antenne voor 604

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

antenne voor 604

Berichtdoor n.bon » 10 aug 2007, 13:02

dag liefhebbers,

ik ben sinds kort de blije eigenaar van een 604 STi uit 79, perfect exemplaar. Maar er zijn altijd vragen:
waar hoort de antenne op dit model te zitten?
en enig idee (ik ben vast niet de enige) waar ik enigszins betaalbare TRX-banden kan vinden?

Hoi Niels
n.bon
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 10 aug 2007, 12:56
Woonplaats: amsterdam

Berichtdoor Dick » 10 aug 2007, 13:49

De antenne hoort voor op het dak te zitten voor zover ik weet. Ik al even een foto maken als ik tijd heb.

Bij deze. Op deze foto is het redelijk goed te zien.

Afbeelding
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Re: antenne voor 604

Berichtdoor pEus » 10 aug 2007, 22:33

n.bon schreef:ik ben sinds kort de blije eigenaar van een 604 STi uit 79, perfect exemplaar.


Allereerst gefeliciteerd met deze mooie auto :!:

n.bon schreef:en enig idee (ik ben vast niet de enige) waar ik enigszins betaalbare TRX-banden kan vinden?


Helaas nergens :( of je moet toevallig op een sloper nog redelijke banden tegenkomen.
Avatar gebruiker
pEus
 
Berichten: 1772
Geregistreerd: 22 jun 2005, 18:24
Woonplaats: Waalwijk

Berichtdoor Cor Rosie » 11 aug 2007, 21:14

Gefeliciteerd met je aanwinst. Ik hoop dat je er veel plezier van zult beleven.

De antenne is volgens mij in modeljaar 80 of 81 verhuisd van het achterscherm (naast het kofferdeksel) naar het dak. Dat zou betekenen dat -ie op jouw auto op het achterscherm zou moeten zitten. Daar zou dan een gat moeten zitten....

Volgens mij was een elektrische antenne op deze plek standaard, maar dat weet ik niet zeker.

Nieuwe TRX banden zijn nog volop te krijgen, je moet alleen wel diep in de buidel tasten.

Het goedkoopste adres wat ik ken, is € 240,- excl montage per stuk. Bovendien zijn ze vrij vlot opgegumd, wat het geheel een dure hobby maakt.

Tweedehands TRX-en hebben vanwege de vlotte slijtage meestal weinig profiel. Hoewel het rubber van deze banden niet snel uitdroogt, hebben de wangen wel de neiging relatief snel in stevigheid af te nemen. Dat zie je aan de buitenkant niet maar zodra je gaat rijden merk je het des te beter! Gevolg is dat je 604 een zwabberbak wordt.

Ps: een Sti uit 79? Ik dacht dat er in 1979 nog geen Sti geleverd werd. Ben ik abuis?
Avatar gebruiker
Cor Rosie
 
Berichten: 798
Geregistreerd: 27 jun 2006, 11:58
Woonplaats: Dichter bij dan je denkt

Berichtdoor Martijn » 13 aug 2007, 10:43

Cor Rosie schreef:Ps: een Sti uit 79? Ik dacht dat er in 1979 nog geen Sti geleverd werd. Ben ik abuis?


Nee, je hebt gelijk. In 1979 had je de SL , de TI en de Dturbo, alle drie tevens leverbaar in Grand Comfort uitvoering. Modeljaar 80 kreeg de 604 kunststof speigels, plaklijsten ebn verdwenen de chromen logo's. Modeljaar 81 werd de TI grand Comfort de STI.
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor Harrie » 14 sep 2007, 19:57

Cor Rosie schreef:Gefeliciteerd met je aanwinst. Ik hoop dat je er veel plezier van zult beleven.

De antenne is volgens mij in modeljaar 80 of 81 verhuisd van het achterscherm (naast het kofferdeksel) naar het dak. Dat zou betekenen dat -ie op jouw auto op het achterscherm zou moeten zitten. Daar zou dan een gat moeten zitten....

Volgens mij was een elektrische antenne op deze plek standaard, maar dat weet ik niet zeker.


Standaard op de eerste bouwjaren is GEEN antenne, die zet de dealer/
garage er dus op ( accessoire ) meestal op het linkerachterscherm
als je een inschuif of elektrische wilt, anders is er geen plek ( voorscherm geniet NIET de voorkeur en lastig!!. )
Moet dan links achterop wel vrij vooraan, vanwege e.v.t. 2e reservewiel links.
Vanaf 1980/1981 werden dakantennes standaard af fabriek OF een voorziening,
waarbij de kabel al gelegd was van dak tot console.
Voor op het dak is mooi, en minder gevoelig voor vandalisme.
Nadeel kan een fluitend geluid zijn als je het schuifdak hebt geopend.

naschrift: een electronisch versterkte raamantenne kan ook, dan hoef je
geen gaten te boren! Heb ik in onze 304 cabrio, werkt perfect ( zit achter
de binnenspiegel )
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek


Keer terug naar 604

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten