Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
Walle69 schreef:gewoon ongelood Euro 95 nemen. We rijden al jaren met een 504 V6TI met precies dezelfde motor en ook een 604 GTI beiden op super benzine met oktaangetal 95 en zonder additieven.
De motoren zijn daar gewoon op berekend.
Zoef ze in die heerlijke wagen en gefeliciteerd met de aanwinst
jaap tenthof schreef:Tja, dat zijn wat tegenstrijdige adviezen en de benzinemeter staat al ver naar links (kan al gauw met een 604 natuurlijk) dus ik moet eerdaags tanken. Wie geeft het verlossende antwoord? O ja het is dus een V6,
Jaap
Geplaatst: za feb 04, 2006 23:07 Onderwerp: PRV V6 (alle soorten)
--------------------------------------------------------------------------------
De PRV V6-en zijn allemaal uit aluminium opgetrokken en dien ten gevolge hebben ze allemaal geharde klepzetels. Daarom kun je loodvrij tanken, alleen de GTI versie heeft een hogere compressie en voelt zich daarom beter bij euro 98. Het kan overigens geen kwaad toch euro 95 te tanken in de GTI versie, alleen is er een hogere kans op detonatie (of te wel kloppend geluid als je een keer flink "weg wilt stappen").
Fijne avond,
Paull (en Paulla)
Paull en Paulla schreef:Geplaatst: za feb 04, 2006 23:07 Onderwerp: PRV V6 (alle soorten)
--------------------------------------------------------------------------------
De PRV V6-en zijn allemaal uit aluminium opgetrokken en dien ten gevolge hebben ze allemaal geharde klepzetels. Daarom kun je loodvrij tanken, alleen de GTI versie heeft een hogere compressie en voelt zich daarom beter bij euro 98. Het kan overigens geen kwaad toch euro 95 te tanken in de GTI versie, alleen is er een hogere kans op detonatie (of te wel kloppend geluid als je een keer flink "weg wilt stappen").
Fijne avond,
Paull (en Paulla)
...
Beste Jaap,
Dit onderwerp komt door de jaren nog wel eens langs en kun je vinden in "6 4 welke soort brandstof?" van Walle.
Je hebt wel een bijzondere 6 4 en wel een STI uit 1979! Heb je er ook foto's van? Wij zien graag foto's van mooie 6 4's.
Bonne route et beaucoup de plaisir avec la 6 4.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
jaap tenthof schreef:Dat het geen STi is, wist ik niet, heb ik overgenomen van de advertentie. Ik krijg een dezer dagen de 1979 folder.
Paull en Paulla schreef:Hoi Jaap,
Welkom in de "kleine" wereld van 6 4-rijders. Daarvan zijn er in Nederland waarachtig niet veel. De meeste 6 4's staan namelijk (permanent) binnen gestald, waarvan enkele zelfs voorzichtig wortel schieten.
Paull
Martijn schreef:Paull en Paulla schreef:Hoi Jaap,
Welkom in de "kleine" wereld van 6 4-rijders. Daarvan zijn er in Nederland waarachtig niet veel. De meeste 6 4's staan namelijk (permanent) binnen gestald, waarvan enkele zelfs voorzichtig wortel schieten.
Paull
Wortel schieten? Mijn SL was na 10 jaar op dezelfde plek nog prima gangbaar, dus dat loopt wel los....
Paull en Paulla schreef:Beste Jaap,
Dit onderwerp komt door de jaren nog wel eens langs en kun je vinden in "6 4 welke soort brandstof?" van Walle.
604 V6 kan op loodvrij 95. grt, HarrieRick de Kikker schreef:Goedemorgen,Via de zoekfunctie kon ik het desbetreffende onderwerp over de juiste brandstof voor een 604 niet vinden.Paull en Paulla schreef:Beste Jaap, Dit onderwerp komt door de jaren nog wel eens langs en kun je vinden in "6 4 welke soort brandstof?" van Walle.
Kan iemand misschien helpen waar dat onderwerp staat? Is de 604 zonder aanpassingen nou wel of niet geschikt om op loodvrije 95/98 te draaien?
Groeten, Rick.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten