start probleem met 604 carburateur

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

start probleem met 604 carburateur

Berichtdoor arian.els » 19 jul 2009, 14:32

hallo ik heb zins kort een 604 met carburateurs,nu heb ik het volgende probleem motor slaat aan bij koude start op de autmatische chook ,maar valt dan na een paar sec weer uit dit omdat hij naar mijn mening verzuipt.
Is hierna nog wel te starten maar moeizaam tot dat je veel gas geeft .
Als de motor warm is loopt deze goed.

Zijn er mensen op dit forum die een idee hebben wat het kan zijn.
arian.els
 
Berichten: 24
Geregistreerd: 09 sep 2006, 09:50
Woonplaats: Wierden

Re: start probleem met 604 carburateur

Berichtdoor Paull en Paulla » 09 aug 2009, 22:22

arian.els schreef: nu heb ik het volgende probleem motor slaat aan bij koude start op de autmatische chook ,maar valt dan na een paar sec weer uit dit omdat hij naar mijn mening verzuipt.
Zijn er mensen op dit forum die een idee hebben wat het kan zijn.


Beste Arian en Els,

Tuurlijk weet ik hoe dit probleem verholpen kan worden.

Het choke-klepje wordt in de eerste paar seconden bediend door een rubberen vacuumbalgje. Daarna neemt een wasstaafje de functie over en trekt het choke-klepje, temperatuur afhankelijk, verder open. Maar juist die eerste paar seconden, (30 tot 60) staat de motor eigenlijk te verzuipen en dus flink te roeten.

Probeer maar om zonder luchtfilter het klepje met koude motor met een aardappelschilmesje open te zetten. Als je nu de motor koud start (eerst 1 of 2-maal gasplank intrappen) zou de motor moeten aanslaan en redelijk netjes rond kunnen lopen. Dit probleem is eerder over dit forum geschoven en is mogelijk nog wel terug te vinden.

Zo'n rubberen membraampje (balgje) kun je zelf van een fietsband knippen en als dat niet lukt heb ik er nog wel één.

Met vriendelijke groet,
Paull
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42


Keer terug naar 604

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten