5008: Waardige opvolger van de beroemde Familiales

Autonieuws, met nadruk uiteraard op Peugeot.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

5008: Waardige opvolger van de beroemde Familiales

Berichtdoor Koffiemolen » 03 jul 2009, 13:11

Las het vorige week al, maar was druk: in de AutoWeek een artikel over de 5008 die in het najaar komt. Daarnaast een foto van de 504 en 505 familiale en in een apart tekstkader een kort eerbetoon aan deze echte MPV's van weleer.
Ook geven de journalisten aan dat ze de 5008 een stuk mooier vinden dan het gedrongen uiterlijk van de 3008, en ik kan me daarbij aansluiten. De 5008 ziet er beter gebalanceerd uit en als hij daarbij (en dat is zo) hetzelfde fraaie interieur krijgt als de 3008 en net zo goed rijdt, dan wordt het volgens mij helemaal 'mijn auto' en verschuift de C5 Tourer naar plaats 2 op mijn ranglijst.

Wat vinden jullie ervan?
Laatst bijgewerkt door Koffiemolen op 01 nov 2009, 11:02, in totaal 1 keer bewerkt.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Bart-Peugeot » 03 jul 2009, 13:57

In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Berichtdoor MarcelB » 03 jul 2009, 15:56

De foto´s:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

gr. Marcel
Afbeelding

De Modelauto eXpert

Peugeot 508 SW Executive 1.6THP 2011
+ Peugeot 308 5-deurs Blue Lease Premium 1.6 BlueHDi 2014 (Lesauto)
Avatar gebruiker
MarcelB
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 03 mei 2004, 22:04
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor Koffiemolen » 03 jul 2009, 16:04

Dank voor het plaatsen van de mooie plaatjes!
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor JT » 03 jul 2009, 19:33

Ik merk heel vaak dat kinderen eerlijk reageren, kijk dan dus maar even naar die kindjes in de auto.
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor 504ronnie » 03 jul 2009, 19:35

Toch ook wel erruuugggg mooi 8)
205 CTi 1.6 105 PK 29-04-1986 nr 993
Groeten
Ron
504ronnie
 
Berichten: 990
Geregistreerd: 25 maart 2006, 15:36

Berichtdoor Jeetje » 03 jul 2009, 19:35

Behoudende maar gedistingeerde vormgeving en om die reden vind ik het een zeer geslaagd ontwerp en een erg mooie auto!
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Re: 5008: Eindelijk een opvolger van de beroemde Familiales

Berichtdoor Martijn » 03 jul 2009, 21:43

Koffiemolen schreef:. De 5008 ziet er beter gebalanceerd uit en als hij daarbij (en dat is zo) hetzelfde fraaie interieur krijgt als de 3008 en net zo goed rijdt, dan wordt het volgens mij helemaal 'mijn auto' en verschuift de C5 Tourer naar plaats 2 op mijn ranglijst.

Wat vinden jullie ervan?


Het is inderdaad een mooie, uitgebalanceerde auto. Niet opvallend, maar zeer netjes. Het interieur is op sommige punten afwijkend van de 3008 ( zo ontbreken de handgreep op de middenconsole en de "toggleswitches" zijn vervangen door gewone schakelaars). Het interieur heeft wel dezelfde hoge kwaliteit van afwerking, de ontwerpers maken er geen geheim van dat de Duitse premiummerken duidelijk het voorbeeld zijn qua afwerkingskwaliteit.

Technisch is de auto verwant met de C4 Grand Picasso. als je de twee auto's naast elkaar ziet in dezelfde kleur, dan valt op dat het ondanks bijna gelijke afmetingen er visueel een totaal andere auto staat. Knap gedaan van de ontwerpers! Door de kleinere zijruiten lijkt het ook binnenin de auto wat "knusser" en gezelliger dan in de Citroën.

Qua rijden is het ook een zeer fijne auto. Erg stil en een fijn weggedrag. Zeker in combinatie met de PSA/BMW benzinemotoren ( voor de derde keer op rij uitgeroepen tot Engine of the Year in de klasse 1.4-1,8 liter)een goede combi !
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor Jeetje » 03 jul 2009, 23:00

JT schreef:Ik merk heel vaak dat kinderen eerlijk reageren, kijk dan dus maar even naar die kindjes in de auto.


Die kijken volgens mij niet echt blij... :?

Kijk maar eens naar dat jochie op de achterbank! :roll:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor tout est beau avec une... » 04 jul 2009, 08:28

Ben ik hier de enige die dit maar een saaie bus vindt (waarschijnlijk wel)
Zelf vind ik de vergelijking met de 504 / 505 totaal niet opgaan.
De 504 / 505 kwamen uit een tijd dat een Peugeot nog echt een Peugeot was, dus herkenbaar aan zijn vorm en niet alleen aan zijn logo.
Tegenwoordig hebben de Peugeot's geen herkenbaar uiterlijk meer maar wordt door een paar geforceerde stijlaccenten toe te voegen geprobeerd er een eigen gezicht aan te geven. Voorbeelden hiervan zijn de grote bek van een tijdje terug en de nu wat meer gedrongen lijn van de huidige modellen.
De 5008 is dan wel weer wat minder gedrongen maar als het enige voordeel ten opzichte van de C4 Picasso is dat je een duidelijk verschil kunt zien tussen de beide auto's heb je dus niet echt een opvallende auto gemaakt. Over 10 - 15 jaar zal niemand deze auto nog noemen als je het hebt over mooie Peugeot's uit het verleden, doen we nu wel met de 504 / 505 en de rest.
202 BH '48
504 coupe '71
104 GL '78
505 Turbo injection '84
605 2.0 SRi '92
RG-01 '13
tout est beau avec une...
 
Berichten: 878
Geregistreerd: 27 maart 2009, 23:24
Woonplaats: Hasselt (ov.)

Berichtdoor JT » 04 jul 2009, 10:07

tout est beau avec une... schreef:Ben ik hier de enige die dit maar een saaie bus vindt (waarschijnlijk wel)
Zelf vind ik de vergelijking met de 504 / 505 totaal niet opgaan.
De 504 / 505 kwamen uit een tijd dat een Peugeot nog echt een Peugeot was, dus herkenbaar aan zijn vorm en niet alleen aan zijn logo.
Tegenwoordig hebben de Peugeot's geen herkenbaar uiterlijk meer maar wordt door een paar geforceerde stijlaccenten toe te voegen geprobeerd er een eigen gezicht aan te geven. Voorbeelden hiervan zijn de grote bek van een tijdje terug en de nu wat meer gedrongen lijn van de huidige modellen.
De 5008 is dan wel weer wat minder gedrongen maar als het enige voordeel ten opzichte van de C4 Picasso is dat je een duidelijk verschil kunt zien tussen de beide auto's heb je dus niet echt een opvallende auto gemaakt. Over 10 - 15 jaar zal niemand deze auto nog noemen als je het hebt over mooie Peugeot's uit het verleden, doen we nu wel met de 504 / 505 en de rest.

Ik dacht aangegeven te hebben dat ik het een HOK vind.... ;-)
Ongetwijfeld heel praktisch, met "let op het modewoord" allemaal opbergvakjes, een tissuedispenser, een psp/dsi/wii gameconsole en een uitklapbaar toiletje...
En als papa heel wild is, en van mama het geld mag uitgeven, dan mogen er grotere velgen onder.... Maar dan wel de lak in het zilvergrijs.
Waar zijn de auto's waarmee je niet verdwijnt in de vormeloze massa? Waar kinderen spontaan op reageren en een fotootje van willen maken? Waar -let op dat ie het niet ziet, maar ik kijk toch even naar die mooie auto van 'm- blikken weer van toepassing zijn?
Waar de gepassioneerde autoliefhebber weer duimen mag opsteken naar de auto's die hij knap vindt?

Zo dat lucht op... 't is best een mooie auto hoor... voor hedendaagse begrippen...
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Gilletti » 04 jul 2009, 11:24

JT schreef:Waar kinderen spontaan op reageren en een fotootje van willen maken? Waar -let op dat ie het niet ziet, maar ik kijk toch even naar die mooie auto van 'm- blikken weer van toepassing zijn?
Waar de gepassioneerde autoliefhebber weer duimen mag opsteken naar de auto's die hij knap vindt?


In ieder geval geen Q7. :P
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor Koffiemolen » 04 jul 2009, 11:32

JT schreef:
tout est beau avec une... schreef:Ben ik hier de enige die dit maar een saaie bus vindt (waarschijnlijk wel)
Zelf vind ik de vergelijking met de 504 / 505 totaal niet opgaan.
De 504 / 505 kwamen uit een tijd dat een Peugeot nog echt een Peugeot was, dus herkenbaar aan zijn vorm en niet alleen aan zijn logo.
Tegenwoordig hebben de Peugeot's geen herkenbaar uiterlijk meer maar wordt door een paar geforceerde stijlaccenten toe te voegen geprobeerd er een eigen gezicht aan te geven. Voorbeelden hiervan zijn de grote bek van een tijdje terug en de nu wat meer gedrongen lijn van de huidige modellen.
De 5008 is dan wel weer wat minder gedrongen maar als het enige voordeel ten opzichte van de C4 Picasso is dat je een duidelijk verschil kunt zien tussen de beide auto's heb je dus niet echt een opvallende auto gemaakt. Over 10 - 15 jaar zal niemand deze auto nog noemen als je het hebt over mooie Peugeot's uit het verleden, doen we nu wel met de 504 / 505 en de rest.

Ik dacht aangegeven te hebben dat ik het een HOK vind.... ;-)
Ongetwijfeld heel praktisch, met "let op het modewoord" allemaal opbergvakjes, een tissuedispenser, een psp/dsi/wii gameconsole en een uitklapbaar toiletje...
En als papa heel wild is, en van mama het geld mag uitgeven, dan mogen er grotere velgen onder.... Maar dan wel de lak in het zilvergrijs.
Waar zijn de auto's waarmee je niet verdwijnt in de vormeloze massa? Waar kinderen spontaan op reageren en een fotootje van willen maken? Waar -let op dat ie het niet ziet, maar ik kijk toch even naar die mooie auto van 'm- blikken weer van toepassing zijn?
Waar de gepassioneerde autoliefhebber weer duimen mag opsteken naar de auto's die hij knap vindt?

Zo dat lucht op... 't is best een mooie auto hoor... voor hedendaagse begrippen...


Heb je het nu over de 5008 of over de Q7? :mrgreen:
Enne...als papa echt wild is komt er behalve een tissuedipenser natuurlijk ook een condoomautomaat bij de achterbank... :oops:
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: 5008: Eindelijk een opvolger van de beroemde Familiales

Berichtdoor Koffiemolen » 04 jul 2009, 11:34

Martijn schreef:
Koffiemolen schreef:. De 5008 ziet er beter gebalanceerd uit en als hij daarbij (en dat is zo) hetzelfde fraaie interieur krijgt als de 3008 en net zo goed rijdt, dan wordt het volgens mij helemaal 'mijn auto' en verschuift de C5 Tourer naar plaats 2 op mijn ranglijst.

Wat vinden jullie ervan?


Het is inderdaad een mooie, uitgebalanceerde auto. Niet opvallend, maar zeer netjes. Het interieur is op sommige punten afwijkend van de 3008 ( zo ontbreken de handgreep op de middenconsole en de "toggleswitches" zijn vervangen door gewone schakelaars). Het interieur heeft wel dezelfde hoge kwaliteit van afwerking, de ontwerpers maken er geen geheim van dat de Duitse premiummerken duidelijk het voorbeeld zijn qua afwerkingskwaliteit.

Technisch is de auto verwant met de C4 Grand Picasso. als je de twee auto's naast elkaar ziet in dezelfde kleur, dan valt op dat het ondanks bijna gelijke afmetingen er visueel een totaal andere auto staat. Knap gedaan van de ontwerpers! Door de kleinere zijruiten lijkt het ook binnenin de auto wat "knusser" en gezelliger dan in de Citroën.

Qua rijden is het ook een zeer fijne auto. Erg stil en een fijn weggedrag. Zeker in combinatie met de PSA/BMW benzinemotoren ( voor de derde keer op rij uitgeroepen tot Engine of the Year in de klasse 1.4-1,8 liter)een goede combi !


Ik kan niet wachten! Rijden in een C4 picasso viel mij wat tegen, net een aquarium, dat is nou niet waar ik naar op zoek ben. En verder: het is natuurlijk geen ontwerp van Pininfarina, dat zie ik ook wel, maar toch vind ik het naar hededaagse maatstaven (de tijd staat niet stil!) een prima verschijning!
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor JT » 04 jul 2009, 15:22

;-)
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Martijn » 04 jul 2009, 15:35

tout est beau avec une... schreef:Ben ik hier de enige die dit maar een saaie bus vindt (waarschijnlijk wel)
Zelf vind ik de vergelijking met de 504 / 505 totaal niet opgaan.
De 504 / 505 kwamen uit een tijd dat een Peugeot nog echt een Peugeot was, dus herkenbaar aan zijn vorm en niet alleen aan zijn logo.
Tegenwoordig hebben de Peugeot's geen herkenbaar uiterlijk meer maar wordt door een paar geforceerde stijlaccenten toe te voegen geprobeerd er een eigen gezicht aan te geven. Voorbeelden hiervan zijn de grote bek van een tijdje terug en de nu wat meer gedrongen lijn van de huidige modellen.
De 5008 is dan wel weer wat minder gedrongen maar als het enige voordeel ten opzichte van de C4 Picasso is dat je een duidelijk verschil kunt zien tussen de beide auto's heb je dus niet echt een opvallende auto gemaakt. Over 10 - 15 jaar zal niemand deze auto nog noemen als je het hebt over mooie Peugeot's uit het verleden, doen we nu wel met de 504 / 505 en de rest.



Weet je wat het is, de fabrikant moet bouwen wat de markt vraagt om te kunnen overleven. In dit segment ("busjes") is styling minder belangrijk dan een praktische auto en een veilig, behoudend uiterlijk. Tijden veranderen, auto's ook!
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor Mark » 04 jul 2009, 19:58

Die kindjes vinden het helemaal niks, gelijk hebben ze, ik ook niet. Slap soort van kopie van de C4 Picasso. Met die moderne Peugets heb ik minder en minder. Een 407 is niet je dat, maar sinds de 3008... enfin, laat maar.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor Evert G.D » 04 jul 2009, 20:47

Laat ik ermee beginnen: ik haat MPV's. Ok, het zijn auto's met veel ruimte en veiligheid voor het hele gezin, ze zijn praktisch, comfortabel, noem maar op. Maar het zijn géén auto's. Het zijn huiskamers op wielen, zonder enig karakter dat een auto eigen is.

Vrouwen zijn (inderdaad) vaak gek van dit soort auto's als gezinswagen. Hoe kan het anders, met steekwoorden als praktisch (vrouwen zijn vaak praktisch ingesteld), veilig (papa zou 's wat sportief gaan rijden, kan gelukkig niet met zo'n ding), comfortabel (wel een goede eigenschap, typisch Peugeot), noem het maar op.

De 5008 heeft niets, maar dan ook niets in zich van de beroemde familiales 504 of 505 (of van voorgaande types als 203, 403 en 404). Een vergelijking gaat dan ook helemaal mank. Het enige was dat het beiden zevenzitters betreft. Daarna houdt elke vergelijking op. De 504/504 en andere Peugeot familiales hadden karakter. Wel 's een MPV met karakter gezien? :twisted:

Aldus doopte hij de pen in de azijn. :mrgreen: Laat ik nou ook 's positief zijn: voor zover de vormgeving van een MPV mooi kan zijn, vind ik de 5008 een enigszins positieve uitschieter. Het neusje is zelfs wel mooi te noemen. Als ik al in zou zijn voor een MPV, zou ik aan de 5008 denken. Maar aangezien ik 'nu niet, straks niet en nooit niet' in een MPV wens te rijden, zal ik er nooit een bezitten.

Overigens respecteer ik de smaak van anderen: als je zo'n MPV mooi vindt: gewoon kopen, soyez heureux (wees gelukkig). Gelukkig verschillen smaken. Anders reden we allemaal in hetzelfde model rond. Zo blijft het mooi op de weg. :D En ja, over comfort gesproken: dat zit met de 5008 hoogstwaarschijnlijk wel goed en op een zeer hoog peil. Je kunt veel zeggen van een MPV, maar niet dat ze onconfortabel zijn.[/i]
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Harrie » 04 jul 2009, 21:24

