508 onderweg?

Autonieuws, met nadruk uiteraard op Peugeot.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor Koffiemolen » 26 maart 2011, 22:26

Op Autoweek.tv nu een vergelikende test(video) tussen 508 1.6 e-HDi en Passat 1.6 TDI Bluemotion.

De 508 wint, uiteraard. In die auto zijn de offers de je brengt om de auto als leaser in het 20%-tarief te laten vallen het kleinst. AW vind thet jammer dat de e-HDi er alleen met de veel bekritiseerde 2Tronic is, maar wint toch van de handgeschakelde Passat omdat die gewoon een beduidend mindere motor heeft: minder power, meer lawaai, en volgens mij ook meer verbruik.

Qua interieur zijn ze gewaagd: Passat niet vernieuwend maar op hoog plan. 508 op hoog plan, maar niet zo hoog als in de RCZ. Mijn mening hierover: ik heb in Breukelen in de 508 gezeten en dit was ook het eerste dat mij opviel/ tegenviel: als je dagelijks tegen de cockpit van een 5008 aankijkt dan valt dat van de 508 gewoon een beetje tegen. Het staat gewoon niet op ene hoger plan, terwijl het wel om een D-segment auto gaat, daar waar de 5008 een C-segment auto is (weliswaar met ruime prijsklasse-overlap).

Dan nog iets: de kont van de 508 berline vind ik te Amerikaans (vast voor de Chinese markt gedaan, die vinden dat mooi), de kont van de SW vind ik te kaal en oersaai. En profil zijn beiden wel mooi.
Een bekentenis: reed deze week op de snelweg een tijd achter een Passat Variant en de eerlijkheid biedt me te zeggen dat ik zo'n achtersteven gewoon spannender gedesigned vind. Jammer dat Peugeot hier niet meer mee heeft gedurfd. Overigens is de Passat en profil natuurlijk weer veel minder fraai. Ach, dan neem ik t.z.t. maar een C5 Tourer, die heeft het allemaal... :mrgreen:

Update 5-4:
Ik herzie mijn standpunt! Zaterdag ALV in Breukelen gehad (slim van Peugeot om de PCN deze faciliteit te bieden!!!) en daar de SW in levenden lijve bewonderd. Ok, die achterzijde is niet het meest opwindende van de 508, maar toch is het een fraaie verschijning. Ik zie er wel wat in als volgende auto...
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Vorige

Keer terug naar AutoNieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten