Frank.04 schreef:Ha-ha, mee eens.
De motor is perfect, maar loopt niet perfect.
Pakt slecht op op LPG en blaast uit het spruitstuk.
Ik geloof niet dat kleppen stellen veel gaat verbeteren, maar kwaad kan het niet.
Aandachtspunt is de keerring van de GM-bak, de olielekkage is altijd naar.
Blijft een leuke auto.
Zeker met de aankomende apk regeling dat word echt feest met aanzien vloeistof lekkages

Weet je zeker dat deze een gm bak heeft en niet een zf?
Ik vond ook dit stukje over de 604 qua bak.
Eerste turbodiesel in Europa
In 1977 verscheen de 604 TI met dezelfde motor, maar dan met Bosch K-Jetronic inspuitsysteem in plaats van een carburateur. Dit leverde 144 pk op en de vijfbak deed zijn intrede. De GM-automaat werd ingeruild voor een exemplaar van het Duitse ZF. In 1979 was de 604 de eerste personenauto in Europa met een turbodieselmotor. Mercedes-Benz had sinds 1976 weliswaar de 300 SD, maar die auto leverde men alleen in Noord-Amerika. De 604 D-Turbo beschikte over een 2.304 cc grote en 80 pk sterke turbodiesel. Later is er in de vorm van de 604 GTD Turbo bovendien een 2.498 cc turbodiesel met 95 pk gekomen. Speciaal voor de Franse overheid is er een viercilinder 2,0 liter met 96 pk leverbaar geweest. Als sportieve topuitvoering verscheen in 1984 de 604 GTI met de 155 pk sterke 2.849 cc PRV-V6. Het onderstel van de 604 was voor zijn tijd voorzien van een moderne, zowel voor als achter onafhankelijke wielophanging, stuurbekrachtiging en vier schijfremmen