Evert G.D schreef:Laat ik ermee beginnen: ik haat MPV's. <KNIP>. Wel 's een MPV met karakter gezien? :twisted:

een Renault Espace! ik spotte vanmorgen een 1e type, WIT! uniek. Espace is hét origineel!
ik had verwacht, dat jij als journalist wel objectiever zou oordelen!
.
Er hadden wat meer stijlkenmerken in de 5008 mogen zitten, iets zoals het knikje in de ruitlikkerlijst van het achterportier van de C4 Picasso ( nee, niet de C4 Grande Picasso): prachtig!
5008: idd een beetje onopvallend en 'saai' uiterlijk, maar geen onaardige auto om te zien.
Als 'ie zulke goede kwaliteiten heeft zoals Martijn schreef ( en hij kan het weten!) hoop ik dat Peugeot er veel liefhebbers voor vind.
@JT: Bzzzzzzzzzzzzzz ..en zo gaat de achterklep van de Q7 elektrisch open... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: maar ja, een Q7 is geen echte MPV, dus telt niet mee 8)
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Koffiemolen » 04 jul 2009, 21:34

2-1 voor Harrie! Helemaal mee eens, een Espace is het oermodel van de 'monospace' zoals de Fransen zoiets noemen. Ik herinner met het uit mijn jeugd als de dag van gisteren: 1984, toen zag ik de eerste staan en toen wist ik: later als ik groot ben koop ik eens zo'n ruimtewagen. Ik vind zo'n monospace in concept domweg mooi, hoewel ik ook een liefhebber ben van limousines/ berlines.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Gilletti » 05 jul 2009, 23:51

Harrie schreef:@JT: Bzzzzzzzzzzzzzz ..en zo gaat de achterklep van de Q7 elektrisch open...
grt, Harrie

Daar had ie net zo goed de 607 voor kunnen houden dan. :mrgreen:

Evert G.D schreef:vrouwen zijn vaak praktisch ingesteld

Dat durf ik te betwijfelen. :wink:
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor Mockenrue » 06 jul 2009, 00:00

De Renault AvanTime vond ik wel een MPV met karakter.
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2745
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Berichtdoor Harrie » 06 jul 2009, 00:13

Mockenrue schreef:De Renault AvanTime vond ik wel een MPV met karakter.

dat is idd wel een voiture die OPVALT, en een indruk achterlaat!
Renault deed dat ook met de Vel Satis. helaas kunnen er op de achterbank alleen kinderen zitten, dat verwacht je niet van de 'grote' Renault, dat toch als topmodel sedan moest doorgaan... :roll:
je ziet ze dan ook amper, slecht verkocht volgens mij.. ik spotte er zaterdag een, onderhand uniek zo'n ding.. :mrgreen:
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

MPV met karakter

Berichtdoor Walle69 » 06 jul 2009, 09:49

Ook een Ford S-max vind ik persoonlijk een auto met karakter.

smaken verschillen
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 701
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna

Berichtdoor Evert G.D » 06 jul 2009, 23:54

Mmm...ja, Harrie zegt 'Renault Espace'. Tja, bij MPV's heb ik totaal géén gevoel. Wat ik al zei: geen auto's, maar huiskamers op wielen. Niks mis mee wat velen betreft, maar niet voor mij.

De Renault Espace was trouwens in eerste instantie ontworpen als Talbot. Het had dus weinig gescheeld of PSA - via Talbot - de eerste MPV in haar gelederen gehad. Toen het feest niet doorging, nam Renault het model met graagte op in haar gelederen.

Zaterdag stond er bij mij achter zo'n Espace Phase I te tanken, terwijl de Talbot Tagora van A. Brandhorst op de parkeerplaats stond. Als je goed kijkt, zijn beide modellen wel duidelijk 'familie' van elkaar.

Rest de vraag of zo'n Espace karakter heeft. In elk geval is hij een typische representant van het Frankrijk in de jaren tachtig, dat wel.

Mijn beoordeling van MPV's hier is trouwens het oordeel van een privépersoon. Als journalist bekijk je het anders, al kun je natuurlijk je persoonlijk gevoel nooit voor honderd procent uitschakelen. Maar dan ga je soms wat opportunistischer met je mening om... :mrgreen: Je schrijft namelijk voor een breed publiek met allerlei smaken. Tenzij je bij Top Gear (TV) werkt, dan kun je ongezouten je mening geven. Zou mij wel wat lijken, zo'n programma met de auto als lijdend voorwerp. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Volgende

Keer terug naar AutoNieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten