel knopjes......

grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Marcel W » 14 nov 2010, 09:27

Je hebt gelijk Harrie, iedereen die naar Peugeot Experience komt kan de 508 bekijken. De 508 blijft lekker in z'n hoek staan. Alleen noemden wij het tot gisteren een Sneak Preview.

Voor de liefhebbers van de SW, ga naar peugeot.nl en klik dan op 508 ergens onderaan en laat dan o.a. je mailadres achter. Dan komt er een mail als de SW in Breukelen te zien is.

Ondanks enige negatieve geluiden hier op het forum, horen wij in Breukelen heel veel positieve reacties. Het model lijkt erg aan te slaan. :D :D
Groetjes, Marcel

Dagelijks: een Peugeot 208 (of iets anders van Peugeot Nederland)
Nu even geen oude Peugeot
Mazda Miata 1991
Fiets: Peugeot Signature 2009
Auto van m'n vriendin: 107 Active
Avatar gebruiker
Marcel W
 
Berichten: 101
Geregistreerd: 11 apr 2010, 20:13
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Berichtdoor Koffiemolen » 14 nov 2010, 14:30

Kijk, info van kenners, dank. Ik zal mijn belangstelling voor de SW kenbaar maken. Ik hoop dat als ik hem over 3 jaar mag bestellen dat de gordelsluiting inmiddles in gemodificeerd. Hopelijk ook de armsteun. Wat Harrtie beschrijft doet mij denken aan de armsteun van de Touran die ik voor mijn 5008 had. En dat was niks. Nu heb ik losse armsteunen aan de stoel, dat werkt voor een km-vreter als ik veel prettiger. Het is ook een stukje veiligheid want als zo'n ding tijdens het rijden plotseling wegklapt of schuift kan dat een stuurreactie geven, zoals elke onverwachte beweging.
Wel leuk dat er nu (eindelijk)knoppen op het stuur zitten. Ik heb daarover vorig jaar een topic geopend en er waren hier veel forummmers die de satellieten achter het stuur te vuur en te zwaard verdedigden t.o.v. bedieningsknoppen op het stuur. Zij hebben geen gelijk gekregen...of m.a.w.: als je in het D-segment met een tegenwicht tegen de VW Passat wil komen, moet je met een vertrouwd uitziend stuurwiel komen.
Overigens moet ik bovengenoemde forummers gelijk geven: ik reed toen VW en moest aan de satellieten wennen, maar eenmal gewend geven de satellieten meer anatomische mogelijkheden (want 3D: knopjes voor, achter en opzij) dan 2-dimensionaal op het stuurvlak gemonteerd. En dat is dus prettig. Maar ok, daarvan zou ik met een 508 afstand moeten doen, blijkt nu. We zullen zien, 3 jaar is nog ver weg, misschien in er dan ook een interessante 5008 phase II...
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Harrie » 14 nov 2010, 15:54

bij al die knopjes in het stuur, moeten die signalen ook doorgegeven worden aan het boordnet.
daarbij moet je het verdraaien van het stuur overbruggen...
vroeger ging dat met claxons nog wel met een sleepring, maar met zóveel contactjes niet meer.
Het lijkt me misschien wel storingsgevoeliger dan vaste stengels / satelieten.
Voor wat betreft de gordelsluiting: dat is iets, wat mij persoonlijk opviel, iemand anders kan dat
anders ervaren, mede door ervaringen. Sommige mensen doen ook op een idiote manier de gordel om:
met de linkerarm draaien ze hun schouder bijna uit de kom om de gordel te pakken bij de B-stijl....
Als je dat ( als bestuurder of links-achterin ) met de je rechterhand doet, kun je de gordel in 1 beweging correct omleggen en meteen vastklikken.
Zo zie ik ook wel eens mensen instappen door eerst hun hoofd in de auto te steken en er dan in te "kruipen"....
die hebben een flink stuk opleiding gemist of genegeerd.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor SV605 » 14 nov 2010, 21:28

Na de 508 live gezien te hebben in Breukelen, ben ik ervan overtuigd dat Peugeot gelukkig weer eens goed gaat scoren in de (zakelijke) middenklasse :D De achterkant is inderdaad even wennen, maar een 5 serie BMW is n.m.m. niet het slechtste voorbeeld om te volgen :wink:

Als geheel is het een veel mooier uitgebalanceerd ontwerp dan de 407 (waar ik overigens zeer veel plezier van gehad heb); zonder meer een mooie, goed afgewerkte auto die bij menigeen hoog op het lijstje zal komen te staan denk ik.

Betreft de discussie over de bediening aan het stuur vraag ik me echter weer eens af :

Heeft Peugeot nu echt zo weinig zelfvertrouwen dat ze steeds meer details uit Wolfsburg kopieren ? :twisted: :twisted: :evil:

Als fervent Peugeot liefhebber zit ik echt niet te wachten op :

- steeds harder wordende stoelen
- steeds hardere vering icm steeds straffere demping
- een richtingaanwijzerbediening met "autobahnblinken" ( vooral fijn op
rotondes - niet :shock: )
- en nu ook al afscheid nemen van de onovertroffen eigen stuursatellieten
tgv een of ander marktconform slechter alternatief ?

Natuurlijk besef ik heel goed dat Peugeot omwille van een grotere doelgroep een aantal zaken uniformeert om aantrekkelijker te worden voor "vreemde" klanten. Maar dit moeten dan wel echt betere oplossingen zijn ; dat zijn bovengenoemde punten echt niet.

Overigens bewijst met name Citroen dat het heel goed mogelijke is COMFORTABLE auto's te bouwen (dat waren Peuzen ook altijd....)met vooral een eigen IDENTITEIT.

Ik bedoel dit : Peugeot mag ; nee MOET vooral zichzelf blijven, dat zijn ze niet alleen aan hun traditie en vele liefhebbers , maar ook aan hun trouwe klanten verschuldigd :!:

( ...er moet wel iets gebeuren om mij uit een Peugeot te krijgen, maar dit moest me toch echt van hart :D :wink: )

Groet aan alle liefhebbers :mrgreen:

Steven
In een 605 hoef je niet hard te rijden om alles achter je te laten...

Peugeot 607 3.0 2002
Peugeot 607 Ref 2006
Peugeot 605 SRi 1990
Peugeot 107 XS 2007
Avatar gebruiker
SV605
 
Berichten: 582
Geregistreerd: 16 sep 2006, 22:07
Woonplaats: Winterswijk

Berichtdoor Harrie » 14 nov 2010, 22:44

SV605 schreef:Na de 508 live gezien te hebben in Breukelen, ben ik ervan overtuigd dat Peugeot gelukkig weer eens goed gaat scoren in de (zakelijke) middenklasse :D
<knip>Ik bedoel dit : Peugeot mag ; nee MOET vooral zichzelf blijven, dat zijn ze niet alleen aan hun traditie en vele liefhebbers , maar ook aan hun trouwe klanten verschuldigd :!:

( ...er moet wel iets gebeuren om mij uit een Peugeot te krijgen, maar dit moest me toch echt van hart :D :wink: )

Groet aan alle liefhebbers :mrgreen: Steven

zo, even je hart gelucht :mrgreen: Dat mag, op basis van de vrijheid van meningsuiting. :wink:
Om de stoelen te beoordelen, zul je er toch veel langer in moeten zitten, al rijdende,
en ook voelen hoe het voelt over drempels, riggels en andere oneffenheden.
SV605 schreef: steeds hardere vering icm steeds straffere demping
je hebt nog geen meter met de 508 gereden.... waar baseer je dat op?
grt, Harrie
Laatst bijgewerkt door Harrie op 14 nov 2010, 23:09, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Koffiemolen » 14 nov 2010, 23:03

@Steven: als je nou een leerpakketje op de 5008 had besteld dan had je zachtere stoelen gehad dan nu!! :mrgreen: :mrgreen:
Blijkbaar een zachtere onderlaag o.i.d., ik heb het in de showrrom destijds vergeleken en ben nu zeeeeer tevreden over het zitcomfort, m.u.v. van de idd iets te straffe vering, maar ja anders ga je met zo'n hoge auto 'om' in de bocht. De 508 is lager en zal dus zondermeer soepeler op de wielen staan dan een 5008. Ik hoop dat de stoelen minstens zo goed zijn. Dan ben ik tevreden!
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor SV605 » 14 nov 2010, 23:36

:D @ Harrie,

lekker he :wink: ,

nee serieus, de trend waar ik op doel is al heeeel lang geleden begonnen met het veranderen van de plaats van het contactslot en de clignoteurs, 505 phase 2 harder geveerd dan phase 1, 406 phase 1 aanmerkelijk soepeler dan de phase 2, 407 toch wel redelijk stug , 5008 gewoon hard ...
Tuurlijk heb ik nog geen meter gereden in de 508, dus ik hoop van harte dat ik geen gelijk heb :mrgreen:

8) @ Bas,

leduhrr is helaas niet voor iedereen weggelegd... :( :wink: , maar ik vind de 5008 echt aan de harde kant hoor :roll:
J.l. vrijdag had ik een 3008 ( weliswaar benzine ) mee, die aanmerkelijk soepeler was ondanks 17 inch, het kan dus wel....
Misschien is de 5008 door z'n gewicht en max. belading anders afgesteld, mede door het dieselblok :shock:

De stoelen zijn idd prima, ik schreef dan ook dat ze niet nog harder moeten worden, had jij het niet ooit over kerkbanken in je Touran ? :!: :wink:

Kortom, dat stuur uit de 508 , en dan is ie helemaal perfect 8) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

P.S. ook al je software geupdated ? ben me kapot geschrokken hoe veel lawaai de 5008 opeens ging maken, terug naar de dealer; deze kon direct melden dat het zelf lerend is en daardoor steeds minder zal worden...en dat lijkt te kloppen :D

Groet

Steven
In een 605 hoef je niet hard te rijden om alles achter je te laten...

Peugeot 607 3.0 2002
Peugeot 607 Ref 2006
Peugeot 605 SRi 1990
Peugeot 107 XS 2007
Avatar gebruiker
SV605
 
Berichten: 582
Geregistreerd: 16 sep 2006, 22:07
Woonplaats: Winterswijk

Berichtdoor Harrie » 14 nov 2010, 23:56

SV605 schreef:De stoelen zijn idd prima, ik schreef dan ook dat ze niet nog harder moeten worden, had jij het niet ooit over kerkbanken in je Touran ? :!: :wink:
Groet Steven
afgelopen zaterdag met de lease-T#ur*n van Bram samen naar Breukelen geweest..
ik heb nog steeds last van m'n rug.... :roll: idd: kerkbanken :!:
Terwijl Bram juist veel minder rugklachten heeft sinds hij er in rijdt.
Het zijn dus ook persoonlijke ervaringen, de een vind hard lekker, de ander zacht, net als sex... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

VorigeVolgende

Keer terug naar AutoNieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 41 gasten