5008: Waardige opvolger van de beroemde Familiales

Autonieuws, met nadruk uiteraard op Peugeot.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor Martijn » 10 maart 2010, 15:02

Brownie schreef:Waarom is dit? Zijn mensen tegenwoordig te beroerd om een instructieboekje te lezen? Om is er helemaal geen instructieboekje meer bij? OF staan er andere dingen op de DVD dan in het boekje?


Mensen krijgen deze DVD om ze al "voorpret" te laten beleven van hun aankoop, maar ook om ze alvast wegwijs te maken in hun auto. Mensen kregen vroeger soms het instruktieboekje al opgestuurd voor ze de auto kwamen halen, maar het blijkt toch dat veel mensen de moeite niet nemen om te lezen. DVD is wat dat betreft laagdrempeliger, en het is leuk om een demonstratie te zien ,natuurlijk.

Toch blijft mijns inziens een aflevering door de dealer, met goede instructie over de mogelijkheden en onmogelijkheden van de systemen in de auto cruciaal. Denk b.v. aan een af fabriek navigatiesysteem, distance alert ....
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor Brownie » 10 maart 2010, 15:19

Martijn schreef:Toch blijft mijns inziens een aflevering door de dealer, met goede instructie over de mogelijkheden en onmogelijkheden van de systemen in de auto cruciaal. Denk b.v. aan een af fabriek navigatiesysteem, distance alert ....


Dat is ook eigenlijk wel een service die je mag verwachten bij aanschaf van een nieuwe auto, vind ik. Aan de andere kant snap ik ook wel dat je, in geval van een leaseauto, zo weinig mogelijk tijd wilt verdoen. Aflevering thuis is ook een stukje service natuurlijk.

@Koffiemolen: Nog even wachten en dan willen we natuurlijk direct foto´s zien!
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor Evert G.D » 10 maart 2010, 16:32

Aflevering thuis is dan wel een stukje 'service' en voor leaserijders geldt dan wel 'tijd is geld', maar toch...

De romantiek van het afleveren / afgeleverd krijgen van een nieuwe auto is er op deze manier wel af. Veel kleinere dealers die ik ken leveren nog af in de showroom met een bos bloemen erbij en dat is toch wel een beetje'de 'romantiek' van het kopen van een nieuwe (of zelfs occasion) auto.

Het wordt allemaal steeds onpersoonlijker, een auto kun je net als de boodschappen uit de supermarkt thuis laten bezorgen... :roll: Voor een verkoper lijkt het me ook leuk op door een persoonlijke aflevering 'de kroon op het werk' te zetten. Maarja, helaas wordt een auto steeds meer gezien als 'product' en niet als emotie. :(
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Gilletti » 10 maart 2010, 17:54

Inderdaad , die DVD heb ik ook gehad.
Leuk gebaar van Peugeot, maar voor iemand die al jaren nieuwere Peugeots gewend is bevat het geen nieuws. :wink:

Aanstaande vrijdagochtend staat de aflevering van mijn 308 SW gepland.
Het heeft even geduurd voordat dealer en ik allebei konden maar nu gaat het echt gebeuren.
Dus vanaf dan is de rode 31-KVL-6 onderweg te spotten. :D

Jij ook vast plezier koffiemolen!
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor Harrie » 10 maart 2010, 18:37

Gilletti schreef:Aanstaande vrijdagochtend staat de aflevering van mijn 308 SW gepland.
Het heeft even geduurd voordat dealer en ik allebei konden maar nu gaat het echt gebeuren.
Dus vanaf dan is de rode 31-KVL-6 onderweg te spotten. :D

Jij ook vast plezier koffiemolen!
leuk Henk! alvast gefeliciteerd !
en ik sluit me bij Evert G.D. aan, het is natuurlijk het prettigst, dat je je auto bij de dealer persoonlijk afgeleverd krijgt!
Als je als particulier een mep geld neerteld voor een nieuwe auto, is de persoonlijke aandacht v.d. dealer , het kopje koffie,
de bos bloemen voor mevrouw en het aanschouwen van je nieuwe voiture; een moment dat je niet snel vergeet.
De klant kan dan ook metéén vragen stellen: "waarvoor dient dát knopje? "
Bovendien versterkt dat ook de band tussen dealer en klant !
Dat zullen ze in het geval van leasers wel niet zo belangrijk vinden... :?: :evil:
grt, Harrie
p.s.: ik zie die trailer al in het smalle straatje bij Bas voor de deur staan..... :shock:
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Evert G.D » 10 maart 2010, 19:20

Harrie schreef:Bovendien versterkt dat ook de band tussen dealer en klant !
Dat zullen ze in het geval van leasers wel niet zo belangrijk vinden... :?: :evil:
grt, Harrie


Als je de laatste voorstellen ziet van de Bovag om de autobranche te hervormen, word je daar niet blij van. Dan is er helemaal geen band meer tussen dealer en klant...
Zie artikel daarover op www.hetlaatsteautonieuws.com
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Harrie » 10 maart 2010, 21:05

Evert G.D schreef:
Harrie schreef:Bovendien versterkt dat ook de band tussen dealer en klant !
Dat zullen ze in het geval van leasers wel niet zo belangrijk vinden... :?: :evil:
grt, Harrie
Als je de laatste voorstellen ziet van de Bovag om de autobranche te hervormen, word je daar niet blij van. Dan is er helemaal geen band meer tussen dealer en klant...
Zie artikel daarover op www.hetlaatsteautonieuws.com
idd, ik las het in AD, belachelijk! Een auto kun je niet vergelijken met een kastje van de IKEA, dus die vergelijking mag de BOVAG niet gebruiken!
en dan te bedenken dat de BOVAG de belangen in de autobranche moet behartigen... :cry: :roll:
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Evert G.D » 10 maart 2010, 21:27

Harrie schreef:
Evert G.D schreef:
Harrie schreef:Bovendien versterkt dat ook de band tussen dealer en klant !
Dat zullen ze in het geval van leasers wel niet zo belangrijk vinden... :?: :evil:
grt, Harrie
Als je de laatste voorstellen ziet van de Bovag om de autobranche te hervormen, word je daar niet blij van. Dan is er helemaal geen band meer tussen dealer en klant...
Zie artikel daarover op www.hetlaatsteautonieuws.com
idd, ik las het in AD, belachelijk! Een auto kun je niet vergelijken met een kastje van de IKEA, dus die vergelijking mag de BOVAG niet gebruiken!
en dan te bedenken dat de BOVAG de belangen in de autobranche moet behartigen... :cry: :roll:


Hahaha, heb je het toch in een krant gelezen waar ik ook voor werk (het AD) :D Al had ik dat verhaal niet geschreven! :?

Je koopt straks een nieuwe auto ergens in Verweggistan (bij een van de 20 verkoopdealers van een merk), vervolgens kom je er niet meer tot je weer aan een nieuwe auto toe bent en je laat 'm onderhouden door een servicedealer...
Benieuwd hoe de huidige dealers dat doen met hun panden met grote, glazen showrooms en grote werkplaatsen... :? In mijn ogen slaat de Bovag volledig door.
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Harrie » 10 maart 2010, 21:32

snel weer ON-TOPIC: 5008
Afbeelding
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Evert G.D » 10 maart 2010, 21:40

Harrie schreef:snel weer ON-TOPIC: 5008
Afbeelding


Wat is 'ie toch mooi..... :roll: zucht.... :roll:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Koffiemolen » 10 maart 2010, 23:10

Martijn schreef:Wat enorm jammer is, is dat zo'n leasemaatschappij het feestje voor de klant (berijder) verpest door de auto per trailer te laten afleveren door een transporteur. De klant krijgt zo niet de goede aflevering van de auto waar hij al zo lang op wacht, en krijgt waarschijnljk ook niet de goede uitleg over het gebruik van de auto. Gelukkig stuurt Peugeot tegenwoordig een aantal weken voor aflevering een DVD met daarop de informatie over de auto direct aan de klant. Kan je je tenminste nog een beetje voorbereiden!


Dank voor al jullie bijdragen in dit topic. Op de opmerking van Martijn wil ik graag reageren, want dat was nu precies ook mijn punt toen ik ging bestellen en dat bij een heel groot dealerconglomeraat in het oosten des lands bleek te moeten. Hartstikke klantvriendelijke lui daar hoor, maar het blijft contact door een draadje. En mijn vraag was dan ook: wie gaat mij de auto 'presenteren'? Stukje uitleg, instructie vind ik als quick start guide best prettig. En uiteraard zal ik de instructieboekjes 's avonds bij het haardvuur verslinden en later zittend achter het stuur nog eens repeteren, dat heb ik zelfs met mijn Touran gedaan (en de voorkeurstaal van de boordcomputer op 'Francais' gezet...zo is er toch nog iets Frans aan mijn VW :mrgreen: ).
Het is dus wel service dat de auto thuis wordt afgeleverd (maar daar zal de leasemij wel weer voor dokken), maar erg persoonlijk en informatief is zo'n aflevering niet. We gaan het zien, ik zal met (nieuwe!) camera klaar staan. Het mooiste wordt nog dat optakelen van een VW...met 'wel' 40.000 km op de klok... :lol:

P.S. Heb nog geen DVD mogen ontvangen... :cry:
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Harrie » 10 maart 2010, 23:22

Koffiemolen schreef:We gaan het zien, ik zal met (nieuwe!) camera klaar staan. Het mooiste wordt nog dat optakelen van een VW...met 'wel' 40.000 km op de klok... :lol:

en die foto's zet je onder het mom: "nu al afgeschreven, naar de sloop met dat kreng! "
op een fotodump-website ? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Koffiemolen » 11 maart 2010, 00:08

Harrie schreef:
Koffiemolen schreef:We gaan het zien, ik zal met (nieuwe!) camera klaar staan. Het mooiste wordt nog dat optakelen van een VW...met 'wel' 40.000 km op de klok... :lol:

en die foto's zet je onder het mom: "nu al afgeschreven, naar de sloop met dat kreng! "
op een fotodump-website ? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
grt, Harrie


:mrgreen: Zoiets ja!
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Martijn » 11 maart 2010, 10:56

Koffiemolen schreef:[
P.S. Heb nog geen DVD mogen ontvangen... :cry:


Geen DVD? Dat is wel standaard bij de 5008. Ook hier geldt weer de wet van de remmende voorsprong : de leverende dealer krijgt van de leasemij meestal niet de gegevens van de uiteindelijke berijder, waardoor de importeur de DVD niet naar de berijder kan sturen en dus maar naar de leasemij, waar hij uiteraard nooit bij de juiste persoon aankomt.

Best wel jammer dat die leasemaatschappijen zó enorm op de laatste cent korting uit zijn dat ze met centrale inkoop werken. Als we met z'n allen nou bereid waren nèt iets meer te betalen dan kon je je auto gewoon bij de dealer op de hoek halen...
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor Evert G.D » 11 maart 2010, 11:03

Martijn schreef:
Koffiemolen schreef:[
P.S. Heb nog geen DVD mogen ontvangen... :cry:


Geen DVD? Dat is wel standaard bij de 5008. Ook hier geldt weer de wet van de remmende voorsprong : de leverende dealer krijgt van de leasemij meestal niet de gegevens van de uiteindelijke berijder, waardoor de importeur de DVD niet naar de berijder kan sturen en dus maar naar de leasemij, waar hij uiteraard nooit bij de juiste persoon aankomt.

Best wel jammer dat die leasemaatschappijen zó enorm op de laatste cent korting uit zijn dat ze met centrale inkoop werken. Als we met z'n allen nou bereid waren nèt iets meer te betalen dan kon je je auto gewoon bij de dealer op de hoek halen...


Daar zeg je zoiets, ik heb er ooit bij gezeten dat een best wel grote dealer aan de telefoon tegen een inkoper van een leasemij - die ook de laatste cent eruit wilde persen - zei: "Dit is de prijs en daarvoor kan ik leveren, geen cent minder." De deal ging dus niet door. Waarop ik vroeg of hij dat niet jammer vond. Het antwoord: "Nee, want ik zou er geen reet aan verdiend hebben en dan hoeft het voor mij niet."
De autowereld is er niet leuker op geworden. :(
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Harrie » 11 maart 2010, 18:35

Martijn schreef:Best wel jammer dat die leasemaatschappijen zó enorm op de laatste cent korting uit zijn dat ze met centrale inkoop werken.
Als we met z'n allen nou bereid waren nèt iets meer te betalen dan kon je je auto gewoon bij de dealer op de hoek halen...

dat vind ik een vreemde benadering... Waarom moeten "we" nóg meer betalen ???
Dat zal bovendien NIETS veranderen, leasemaatschappijen zijn geldwolven met slechts 1 belang: winstbejag.
amicalement, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Koffiemolen » 11 maart 2010, 23:20

