Martijn schreef:Na heel wat meetwerk kwamen we erachter dat iemand
waarschijnlijk ooit eens de "spinnekop" van de benzineinjectie uiteen
heeft gehaald. Overal zaten resten vloeibare pakking en aan de
afstelschroeven was duidelijk gerommeld.
Hoi Martijn,
Inderdaad lees ik nogal eens dat Fransen de brandstofverdeler (zgn.
spinnekop), tegen alle adviezen in, uit elkaar halen. Los van het feit, dat
dit volstrekt zinloos is, krijg je zo'n brandstofverdeler niet meer
vloeistofdicht gemonteerd. (waarschijnlijk heeft Vanhille dat ook gedaan)
K-jetronics is een mechanisch systeem, dat erg gevoelig is voor drukverlies.
En daar heb je dus onmiddellijk last van, waar ook in het circuit.
Martijn schreef: Hmmm... gelukkig had ik nog een aantal
inlaatspruitstukken en motorblokken op voorraad , dus heb het
inlaattraject van een 1984 GTI overgebouwd.
Ik heb wat huiswerk voor je gedaan en uit onderstaande documentatie
wordt je duidelijk, dat er een verschil is tussen de luchtweger voor TI/STI
en voor GTI motoren.
Is ook wel logisch, want een GTI motor vraagt meer lucht (en brandstof).
Zoals je ziet, is de venturi van de luchtweger belangrijk. Als het goed is,
hebben ze beide een ander Peugeot referentienummer. Het
garagehandboek Peugeot 6
4 besteedt hier niet zo dolveel aandacht
aan, maar gelukkig de Bosch-organisatie wel.
Zoals je ziet, geeft de afbeelding van de luchtweger een omgekeerde
werking aan, vergeleken de constructie op onze 6
4.
Binnenkort wéér een 6
4 op 's herenswegen?
Met vriendelijke groet,
Paull