Pagina 5 van 16

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 23 aug 2011, 22:55
door Bart-Peugeot
Harrie schreef:En aanvragen bij L 'Aventure is alleen voor leden van L'Aventure Peugeot.

Toch niet. Lees mijn bericht maar helemaal.

In de praktijk betekend dat als je de vraag bij L`Aventure neerlegt zonder lid te zijn, dat dit meer kost dan een jaar lidmaatschap.
Maar het kan dus wel.

Tevens zijn er dus mensen bezig om te bewijzen dat hun 205 met kenteken van 1987, toch echt geproduceerd is in 1986. Om zo nog in aanmerking te komen voor de oldtimer regeling. Of dat al gelukt is, weet ik nog niet.

Maar goed, je 604 heeft al blauwe platen, dus ik zou het advies van Harrie volgen.

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 23 aug 2011, 23:10
door Harrie
ik had het er maar niet bijgeschreven, maar voor het omslagpunt 1986/1987 heeft het wél zin, bij import-auto's.
Dat was té off-topic geweest, maar vooruit dan maar weer, ter verduidlijking vanaf mijn kant.
grt, Harrie "ik heb de wijsheid niet in pacht".

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 24 aug 2011, 01:56
door joospeugeot
Harrie schreef:
risky schreef:Aangifte doen van vermissing en een nieuwe aanvragen brengt je nog vééél verder van huis, dan krijg je 90-RZR-0 bijvoorbeeld.


dat is allang niet meer, krijg je gewoon je eigen kenteken met ee duplicaatcode, het bekende eentje of tweetje en ga zo maar door voor je duplicaatcode.
uitvoeren en later terug invoeren helpt ook niet. die krijgen gewoon t oude nederlande kenteken terug !

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 24 aug 2011, 13:50
door Remco504coupe
joospeugeot schreef:voor de bandenspanning zou iemand eens moeten kijken in t instruktie boekje van de 604, volgens mij wel na 1979, want toen waren de trx-en als optie en later zelf standaard op sommige modellen. ik weet niet of mijn instruktieboekje dit al staat. moet ik t boekje gaan zoeken....
oh ja. op de modellen waar de trx-en standaard opzaten staat een sticker in de deur met de juiste bandenspanning, kijk wel ook ff naar de bandenmaat die erbij staat of dat een trx is.


Voor wat het waard is bij de 604, in mijn 78er 504 c/c boekje staat:

TRX 190/65 HR390, koude toestand voor 1,4 bar, achter 1,8. Voor lange afstanden bij grote snelheid verhogen met 0,3 bar, dan dus 1,7 voor en 2,1 achter.

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 24 aug 2011, 16:54
door risky
oke Remco thanks :D

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 24 aug 2011, 20:17
door joospeugeot
Remco504coupe schreef:
joospeugeot schreef:voor de bandenspanning zou iemand eens moeten kijken in t instruktie boekje van de 604, volgens mij wel na 1979, want toen waren de trx-en als optie en later zelf standaard op sommige modellen. ik weet niet of mijn instruktieboekje dit al staat. moet ik t boekje gaan zoeken....
oh ja. op de modellen waar de trx-en standaard opzaten staat een sticker in de deur met de juiste bandenspanning, kijk wel ook ff naar de bandenmaat die erbij staat of dat een trx is.


Voor wat het waard is bij de 604, in mijn 78er 504 c/c boekje staat:

TRX 190/65 HR390, koude toestand voor 1,4 bar, achter 1,8. Voor lange afstanden bij grote snelheid verhogen met 0,3 bar, dan dus 1,7 voor en 2,1 achter.


joospeugeot schreef:zo moet er bij de 504 coupe v6 met trx 1.4 voor en 1.8 achter, en dit staat mijn instructieboekje van de 504 coupe/cabrio.


die info wist ik al, maar we moeten iemand hebben die eens in een 604 boekje keek.....

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 24 aug 2011, 20:32
door Brownie
Wat ik uit mijn hoofd weet, is dat ook in mijn deur extreem lage waardes staan, ik geloof 1.4 en 1.7. Mijn bandenboer zegt:" Ja, dat hoort zo bij TRX-en, maar als je wil dat ze niet te hard slijten, gewoon 2 bar of ietsje meer indoen." Tja, wat is wijsheid...


... Geen TRX-en gebruiken, dat is wijsheid. :mrgreen:

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 24 aug 2011, 22:15
door Harrie
Brownie schreef:" Tja, wat is wijsheid...

... Geen TRX-en gebruiken, dat is wijsheid. :mrgreen:


+ 1 :wink:

grt, Harrie

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 24 aug 2011, 22:33
door risky
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

ik ga denk ik maar gewoon voor 17 ins ga :lol: :mrgreen: :shock:
mvg

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 24 aug 2011, 22:42
door Harrie
Ja, zet de wielen van de J9 er onder :mrgreen:
Dan wordt de topsnelheid ca. 220 km/h :mrgreen:
sorry, ONTOPIC 8)

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 24 aug 2011, 22:52
door risky
Harrie schreef:Ja, zet de wielen van de J9 er onder :mrgreen:
Dan wordt de topsnelheid ca. 220 km/h :mrgreen:
sorry, ONTOPIC 8)


ik denk dat ik er maar een adaptor voor maak met steek 4x 100 of 5x 100
dan kan er van alles onder..
Die top snelheid heefd mijn intresse gewekt :mrgreen:
mvg

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 24 aug 2011, 22:55
door joospeugeot
risky schreef:
Harrie schreef:Ja, zet de wielen van de J9 er onder :mrgreen:
Dan wordt de topsnelheid ca. 220 km/h :mrgreen:
sorry, ONTOPIC 8)


ik denk dat ik er maar een adaptor voor maak met steek 4x 100 of 5x 100
dan kan er van alles onder..
Die top snelheid heeft mijn intresse gewekt :mrgreen:
mvg


pak dan 4x108 of 5x 108, dan passen originele peugeot velgen :mrgreen:

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 25 aug 2011, 19:05
door pick~up
Ahoy buurman!

Ik heb je auto nog op de foto gezet.....hoe vaak zie je nog een 604 en 505 en in de verte een 305 in 1 straat staan!!!
(2 bekende auto's voor brownie!!!)

Afbeelding

Afbeelding

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 25 aug 2011, 19:09
door Brownie
pick~up schreef:Ik heb je auto nog op de foto gezet.....hoe vaak zie je nog een 604 en 505 en in de verte een 305 in 1 straat staan!!!
(2 bekende auto's voor brownie!!!)

3 zelfs! Ik heb de 505 een jaar dagelijks gebruikt, de 604 2 jaar op regelmatige basis en met de 305 ben ik enkele maanden bezig geweest om een kenteken aan te vragen bij de RDW wat nogal wat voeten in aarde had. Van die laatste heb ik ook maar 400 km genoten.

Mooi ze eens bij elkaar te zien. Ik denk dat bij mij de 604 en de 505 nooit naast elkaar hebben gestaan. Die hebben geen overlap gehad volgens mij: de 505 was al weg toen de 604 kwam.

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 25 aug 2011, 19:54
door risky
ha buurman mooi setje zo he :D
idd alle 3 van brownie geweest volgende keer maar eens alle peugeot`s bij elkaar op de foto.
het 305je staat er wel zielig bij zo :mrgreen:
@brownie
De 305 heeft dacht ik bij alex een 15.000 gereden
de 305 staat bij mij al weer een dikke 20.000 verder dus het is weer ingehaald met dat stil staan
mvg

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 26 aug 2011, 00:35
door Brownie
Volgend jaar eens een meeting organiseren voor al mijn "ex-en"? :mrgreen:

Ik weet nog heel wat meer terug te vinden.

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 26 aug 2011, 08:36
door Walle69
Hoi
Wat betreft de TRXen:
Afbeelding

1,5 voor
2,0 achter

Plus 0,3 voor het racen

En je mag alleen sneeuwkettingen achterop leggen

Groet
Walle

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 26 aug 2011, 20:07
door risky
Dankje Walle

Dan zit er idd teveel in met 2,5
mvg

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 01 sep 2011, 18:14
door risky
Na veel nadenken heb ik besloten om de 604 op benzine te houden.
Ik ga als ik lpg inzet er ook de winter mee doorrijden en daar is deze 604 in mijn ogen niet geschikt voor.
Teminste als ik hem knap en aardig roestvrij wil houden
dus s`winters lekker met zijn kont in de warme garage hij heeft al genoeg geleden :cry:
Daarom gooi ik lpg in mijn (bijzondere) (macho) (wagen) zoals Jan hem noemt.
Geen gedonder met backfire en heeft al harde klepzetels en de onderdelen zijn een heel stuk gangbaarder
en is winterproof en toch weer 6 jaar nieuwer
al moet ik zeggen de 604 rijd lekkerder maar als ik hem in 1 of 2 winters op rijd heb ik ook niets meer :roll:
mvg

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 01 sep 2011, 18:47
door 305 friesland
Het is al een mooie auto aan het worden Dirk , zou inderdaad zonde zijn om door het zout te gaan.
Ik zet er bij mij wel gas in omdat ik een hekel aan benzinetanken heb ,behalve bij de 403 die is er ardig zuinig mee en rij er niet veel mee.
de 604 zou ik meer mee willen rijden en dan moet het wel op gas.
Maar het blijven geweldige auto,s om mee te rijden , ik overweeg om de 505 toch weer te verkopen alleen nu niet interessant vanwege de slechte handel.
En dan kunnen we lekker rijden met de 604, en natuurlijk ook met de 305 , mijn nieuwe automaat bevalt me al heel goed. :lol: :lol:

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 01 sep 2011, 18:57
door Brownie
Als je hem goed verzorgd, kan je er best mee door de winter rijden volgens mij. Goed in de gaten houden waar roest kan gaan ontstaan en als er pekel ligt, dagelijks goed afspoelen. Zo rijdt ik nu 2 jaar met de 604 door weer en wind, inmiddels 60.000km. Als de koets de komende jaren net zo snel aftakelt als de afgelopen twee jaar, dan is de motor is eerder op. En dat zegt wat voor een Indenor!

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 01 sep 2011, 20:44
door jan-03
Dacht ik van die zeilboot op wielen( bijzondere Macho wagen )af te zijn wordt ik hier mee geconfonteerd, bijna even erg als het overlijden van de 203 motor.
Dan toch maar liever in de 305 met trekkermotor dan daarin Dirk!! :( :mrgreen:
Maar goed het zal wel net zijn als met roken, slechte gewoonten zijn moeilijk af te leren.. :-|
Maar misschien dat die ook wel m,n 203 opvolgd en ook vastloopt.. :D Gedeelde smart is halve smart.. :mrgreen:
gr Jan.

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 01 sep 2011, 22:09
door risky
Brownie schreef:Als je hem goed verzorgd, kan je er best mee door de winter rijden volgens mij. Goed in de gaten houden waar roest kan gaan ontstaan en als er pekel ligt, dagelijks goed afspoelen. Zo rijdt ik nu 2 jaar met de 604 door weer en wind, inmiddels 60.000km. Als de koets de komende jaren net zo snel aftakelt als de afgelopen twee jaar, dan is de motor is eerder op. En dat zegt wat voor een Indenor!


dat zal best maar ik spoel niet iedere dag af dat weet ik nu al :mrgreen:
heb al ervaring met een 504 met de winter doorrijden ik denk dat de 604 niet beter zal reageren op zout :roll:
mvg

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 01 sep 2011, 22:13
door risky
305 friesland schreef:Het is al een mooie auto aan het worden Dirk , zou inderdaad zonde zijn om door het zout te gaan.
Ik zet er bij mij wel gas in omdat ik een hekel aan benzinetanken heb ,behalve bij de 403 die is er ardig zuinig mee en rij er niet veel mee.
de 604 zou ik meer mee willen rijden en dan moet het wel op gas.
Maar het blijven geweldige auto,s om mee te rijden , ik overweeg om de 505 toch weer te verkopen alleen nu niet interessant vanwege de slechte handel.
En dan kunnen we lekker rijden met de 604, en natuurlijk ook met de 305 , mijn nieuwe automaat bevalt me al heel goed. :lol: :lol:


als ik de 604 op de 110/115 houd dan rijd hij keurig 1 op 10 het is nog niet echt heel goedkoop maar wel te doen.
ga ik 140/150 dan duikt hij gelijk naar de 1 op 6.
hij gaat gewoon de leuke ritten rijden en voor de rest droog in de garage
tja die automaat dat is een uitvinding heerlijk.
'mvg

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 01 sep 2011, 22:24
door risky
janbachee schreef:Dacht ik van die zeilboot op wielen( bijzondere Macho wagen )af te zijn wordt ik hier mee geconfonteerd, bijna even erg als het overlijden van de 203 motor.
Dan toch maar liever in de 305 met trekkermotor dan daarin Dirk!! :( :mrgreen:
Maar goed het zal wel net zijn als met roken, slechte gewoonten zijn moeilijk af te leren.. :-|
Maar misschien dat die ook wel m,n 203 opvolgd en ook vastloopt.. :D Gedeelde smart is halve smart.. :mrgreen:
gr Jan.


Jan je bedoeld vlaggen schip ? :mrgreen: :mrgreen:
Nee dat durft de 305 niet joh die blijft uit angst gewoon lopen.
En die andere waar ik de naam niet van noem die motor is bijna nieuw ook nieuwe zuigers enz..
3 jaar mee bezig geweest met dat beestje.
ik weet niet of het een slechte gewoonte is om van meerdere merken te houden ik denk van niet.
anders zou iedereen peugeot rijden en zou het ook een saaie wereld zijn .
ik hoor het wel weer als je weer een dagje gereedschap wil aangeven :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
mvg