Mee eens heren, leasemaatschappijen zijn net banken. Jakhalzen, ik kan er wel op kotsen. Meldde 2 weken terug netjes een krasje van 2 cm op m'n motorkap (steenslag A28). Moest meteen gerepareerd worden (lees: de gehele motorkap incl zijschermen zijn overgespoten, en dat bij een auto van net 12 maanden...), maar nu komt ie: ze zetten mij in een leenauto 2 klassen lager. Einde vd dag, ik wilde naar huis, dus heb dat brik maar meegenomen. Nu ben ik niet een snobist die niet in een kleine auto wil rijden, maar mijn werkgever betaalt 1200 euro per maand voor mijn auto aan die jakhalzen en heeft daarvoor geregeld dat ik goed en veilig vervoer van A naar B krijg. Ik ben natuurlijk flink wat tam tam gaan maken. Resulaat: bij een volgende keer (hopelijk niet!) krijg ik een klasse hoger. Volgens mij werken ze gewoon met een 'piepsysteem', als de klant niet klaagt is het mooi winst, doet ie het wel dan wordt het alsnog recht gezet. Reken maar dat dat op jaarbasis centjes oplevert, want de meeste mensen zijn niet van die lastposten als ik... :?

Ik ga uiteraard achter mijn DVD aan! Nu zal ik hem krijgen ook! :lol:
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Harrie » 11 maart 2010, 23:47

Koffiemolen schreef:Volgens mij werken ze gewoon met een 'piepsysteem', als de klant niet klaagt is het mooi winst, doet ie het wel dan wordt het alsnog recht gezet. Reken maar dat dat op jaarbasis centjes oplevert, want de meeste mensen zijn niet van die lastposten als ik... :?
correctie..: :wink:
Volgens mij werken ze gewoon met een 'piepsysteem', als de klant niet klaagt is het mooi winst, doet ie het wel dan wordt er alsnog een beetje water bij de wijn gedaan." .... :mrgreen: :mrgreen:
grinnik..Harrie
p.s.: ik vermoed, dat de leasemaatschappijen wel vet verlies lijden op de ex-lease-auto's... die worden ze aan de straatstenen niet kwijt.. in elk geval niet voor het bedrag dat ze er voor wensen te ontvangen...
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Evert G.D » 11 maart 2010, 23:51

Harrie schreef:
Koffiemolen schreef:Volgens mij werken ze gewoon met een 'piepsysteem', als de klant niet klaagt is het mooi winst, doet ie het wel dan wordt het alsnog recht gezet. Reken maar dat dat op jaarbasis centjes oplevert, want de meeste mensen zijn niet van die lastposten als ik... :?
correctie..: :wink:
Volgens mij werken ze gewoon met een 'piepsysteem', als de klant niet klaagt is het mooi winst, doet ie het wel dan wordt er alsnog een beetje water bij de wijn gedaan." .... :mrgreen: :mrgreen:
grinnik..Harrie
p.s.: ik vermoed, dat de leasemaatschappijen wel vet verlies lijden op de ex-lease-auto's... die worden ze aan de straatstenen niet kwijt.. in elk geval niet voor het bedrag dat ze er voor wensen te ontvangen...


Dat weet ik nog zo net niet. Ze schijnen te zeuren, te zaniken en ze z**ken over ieder krasje, putje, etc. dat bij inlevering wordt geconstateerd om op die manier maar zoveel mogelijk geld binnen te slepen...
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Mark » 12 maart 2010, 14:03

Koffiemolen schreef:Mee eens heren, leasemaatschappijen zijn net banken. Jakhalzen, ik kan er wel op kotsen. Meldde 2 weken terug netjes een krasje van 2 cm op m'n motorkap (steenslag A28). Moest meteen gerepareerd worden (lees: de gehele motorkap incl zijschermen zijn overgespoten, en dat bij een auto van net 12 maanden...), maar nu komt ie: ze zetten mij in een leenauto 2 klassen lager. Einde vd dag, ik wilde naar huis, dus heb dat brik maar meegenomen. Nu ben ik niet een snobist die niet in een kleine auto wil rijden, maar mijn werkgever betaalt 1200 euro per maand voor mijn auto aan die jakhalzen en heeft daarvoor geregeld dat ik goed en veilig vervoer van A naar B krijg. Ik ben natuurlijk flink wat tam tam gaan maken. Resulaat: bij een volgende keer (hopelijk niet!) krijg ik een klasse hoger. Volgens mij werken ze gewoon met een 'piepsysteem', als de klant niet klaagt is het mooi winst, doet ie het wel dan wordt het alsnog recht gezet. Reken maar dat dat op jaarbasis centjes oplevert, want de meeste mensen zijn niet van die lastposten als ik... :?

Ik ga uiteraard achter mijn DVD aan! Nu zal ik hem krijgen ook! :lol:

Ik beluister hier een gefrustreerd 'berijdersgeluid'. Gelukkig maar dat je lid bent van www.verenigingautovandezaak.nl Ter vervanging van mijn (destijds) LagunaII Grandtour leasert kreeg ik eerst een Volvo S60 (fijn en mooi!) en later een Subaru Forrester (leuk!). Je begrijpt: in beide gevallen aangeboden om in geen 14 dagen terug te komen. Dat vonden ze (Leaseplan) ook al niet goed, de honden :mrgreen:.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor Martijn » 12 maart 2010, 19:54

Harrie schreef:
Martijn schreef:Best wel jammer dat die leasemaatschappijen zó enorm op de laatste cent korting uit zijn dat ze met centrale inkoop werken.
Als we met z'n allen nou bereid waren nèt iets meer te betalen dan kon je je auto gewoon bij de dealer op de hoek halen...

dat vind ik een vreemde benadering... Waarom moeten "we" nóg meer betalen ???
Dat zal bovendien NIETS veranderen, leasemaatschappijen zijn geldwolven met slechts 1 belang: winstbejag.
amicalement, Harrie


Nou dat ben ik niet met je eens. Als je als berijder je poot stijf houdt dat je je auto van je eigen dealer wil hebben en niet via centrale inkoop dan kan dat meestal wel. Maar dan blijkt dat de centrale inkoop een procent of twee meer korting geeft. En dat betekent dat als jouw dealer zijn poot stijf houdt hij niet mag leveren TENZIJ de leasemij dit in het maandbedrag verwerkt (en de auto dus duurder wordt). En dan zijn de meesten ineens niet meer zo honkvast!
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor René van M. » 12 maart 2010, 21:54

Evert G.D schreef:
Harrie schreef:snel weer ON-TOPIC: 5008
Afbeelding


Wat is 'ie toch mooi..... :roll: zucht.... :roll:


Hij is zeker mooi, maar wat ik niet snap is de benummering.
Waarom gewoon niet door nummeren met 506 of de 608 Familiale
Die extra ''0'' van 5008 hoeft niet.
http://nl.wikipedia.org/w/index.php?title=Peugeot_504&action=edit&section=1
Je bent lekkerder in een Peugeot

504GL 1976
Avatar gebruiker
René van M.
 
Berichten: 482
Geregistreerd: 25 jan 2010, 21:35
Woonplaats: Uden, Noord-Brabant

Berichtdoor Mockenrue » 14 maart 2010, 02:33

Martijn schreef:Dat begint met het uit de "opslagstand" halen van de auto, het programmeren van de computer ( o.a. het instellen van het onderhoudsprogramma op "verzwaard" onderhoud of niet), het controleren van vloeistoffen, banden en accuconditie, het goed deconserveren en verwijderen van alle beschermfolies, nummerplaten en accessoires monteren, ga zo maar door.


OK, dat geeft al een aardige nuance. Wellicht ging het bij die consumententest veelal om tweedehands auto´s.
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2745
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Berichtdoor Koffiemolen » 19 maart 2010, 21:16

Maatwerk of niet, vandaag is mijn 5008 geleverd, lees hier verder: http://www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=130431#130431
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Koffiemolen » 12 jul 2010, 12:25

Ik pak dit draadje weer even op onder verwijzing naar het volgende draadje omdat daar na aflevering ee discussie is ontstaan over max toelaatbare aanhangergewichten en daarin ook mijn verdere ervaringen met de 5008 zijn verwerkt.

Lees dus verder hier: http://www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=15445&postdays=0&postorder=asc&start=50
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

VorigeVolgende

Keer terug naar AutoNieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten