Mathieu schreef:Daarna de afwateringsgaatjes (geen idee meer of het er 1 was of 2) en daarna een grote hoeveelheid Owatrol erin laten lopen.
Owatrol is lekker dun en kruipt overal tussen.
Het ontwateringsgaatje is maar een héél dun kiertje, wat heel snel vol zit met zand en ander vuil. Zelf boor ik een flink gat (8mm) op het laagste punt. En ik haal tegenwoordig standaard de rubberen stootbuffer van de veerschotel af. Naar mijn idee doet die meer kwaad dan goed.
Dan secuur (laten) stralen en een degelijk verfsysteem toepassen.
Vergeet vooral niet als de veerpoot toch uit elkaar ligt, om het toplager schoon te maken en te voorzien van nieuw vet.
Ikzelf ben niet zo'n voorstander om alle naden, kieren en gaten dicht te kitten.
Als er water inkomt: geen probleem zolang het er maar uit kan.
En kondens krijg je ook in een afgesloten ruimte als er vochtige lucht in zit...
Roerend mee eens.
Paull: wat denk jij ervan als 'heavy' user?
Ik ben misschien wel een "heavy" user, in de zin van gebruiker, maar zeker niet in de zin van verbruiker.
Tegenwoordig roesten veerpoten en draagarmen bij mij niet meer weg, 't is tenslotte een kwestie van onderhoud. Bijvoorbeeld door middel van tweemaal per jaar een inspectie. Maar dat geldt ook voor rem-fabriek.
Met vriendelijke groet,
Paull