Pagina 1 van 1

Peugeot 607 kort inhouden

BerichtGeplaatst: 20 feb 2023, 17:16
door Robin405
Sinds oktober vorig jaar ben ik eigenaar van een 607 2.0 16V uit 2004.
Ik heb deze auto bij een Peugeot specialist gekocht met garantie.
De auto is afgeleverd met een grote beurt en nieuwe distributieriem.
Echter heeft de auto vanaf het begin het volgende probleem; als je iets meer gas geeft met accelereren voel je een hele korte hapering (hik) waarna het bekende motronic lampje gaat branden. Bij het uitlezen geeft de ecu storingscode P0203 en P0268 weer.
Hierop zijn oa de injector van cilinder 3 vervangen, de draadbundel gecontroleerd en omgelegen ,de bougies vervangen, bobine vervangen en de zelfs de ecu gekloond allemaal onder garantie.
Echter na al deze handelingen blijft de storing terug komen.
Alleen als je echt heel traag rijd heb je er geen last van.
Heeft iemand hier nog ideeën waar we het nog verder moeten zoeken?

Re: Peugeot 607 kort inhouden

BerichtGeplaatst: 27 feb 2023, 23:30
door Eikelstruik
Ik kan wel wat dingen bedenken. Wellicht zuigt ie ergens valse lucht aan. Denk daarbij aan een inlaatspruitstuk pakking bijvoorbeeld. Gaskleppositie sensor die richting z'n einde gaat, zeker bij hogere kilometerstanden een verdachte. Dat hoeft soms niet eens een storing in de computer op te roepen. Dat heb ik bij een 2.0 in een 306 al eens voorbij zien komen. Map sensor kan het eventueel ook veroorzaken. Er zal iets zijn wat het motormanagement beïnvloed waardoor er bij hogere belasting (meer input van het gaspedaal) slechte output wordt gegeven. Sommige van deze sensoren kosten net niks, het kan dus lonen om deze te vervangen. Dan gelieve wel voor goede kwaliteit; komt er een Magneti Marelli sensor vanaf, ook weer zo een terug plaatsen. Goedkoop is duurkoop, je blijft vervangen kan ik uit ervaring vertellen.