Pagina 1 van 3

Wat heb je vandaag aan je 604 gedaan?

BerichtGeplaatst: 09 maart 2008, 18:12
door Harrie
Voor de 604 GTI vier stuks 15 inch lichtmetalen velgen gekocht, met banden; {met dank aan Walle69},
want dat past goed onder een 1984'er GTI. Het TRX-project waar ik 2 jaar
geleden mee ben begonnen is bij deze gestopt, de TRX-handel heb ik verkocht).
In de 15 jaar dat de 604 GTI in België in bewaring stond van een dealer die ingeruilde nette auto's ging sparen en bewaren,
is deze GTI van zijn originele velgen ontdaan en stond op stalen SL-velgen met gladde banden.
Vanmiddag gemonteerd: ( later nog terug geweest met de compressor om ze op te pompen).
Afbeelding
.
eerst eens goed met de hogedrukspuit en shampoo schoongemaakt
.
Afbeelding
.
de conische vlakken waar de wielmoeren op aanliggen, met een roterend staalborsteltje gezuiverd, dat was wel nodig..
Met nieuwe, vernikkelde wielmoeren gemonteerd.
.
Afbeelding
.
Dit lijkt beter, al zijn de spaken en randjes niet blank, ik ben tevreden.
.
Afbeelding
.
de 304 S cabrio en de 604 GTI in de stalling, beide afgedekt.
.
Afbeelding
.
Dit is mijn testkast, een Souriau 2690, als ik een grote werkplaats heb, haal ik 'm op.
Ik heb deze toch eerst voor de 604GTI nodig.
EDIT: Souriau gesloopt in 2011, bleek onherstelbaar defect, kabels en boek aan iemand geschonken.
grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 09 maart 2008, 23:02
door Walle69
:D mooi harrie!

BerichtGeplaatst: 09 maart 2008, 23:29
door Mark
Bij deze 'sticky' gemaakt Harrie (voor de minder ingewijden: dan blijft dit onderwerp bovenaan de lijst plakken). Ben dol op stickies :mrgreen:.

BerichtGeplaatst: 09 maart 2008, 23:38
door Harrie
Mark schreef:Bij deze 'sticky' gemaakt Harrie (voor de minder ingewijden: dan blijft dit onderwerp bovenaan de lijst plakken). Ben dol op stickies :mrgreen:.

OK, dank je, is het ook een goed idee om in andere
type-groepen ook de topics "wat heb ik vandaag nu weer aan mijn .. gedaan" ook Sticky te maken?
Dat was feitelijk mijn opzet :mrgreen:
grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 09 maart 2008, 23:39
door Harrie
Walle69 schreef::D mooi harrie!

bekende velgen heh :?: :mrgreen:
kofferbak van je vader's 607 is wel gigantisch, scherm ging er zo in, ECHO!

Gedaan!

BerichtGeplaatst: 03 maart 2009, 12:14
door Rob
Wat ik dit weekeinde gedaan heb!!
Waarschijnlijk willen jullie dat niet weten :oops:
http://www.mijnalbum.nl/Album=QJ7J8QJH

BerichtGeplaatst: 03 maart 2009, 14:10
door Bart-Peugeot
@Rob:

Dus je hebt die 604 op 09-01-2009 gekocht en je sloopt hem nu alweer! :D

BerichtGeplaatst: 03 maart 2009, 18:28
door Rob
Slopen :evil: Demonteren :shock:

Ik heb er drie, daaruit moet toch 1 rijdende te maken zijn?

De rest gaat in onderdelen naar liefhebbers of gaat de zolder op.

Re: Gedaan!

BerichtGeplaatst: 03 maart 2009, 21:32
door Jineuf
Rob schreef:Wat ik dit weekeinde gedaan heb!!
Waarschijnlijk willen jullie dat niet weten :oops:
http://www.mijnalbum.nl/Album=QJ7J8QJH



Aanstaand weekend even de plekjes lassen dan kan ie volgende week naar de spuiter. :mrgreen:

Afbeelding

Re: Gedaan!

BerichtGeplaatst: 03 maart 2009, 22:46
door Martijn
505 Turbo Injection schreef:
Rob schreef:Wat ik dit weekeinde gedaan heb!!
Waarschijnlijk willen jullie dat niet weten :oops:
http://www.mijnalbum.nl/Album=QJ7J8QJH



Aanstaand weekend even de plekjes lassen dan kan ie volgende week naar de spuiter. :mrgreen:

Afbeelding


Die voorruit moet er nou toch wel heel uit te krijgen zijn, en laat ik die nou nodig hebben....

ruit

BerichtGeplaatst: 04 maart 2009, 21:27
door Rob
De ruit staat apart met een stickertje er op "Martijn"

BerichtGeplaatst: 19 apr 2009, 22:09
door Walle69
vandaag de dame van stal gehaald en volgende gedaan:

-Stoelverstelling rechts gerepareerd: boutje vervangen
-Linker knipperlicht had last van slechte massa (het stadslicht ging knipperen) dus het massakroontje opgezocht, losgeschroeft en alles met staalborstel bewerkt en lichtjes geschuurd en weer in elkaar "gestoken"
-plaatje gemaakt voor de hoofdstroomschakelaar die moet worden ingebouwd voor de oldtimerverzekering
-alle gespoten onderdeleen (luchtfliterhuis, radiateuorsteun, beugel, luchtinlaat conus) goed bevestigd, nieuwe massavlechtjes aan de motorkap gemonteerd
-Auto uitgelaten: hmmmmm wat zoeft dat

BerichtGeplaatst: 03 sep 2009, 20:52
door Walle69
Even een update met twee foto's, voor en na:

vóór:

Afbeelding

na:

Afbeelding

Ik weet je ziet bijna geen verschil, maar zwartgespoten luchtfilterhuis, radiateursteun en wat lokaal gepoets geeft een betere totaalindruk in het echt.

Trouwens is een plastic klemmetje van de bougiesleutelhouder gebroken, heeft iemand nog zo'n ding over? Dan houd ik me graag aanbevolen.

BerichtGeplaatst: 03 sep 2009, 23:46
door Harrie
plastic klemmetje v.d. bougiesleutel is hetzelfde als bij 104 en 305, moet te verkrijgen zijn.

Bougiesleutel klem

BerichtGeplaatst: 14 sep 2009, 17:16
door Paull en Paulla
Walle69 schreef: Trouwens is een plastic klemmetje van de bougiesleutelhouder
gebroken, heeft iemand nog zo'n ding over? Dan houd ik me graag aanbevolen.


Beste Walle,

Túúrlijk heb ik zo'n klem.
Nieuw nog wel. Als je in de buurt bent, kun je 'm ophalen.

En als dat handiger is: nog nieuw leverbaar via de dealer onder nummer
6991.62. Weliswaar per 10.

Met vriendelijke groet,
Paull

BerichtGeplaatst: 30 aug 2010, 10:20
door Walle69
Stickertje op luchtfilter geplakt
kleppen gesteld
klepdeksels gespoten
HRC vervangen, remvloeistof vervangen, systeem ontlucht
Rembekrachtiger gespoten
Nieuwe accu geplaatst

Afbeelding

Rechterbuitenspiegel gemonteerd

Alhoewel 604 en 505 spiegels er hetzelfde uitzien kan ik uit ervaring zeggen dat de plastic kapjes en pinnetjes die in de deurhoek gemonteerd worden zodanig verschillen dat je ze niet kunt monteren van de ene op de andere!! Misschien te zien op de volgende foto...
Afbeelding



Het gat was net een millimeter te klein voor de spiegel ingekocht bij Serie04 dus dat heb ik met de "minislijper" vergroot, afgebraamd en vervolgens in de zinkverf gespoten.
Afbeelding

vervolgens de spiegel met 3 schroefjes vastgezet (nadat de pakking gemonteerd was)
Afbeelding

Daarna het binneste sierkapje met ronde rubber ring gemonteerd
Afbeelding

en vervolgens de portierbekleding (altijd een gepruts).

Ziehier het resultaat:
Afbeelding

en ik heb er alweer lekker in gekeken afgelopen toertocht!
Afbeelding

BerichtGeplaatst: 22 okt 2010, 23:17
door Harrie
mooie updates aan je 604 GTI, Walter !

het verschil tussen 505 en 604-buitenspiegel moest ik ook pas erkennen in de praktijk... :-| :roll:
in het cursusboek 604 staat: buitenspiegels 505.
Dat had ik dus altijd in gedachten...
ik heb dus de plastic driehoek aan de buitenzijde overgezet ( met veel geweld..(ingezaagd..) :( )

Heb je inmiddels ook het bougie-sleutelklemmetje gemonteerd dat ik je per post had gestuurd ? :wink:

grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 25 okt 2010, 10:36
door Walle69
Ha die Harrie!

Klemmetje?

jazeker! kijk maar eens even op de foto!

nog bedankt voor het klemmetje :D Het zijn die kleine details die het 'm doen

Walle

Waterpompje er op!

BerichtGeplaatst: 19 jan 2011, 21:56
door Rob
Een paar weken terug een impulsaankoop gedaan. :-)
Een 604 TI automaat. Origineel nederlands.
Stond stil op een defecte waterpomp.
Volgens de eigenaar niet meer leverbaar.

Uit mijn vorige demontage projecten :shock: heb ik 4 waterpompen bewaard van een V6.
Helaas was er geen 1 de juiste!!
Van een carburateur motor past niet, aansluitingen anders.
ook nog twee verschillende types, 1 met vaste Fan en 1 met hydrokoppeling op de Fan.
504 coupe V6 is anders,
505 V6 is ook weer anders.

Nu die van de Carb versie er maar op geknutseld met wat aanpassingen en dan op zoek naar de juiste.
Volgende week de APK regelen , hij is 30 jaar oud geworden dus gelijk voor twee jaar een keuring :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BerichtGeplaatst: 19 jan 2011, 22:23
door Marinus
Rob, mooie impulsaankoop. Goede kleur en ziet er zo op de foto nog redelijk gaaf uit, afgaand op de nog niet door de roest beschadigde strip op de kofferdeksel in ieder geval. Statige limoúsines zijn het die 604's. Dat lijkt mij nog wel eens wat, maar schaarste in onderdelen begrijp ik.
Succes met de reparatie en veel comfortabele kilometers gewenst. Zoeffff 8)

BerichtGeplaatst: 19 jan 2011, 23:28
door Harrie
Gefeliciteerd Rob, mooie 604 !
Deze is de moeite waard om bewaard te worden :wink:

en welkom in het PCN 604-Register, ik had je al ingeschreven n.a.v. je email :wink: ( tja, voorkennis... :mrgreen: )

@ Marinus: de "chroomstrip" is deel van de achterlichten en in het midden een balk boven de kentekenplaathouder,
en zit aan het achterpaneel vast, en is dus niet aan de kofferklep bevestigd.

grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 20 jan 2011, 13:00
door Koffiemolen
Gefeliciteerd, zeker een nette auto, heb hem al van dichtbij mogen bewonderen.
Toch vind ik die Lamborghini aan de rand van je erf (2e foto) ook wel wat hebben. Maar goed, deze 604 heeft tenminste wel 2 uitlaten, en ZONDER dat tel je vandaag de dag niet meer mee op de weg!

Bonne route!

Re: Waterpompje er op!

BerichtGeplaatst: 21 jan 2011, 19:25
door Paull en Paulla
Rob schreef:Een paar weken terug een impulsaankoop gedaan. :-)
Een 604 TI automaat. Origineel nederlands.
Stond stil op een defecte waterpomp.
Volgens de eigenaar niet meer leverbaar.

Nu die van de Carb versie er maar op geknutseld met wat aanpassingen en dan op zoek naar de juiste.
Volgende week de APK regelen , hij is 30 jaar oud geworden dus gelijk voor twee jaar een keuring :D


Hoi Rob,

Knappe aankoop.
Met een carburateurversie waterpomp kan de auto ook prima starten en
rijden. Het is wel handig om het thermotijdcontact (die origineel in de
waterpomp zit) goed massa contact te laten maken. Vooral bij koudstart
kun je hem nodig hebben. Overigens zijn waterpompen goed te reviseren,
de lagers zijn overal te koop. Het is alleen even zoeken naar de water-
keerring. De Peugeot Club 6 :lol: 4 International biedt een revisiesetje
aan voor leden.

Veel fijne en comfortabele kilometers met je 6 :lol: 4.

Met vriendelijke groet,
Paull

BerichtGeplaatst: 21 jan 2011, 19:32
door Harrie
Koffiemolen schreef:Toch vind ik die Lamborghini aan de rand van je erf (2e foto) ook wel wat hebben.
dan ga jij maar op die witte tractor rijden,
dan genieten wij ondertussen van 604's :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 08 feb 2011, 20:24
door Walle69
Vandaag de bosch motorantenne uit elkaar geschroeft. Sinds de aankoop alweer drie jaar geleden heeft die halverwege muurvast gezeten.
Nu bleek waarom: de antenne is behoorlijk verbogen en dat zorgde ervoor dat de sterke motor de antennedraad van de "katrol" aftrok zodat alles klem zat.
Remedie: het spulletje losschroeven, mbv de accu de motor activeren en de antenne helemaal uitschuiven, rechtbuigen, schoonmaken, inolien, goed positioneren en weer correct monteren. Klaar!
Zo goedkoop en simpel (vooral dat laatste) los je probleempjes meestal niet op!
Afijn ik ben zo blij als een kind, nu zoeft de antenne weer soepeltjes omhoog als ik de radio aanzet, een gevoel van luxe en dat past uitstekend bij de auto.